The data obtained as a result of the age we live in and the constantly evolving technology is increasing day by day. With these data, it is possible to obtain the fastest, most meaningful and more accurately predictable decisions through data mining. To put it briefly, data mining is defined as the act of processing raw information obtained into data, processing that data like an artist and transforming it into a work. Data mining is of great importance for many fields. Data mining has a wide scope of usage in numerous industries, including health, technology and education. Within the scope, educational data mining is the sub-title. Traditional and distant education studies are the focus of educational data mining. The aim of this study is to determine the effect of the results obtained by using data mining in distance education on the students’ learning outcomes as a result of the trends in related research. In the research, studies accessed from the Web of Science database were systematically reviewed within the scope of the concepts of distance education and data mining. In this context, this study will provide an analysis of the studies within the literature and therefore, the effect of distance education on learning outcomes as seen by data mining. In addition, it is thought that determining the studies needed in the research area as a result of systematic review will be a guide for researchers.
Data mining Distance education Learning output Systematic review
Bulunduğumuz çağın ve sürekli değişen teknolojinin sonucunda elde edilen veriler her geçen gün artmaktadır. Bu veriler ile en hızlı, anlamlı ve ileriye yönelik doğru tespitler elde etmek, veri madenciliği ile mümkün olmaktadır. Kısaca ifade etmek gerekirse elde edilen ham bilgiyi veriye, verileri bir sanatkâr gibi işleyip bir esere dönüştürülmesine veri madenciliği olarak tanımlanmaktadır. Veri madenciliği birçok alan için büyük öneme sahiptir. Veri madenciliği sağlık, teknoloji, eğitim gibi geniş kullanım alanları bulunmaktadır. Bu alanların eğitim başlığının kapsamında bulunan alt başlığı ise eğitsel veri madenciliğidir. Eğitsel veri madenciliğinin konusu geleneksel ve uzaktan eğitim çalışmalardır. Bu araştırmada da uzaktan eğitimde veri madenciliği kullanılarak ulaşılan sonuçlardan öğrencilerin öğrenme çıktısına etkisinin ilgili araştırmalardaki eğilimler sonucunda belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada uzaktan eğitim ve veri madenciliği kavramları kapsamında Web of Science veri tabanından ulaşılan çalışmaların sistematik incelemesi yer almaktadır. Bu kapsamda bu çalışma literatürdeki çalışmaların analizini sunmayı ve bu yönüyle araştırma uzaktan eğitimin öğrenme çıktılarına etkisinin veri madenciliği ile sonucunu görebilmelerini sağlayacaktır. Ayrıca sistematik inceleme sonucunda araştırma alanında ihtiyaç duyulan çalışmaların belirlenmesi, araştırmacılar için yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Veri madenciliği Uzaktan eğitim Öğrenme çıktısı Sistematik inceleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies