ShoppingTotal, raf etiketi görselleri aracılığıyla alışveriş bütçesini izlemeye yönelik bir mobil uygulamadır. Alışveriş yapanlar, ShoppingTotal uygulamasını kullanarak ürünün raf etiketi görselini yakalayarak ürün bilgilerine ulaşabilir, mevcut alışverişin toplam tutarını ve önceki alışveriş listelerinin geçmişini görüntüleyebilir. ShoppingTotal uygulaması için Destekli Rekognition algoritması, Amazon Rekognition'ın etiket görüntülerinden ürün bilgilerini çıkarmaya yönelik metin algılama hizmetini temel alarak geliştirilmiştir. FourGroceries veri kümesi, Destekli Rekognition algoritmasının performansını, keskinlik, bulanıklık, parlaklık, sıcaklık ve renk kategorileri altındaki görüntü filtrelerine dayalı olarak orijinal, tek filtreli ve çoklu filtreli görüntüler üzerinde değerlendirmek için toplanır. FourGroceries veri seti ve Amazon Rekognition hizmeti üzerinde yapılan deneylere göre ortalama fiyat tespit güven sonuçları, Assisted Rekognition algoritması ile %76,49, Assisted Rekognition algoritması olmadan ise %20,94'tür. Destekli Rekognition algoritmasının performansının, %89,25 fiyat tespit güveniyle, filtrelenmiş görüntülerde orijinal görüntülere göre daha iyi olduğu bulundu. Destekli Rekognition algoritması, FourGroceries veri kümesine uygun tekli veya çoklu görüntü filtreleri uygulayarak, tüm deneysel veri kümesi görüntülerinden doğru fiyat değerlerinin çıkarılmasını sağlar.
Mobil Uygulama Alışveriş İzleme Amazon Rekognition Metin algılama Görüntü filtreleri Fiyat etiketleri
ShoppingTotal is a mobile application for monitoring the shopping budget through shelf label images. Using the ShoppingTotal application, shoppers capture the shelf label image of the product to obtain the product information and view the total amount of the current shopping and the history of the previous shopping lists. For the ShoppingTotal application, the Assisted Rekognition algorithm is developed based on Amazon Rekognition’s text detection service for extracting product information from label images. The FourGroceries dataset is collected for evaluating the performance of the Assisted Rekognition algorithm over original, single-filtered, and multifiltered images based on the image filters under the categories of sharpness, blurriness, brightness, temperature, and color. According to experiments on the FourGroceries dataset and the Amazon Rekognition service, the average price detection confidence results are 76.49% with the Assisted Rekognition algorithm and 20.94% without the Assisted Rekognition algorithm. The Assisted Rekognition algorithm’s performance is found to be better on filtered images than on original images, with 89.25% price detection confidence. By applying appropriate single or multiple image filters on the FourGroceries dataset, the Assisted Rekognition algorithm achieves extracting the correct price values from all experimental dataset images.
Mobile application Shopping monitoring Amazon Rekognition Text detection Image filters Price tags
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgisayar Görüşü ve Çoklu Ortam Hesaplama (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies