Bu çalışmanın amacı, hemşirelik bölümü birinci sınıf öğrencilerinin meslek seçimi yeterliliğini ve bunu etkileyen faktörleri belirlemektir. Tanımlayıcı ve kesitsel türdeki bu çalışmanın örneklemini, 2023-2024 eğitim-öğretim dönemi bahar yarıyılında Türkiye’nin Marmara Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümü birinci sınıfta öğrenim gören 156 öğrenci oluşturdu. Çalışma verileri “Öğrenci Bilgi Formu ve Meslek Seçiminde Yeterlilik Ölçeği” kullanılarak elde edildi. Çalışmaya katılan öğrencilerin %85,3’ü kadın, %75,6’sı Anadolu lisesi mezunu olup yaş ortalaması 19.81±4.15 yıldır. Öğrencilerin %59’u bölümü isteyerek seçtiklerini, %86,5’i bölümü değiştirmeyi düşünmediklerini ve %53,8’i hemşirelik mesleğini seçmenin kendi kararı olduğu belirtti. Öğrencilerin Meslek Seçiminde Yeterlilik Ölçeği toplam puan ortalamaları 2,87±0.62 olarak bulundu. Hemşirelik bölümünü isteyerek seçen ve bölüm değiştirmeyi düşünmeyen öğrencilerin, Meslek Seçiminde Yeterlilik Ölçeği toplam puan ortalaması diğer öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek bulundu (p<0,05). Çalışma sonucunda, öğrencilerin meslek seçim yeterliliğinin orta düzeyde olduğu ve bazı bağımsız değişkenlerin meslek seçimi yeterliliğini etkilediği görüldü.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Esasları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |