In this study, it is aimed to determine the views of international students on the use of information and communication technologies in foreign language learning. This research is a qualitative case study, and the study group consists of 28 international students studying Turkish preparation in C1 course at the Language Education-Teaching Application and Research Centre of a university in the spring term of 2019 2020 academic year. The data of the research were collected from the personal information form and standardized open-ended interview technique. The data were analysed by frequency, percentage and content analysis method. Although the information and communication technologies used by international students differ, it was determined that they use them frequently and at a good level in general. The data obtained from individual interviews were gathered under three themes: the purpose, benefits and disadvantages of using information and communication technologies. Accordingly, they use information and communication technologies for different purposes in order to develop four basic language skills, and these technologies enable the sharing of information, make it possible to learn by having fun with visual and audio activities for language skills, however misuse can cause time loss and literal information may affect their learning negatively. In this context, students should be encouraged to use ICT more effectively and efficiently to learn foreign languages.
Lifelong learning Foreign language learning International students Information and communication technologies
Bu araştırmada, uluslararası öğrencilerin yabancı dil öğreniminde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel durum araştırması olup, çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir üniversitenin Dil Eğitim-Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde C1 kurunda Türkçe hazırlık okuyan 28 uluslararası öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu ve standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği ile toplanmıştır. Veriler frekans, yüzde ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Uluslararası öğrencilerin kullandıkları bilgi ve iletişim teknolojileri farklılık göstermekle birlikte bunları genel olarak sıklıkla ve iyi düzeyde kullandıkları tespit edilmiştir. Bireysel görüşmelerden elde edilen veriler, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanım amacı, faydaları ve sınırlılıkları olmak üzere üç tema altında toplanmıştır. Buna göre, bilgi ve iletişim teknolojilerini dört temel dil becerisinin geliştirilmesine yönelik farklı amaçlarla kullandıkları, bu teknolojilerin bilginin paylaşılmasını sağladığı, dil becerilerine yönelik görsel ve işitsel etkinliklerle eğlenerek öğrenmeyi mümkün kıldığı ancak aynı zamanda yanlış kullanımlarının zaman kaybına neden olabileceği ve hazır bilgilerin öğrenmelerini olumsuz yönde etkileyebileceğini ifade etmişlerdir. Bu noktada, uluslararası öğrencilerin yabancı dil öğrenirken bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanmalarına teşvik etmek, özellikle öğrenim gördükleri ülkelerdeki yaşama uyum sağlamak konusunda önemli bir katkı sağlayacaktır.
Hayat boyu öğrenme Bilgi ve İletişim Teknolojileri Yabancı Dil Öğrenimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies