After the second half of the previous century, economies of scale transformed individuals’ production and consumption preferences drastically. Subsequently, the traditional professions and the traditional craftsmen who were unable to adjust to the commercial, technological, and cultural requirements of this transformation process disappeared one by one. The aim of this study is to identify the commercial problems of these traditional craftsmen as well as to identify any possible solutions. In this study, within the framework of the Project carried out in a cooperative effort between the Ministry of Customs and Trade and Çankaya University, we used the data and information that were collected from the comprehensive research on a number of traditional craftsmen and disappearing professions. It was found that the traditional craftsmen could not bring adequate promotion, credit and donation, and they lacked information about projects and financial techniques. Moreover, they lacked opportunities to train apprentices, they experienced problems in marketing and advertising, and they had no place of business.
Geçtiğimiz yüzyılın ikinci yarısından itibaren otomasyon sistemlerinin yarattığı ölçek ekonomisi, bireylerin üretim ve tü- ketim tercihlerini temelden değiştirmiş, dönüşüm sürecinin ticari, ekonomik, teknolojik ve kültürel koşullarına ayak uyduramayan geleneksel meslekler ve sanatkârlar, birer birer yok olmaya başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı, kaybolmaya yüz tutmuş kültürel ve sanatsal değeri bulunan geleneksel Türk el sanatlarını icra eden sanatkârların karşı karşıya bulunduğu ticari sorunların analizi ve olası çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Bu çalışmada, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Esnaf ve Sanatkârlar Genel Müdürlüğü ile Çankaya Üniversitesi iş- birliğinde yürütülen Esnaf ve Sanatkârlar Teşvik ve Destek Sistemi Kurulması Projesi çerçevesinde, kaybolmaya yüz tutmuş mesleklerde faaliyet gösteren sanatkârlara ilişkin yapılan, kapsamlı nitel araştırmalar sonucu elde edilen veri ve bilgilerden faydalanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen sonuçlar çerçevesinde, ilgili sanatkârların yeterli teşvik, kredi ve hibe desteklerinden yoksun oldukları, proje ve finansman konularında yeterli bilgi sahibi olmadıkları, çırak yetiştiremedikleri, tanıtım-pazarlama desteği hususunda sıkıntıları bulundukları ve işyerinden yoksun bulundukları müşahede edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 77 |
Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı