Bu çalışmada belgesel
sinemada kamera karşısında bireyin durumu ele alınacaktır. Bu doğrultuda
çalışmada bir takım sorulara yanıtlar aranmaktadır. Temel soru ise belgesel
sinemada kameranın karşısında birey nasıl yer almaktadır? Bu sorudan hareket
ederek kamera karşısında bireyin benlik sunumuna dikkat çekilecektir.
Geleneksel resmetme biçimlerinden başlayarak ışıkla resmetme biçimlerine ve son
olarak da belgesel sinema ile birey durumuna detaylı olarak yer verilmiştir.
Çalışma boyunca benlik sunumu ya da resmetme biçimlerinde bireyin durumu
hakkında tarihsel bir süreç izlenmiştir. Bireyin yüzey üzerine resmedilmesi ile
başlayan kendini sunma, farklı resmetme araçlarıyla değişen konumu bu çalışmada
incelenmiştir. Belgesel filmler, şeylerin/kişilerin gerçek olduğu ön kabulüyle
seyredilmektedir. Belgesel sinemanın gerçek ile olan bağı sebebiyle benliğin
sunumu daha önemli ve özel bir duruma sahiptir. Belgesel sinemada kameranın
varlığı ve benliğin sunumunu daha anlaşılır kılmak adına Edgar Morin ve Jean
Rouch’un yönettiği Bir Yaz Güncesi(1960)
adlı belgesel filmden faydalanarak somut bir örnek verilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.