This study aims to investigate the satisfaction of nursing students with online and constructivist-learning approach-based Obstetrics and Gynecology Nursing Course. This semi-experimental study included 101 nursing students. Data were collected between October 2020 and January 2021 using the course evaluation form, Satisfaction Scale for E-Courses and Scale on Assessing Constructivist Learning Environments. Kolmogorov Smirnov, Spearman’s correlation and Friedman tests were used in data analysis. The mean satisfaction scores of the students were 124.39±8.02, 120.01±19.42 and 118.15±21.10 in the 4th, 8th and 14th weeks (FX2= 4.617; p=0.099). The mean constructivist environment evaluation scores of them in the 4th, 8th and 14th weeks were 154.13±23.72, 150.63±28.83 and 146.10±29.09 (FX2=3.608; p= 0.165). A moderate and positive correlation was found between the students’ satisfaction levels with E-courses and their total scores regarding the constructivist learning environment (p<0.05). To increase student satisfaction, online classrooms which are structured more are needed.
Nursing Education Training Constructivist Learning Approach.
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin çevrimiçi ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği dersinden memnuniyetlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu yarı deneysel çalışmaya 101 hemşirelik öğrencisi dahil edilmiştir. Veriler Ekim 2020-Ocak 2021 tarihleri arasında Ders Değerlendirme Formu, E-Dersler için Memnuniyet Ölçeği ve Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde Kolmogorov Smirnov, Spearman's Korelasyon ve Friedman testleri kullanılmıştır. Öğrencilerin ortalama memnuniyet puanları 4., 8. ve 14. haftalarda sırasıyla 124,39±8,02, 120,01±19,42 ve 118,15±21,10'dur (FX2= 4,617; p=0,099). Yapılandırmacı ortam değerlendirme puan ortalamaları 4., 8. ve 14. haftalarda sırasıyla 154,13±23,72, 150,63±28,83 ve 146,10±29,09'dur (FX2=3,608; p=0,165). Öğrencilerin e-derslerden memnuniyet düzeyleri ile yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin toplam puanları arasında orta düzeyde ve pozitif bir korelasyon bulunmuştur (p<0.05). Öğrenci memnuniyetini artırmak için daha fazla yapılandırılmış çevrimiçi sınıflara ihtiyaç vardır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |