Özet: Bu yazıda, son dönemde yaygınlaşmakta olan İslami moda dergilerininmoda/kılık kıyafet sosyolojisi açısından analizi yapılmaktadır. Bu amaçla, ilk olarakgiyimin/elbisenin sosyolojik olarak nasıl ele alınabileceği üzerinde durulmuşve Sorokin, Simmel, Veblen ve İbni Haldun gibi sosyal bilimcilerin giyim/modaolgusuna yaklaşımları değerlendirilmiştir. İkinci olarak da söz konusu dergileriniçerik ve söylemleri incelenmiştir. İslami moda dergilerinin, Müslümanların “sınıf-temelli sosyal farklılaşma” ve “mahremiyet” konusundaki değerlerini ciddianlamda değiştirmeye başladığı sonucuna varılmıştır.
Anahtar kelimeler: Moda sosyolojisi, P.A. Sorokin, G. Simmel, T. Veblen, İbniHaldun, tabakalaşma, toplumsal sınıf, gösteriş tüketimi, mahremiyet.
Moda sosyolojisi P.A. Sorokin G. Simmel T. Veblen İbniHaldun tabakalaşma toplumsal sınıf gösteriş tüketimi mahremiyet.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.