Bu araştırmanın amacı
İmam Hatip okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel kimlik algı düzeylerini
belirlemek ve bazı değişkenlere göre durumunu ortaya koymaktır. Çalışma
örneklem grubunu 2016-17 eğitim-öğretim yılı Bahar döneminde Malatya, Çorum,
Hatay ve Diyarbakır illerinin merkez ve ilçelerindeki İmam Hatip Okullarında
görev yapan 305 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Arslan
(2017) tarafından geliştirilen “İmam Hatip Okulları Örgütsel Kimlik Algısı
Ölçeği (İHOKA)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda İmam Hatip Okulu
öğretmenlerinin örgütsel kimlik algılarının yüksek düzeyde olduğu, örgütsel
kimlik algı boyutları tümü arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Araştırmaya
katılan öğretmenlerin örgütsel kimlik
düzeylerinin mezun
olunan fakülte değişkeninden etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet ve
çalışılan yere göre öğretmenlerin örgütsel kimlik düzeylerinde farklılık
görülmeyip eşit düzeyde bir kimlik düzeyine sahip oldukları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.