Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Determination of the International Students’ Views on the use of Information and Communication Technologies in Foreign Language Learning

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 54 - 72, 22.06.2020

Öz

In this study, it is aimed to determine the views of international students on the use of information and communication technologies in foreign language learning. This research is a qualitative case study, and the study group consists of 28 international students studying Turkish preparation in C1 course at the Language Education-Teaching Application and Research Centre of a university in the spring term of 2019 2020 academic year. The data of the research were collected from the personal information form and standardized open-ended interview technique. The data were analysed by frequency, percentage and content analysis method. Although the information and communication technologies used by international students differ, it was determined that they use them frequently and at a good level in general. The data obtained from individual interviews were gathered under three themes: the purpose, benefits and disadvantages of using information and communication technologies. Accordingly, they use information and communication technologies for different purposes in order to develop four basic language skills, and these technologies enable the sharing of information, make it possible to learn by having fun with visual and audio activities for language skills, however misuse can cause time loss and literal information may affect their learning negatively. In this context, students should be encouraged to use ICT more effectively and efficiently to learn foreign languages.

Kaynakça

  • Alyaz, Y., & Uçar, T. (2019). Taşınabilir cihazlar aracılığıyla yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi uygulamalarının belirlenmesi, sınıflandırılması ve öğrenci kazanımlarına ilişkin öğrenci değerlendirmeleri. The Journal of International Social Research, 12(63), 763-774.
  • Aslan, E. (2017). Akıllı telefonların ders aracı olarak yabancı dil öğretiminde kullanma yeterliliklerinin incelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(2), 121-128
  • Aslan, E. (2018). Otomatik Çeviri Araçlarının Yabancı Dil Öğretiminde Kullanımı: Google Çeviri Örneği. SEFAD, 39, 87-104.
  • Aşkar, P., & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının bilgisayarla ilgili öz yeterlik inancı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Aydan, H. (2018). Sosyal medya kullanımı ile sosyal medya bağımlılık düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Ege Üniversitesi örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 351-369.
  • Aydın, S. (2005). İngilizce öğrenenlerin yazma etkinliklerinde bilgisayar kullanmaya yönelik tutumları ve bilgisayarın yazma becerilerindeki başarıya olan katkısı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,6(2), 265-294.
  • Aydın, S. (2014). EFL writers’ attitudes and perceptions toward F-portfolio use. TechTrends, 58(2), 59-77.
  • Aytan , T., & Ayhan, N. H. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Dijital Ortamlar. International Journal of Bilingualism Studies, 1(1), 3-37.
  • Barbosa, C. (2017). Social network sites as a tool for English language learning: The case of Facebook. Redin-Revista Educacional Interdisciplinar, 6(1), 1-12.
  • Barrot, J. (2016). Using Facebook-based e-portfolio in ESL writing classrooms: impact and challenges. Language, Culture and Curriculum, 29(3), 286–301.
  • Bayrak, A. (2013). Almanca öğretmenliği programı öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımına ilişkin görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 22-34.
  • Çetin, Ö. (2017). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 14(4), 4753-4767.
  • Çuhadar, C., & Yücel, M. (2010). Yabancı dil öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim amaçlı kullanımına yönelik özyeterlik algıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 99-210.
  • Demir, S., & Korkmaz, G. (2013). The effectiveness of foreign language learning software on students’ listening and speaking skills: A case of Rosetta Stone. Electronic Journal of Social Sciences, 12(45), 35-51
  • Demiralay, R., Karadeniz, Ş. (2010). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının, ilköğretim öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algılarına etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 821-85
  • EC (Avrupa Komisyonu) (2007). Directorate-general for education and culture. Key competences for lifelong learning European reference framework, Brussels, Belgium, ec lifelong learning programme. http://ec. europa. eu/dgs/education_culture/publ/pdf/ll-learning/keycomp_en. Pdf adresinden elde edildi.
  • Eyyam, R., & Yaratan, H. (2009). İngilizce hazırlık okulu öğrencilerinin sınıfta kullanılan eğitim teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (1-3 Ekim). Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Göktaş, Y., Yıldırım, Z., & Yıldırım, S. (2008). A review of ICT related courses in preservice teacher education programs. Asia Pacific Education Review, 9(2), 168-179.
  • Graff, M. M. (2006). A study of rosetta stone's effectiveness on ımproving english pronunciation. (Master's thesis). California State University, Dominguez Hills.
  • Halitoğlu, V., & Moralı, G. (2018). Türkçe okutmanlarının görüşlerine göre sosyal ağların yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkıları. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, Yaz (4), 103-117.
  • İspir, B. (2013). Uzaktan eğitimde podcast kullanımı. İçinde Yüzer, V, Yamamoto, G. T; Demiray, U. (Ed.), Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve uygulamalar IV. Anadolu Üniversitesi: Eskişehir.
  • İşman, A. (2013). Bilgisayar ve eğitim. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 1-34.
  • Kabilan, M.K., Ahmad, N., & Jafre, M.Z.A. (2010). Facebook: An online environment for learning of English in institutions of higher education? The Internet and Higher Education 13(4):179-187.
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G., & Binay Eyuboğlu, F.A. (2018). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme tutumları, dijital yerli olma durumları ve teknoloji kabulü arasındaki ilişkinin birbirleri ile ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Education Science and Technology, 4(1), 1-17.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kartal, E. (2005). Bilişim-iletişim teknolojileri ve dil öğretim endüstrisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XVIII(2),383-393.
  • Kılıçarslan, R., & Yavuz, A. (2014). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sosyal medya kullanımında yaptıkları yazma hataları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9(3), 863-877.
  • Lee, K.W. (2000). English teachers’ barriers to the use of computer-assisted language learning. The Internet TELS Journal, 6(12). http://iteslj.org/Articles/Lee-CALLbarriers. html Levy, M. adresinde erişildi.
  • MobiThinking. (Mayıs, 2013). MobiThinking Report. Erişim adresi: http://www.mobithinking.com
  • Od, Ç. (2013). Erken yaşta yabancı dil öğretiminde çizgi filmlerin dinlediğini anlama ve konuşma becerisine katkısı. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(10), 499- 508.
  • Roche, J. (2000). Lerntechnologie und spracherwerb grundnisse einer medienadäquaten, interkulturellen sprachdidaktik. Deutsch als fremdsprache, 37(3), 136-143.
  • Saran, M., & Seferoğlu, G. (2010). Yabancı dil sözcük öğreniminin çoklu ortam cep telefonu iletileri ile desteklenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 252-266.
  • Strangman, N., Meyer, A., Hall, T., & Proctor, P. (2005). Improving foreign language ınstruction with new technologies and universal design for learning. IALLT Journal of Language Learning Technologies, 37(2), 33 - 48.
  • Świątek, A. (2013). The impact of online media on second language acquisition by polish students. US-China foreign language, 11(10), 779-785.
  • Şahin, Y. (2010). Yabancı dil öğrenen öğrencilerin bilgisayardan yararlanmalarına ilişkin görüşleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(2), 307-316.
  • Tılıç, G. (2016). Yabancı dil öğreniminde kullanılan etkileşimli mobil uygulamalar: Duolingo örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 5(Özel Sayı), 303-313.
  • Uslu, A., & Öztürk, H. T. (2019). Türkiye’de geçici koruma statüsünde olan Suriyeli yetişkinlere verilen dil eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin yeri [The role of information and communication technologies in teaching turkish as a foreign language for syrian adults with temporary protection status]. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi/Journal of Information and Communication Technologies, 1(1), 57-7.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. (2014). İnternetin görünen yüzü. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 16(Özel Sayı I), 51-59.
  • Yılmaz, A. (2005). Eğitim Yönetiminde Bilgisayarlardan Faydalanmanın Avantajları ve Dezavantajları, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 166, s.s 1- 7.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, R., & Ercan, A. (2017). Öğretmenlerin eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançlarının yaşam boyu öğrenme bağlamında incelenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye.
  • Yılmaz, R., & Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2018). Eğitim yöneticilerinin hayat boyu öğrenme süreçleri bağlamında bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumlarının incelenmesi. II. International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye.
  • Yılmaz, R., Sezer, B. & Yurdugül, H. (2018). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumları ve alışkanlıkları üzerine bir araştırma: mevcut durum ve gelecee bakış. Ege Eğitim Dergisi, 2(1), 1-18.

Uluslararası Öğrencilerin Yabancı Dil Öğreniminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanımlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 54 - 72, 22.06.2020

Öz

Bu araştırmada, uluslararası öğrencilerin yabancı dil öğreniminde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel durum araştırması olup, çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir üniversitenin Dil Eğitim-Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde C1 kurunda Türkçe hazırlık okuyan 28 uluslararası öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu ve standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği ile toplanmıştır. Veriler frekans, yüzde ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Uluslararası öğrencilerin kullandıkları bilgi ve iletişim teknolojileri farklılık göstermekle birlikte bunları genel olarak sıklıkla ve iyi düzeyde kullandıkları tespit edilmiştir. Bireysel görüşmelerden elde edilen veriler, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanım amacı, faydaları ve sınırlılıkları olmak üzere üç tema altında toplanmıştır. Buna göre, bilgi ve iletişim teknolojilerini dört temel dil becerisinin geliştirilmesine yönelik farklı amaçlarla kullandıkları, bu teknolojilerin bilginin paylaşılmasını sağladığı, dil becerilerine yönelik görsel ve işitsel etkinliklerle eğlenerek öğrenmeyi mümkün kıldığı ancak aynı zamanda yanlış kullanımlarının zaman kaybına neden olabileceği ve hazır bilgilerin öğrenmelerini olumsuz yönde etkileyebileceğini ifade etmişlerdir. Bu noktada, uluslararası öğrencilerin yabancı dil öğrenirken bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanmalarına teşvik etmek, özellikle öğrenim gördükleri ülkelerdeki yaşama uyum sağlamak konusunda önemli bir katkı sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Alyaz, Y., & Uçar, T. (2019). Taşınabilir cihazlar aracılığıyla yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi uygulamalarının belirlenmesi, sınıflandırılması ve öğrenci kazanımlarına ilişkin öğrenci değerlendirmeleri. The Journal of International Social Research, 12(63), 763-774.
  • Aslan, E. (2017). Akıllı telefonların ders aracı olarak yabancı dil öğretiminde kullanma yeterliliklerinin incelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(2), 121-128
  • Aslan, E. (2018). Otomatik Çeviri Araçlarının Yabancı Dil Öğretiminde Kullanımı: Google Çeviri Örneği. SEFAD, 39, 87-104.
  • Aşkar, P., & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının bilgisayarla ilgili öz yeterlik inancı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Aydan, H. (2018). Sosyal medya kullanımı ile sosyal medya bağımlılık düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Ege Üniversitesi örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 351-369.
  • Aydın, S. (2005). İngilizce öğrenenlerin yazma etkinliklerinde bilgisayar kullanmaya yönelik tutumları ve bilgisayarın yazma becerilerindeki başarıya olan katkısı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,6(2), 265-294.
  • Aydın, S. (2014). EFL writers’ attitudes and perceptions toward F-portfolio use. TechTrends, 58(2), 59-77.
  • Aytan , T., & Ayhan, N. H. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Dijital Ortamlar. International Journal of Bilingualism Studies, 1(1), 3-37.
  • Barbosa, C. (2017). Social network sites as a tool for English language learning: The case of Facebook. Redin-Revista Educacional Interdisciplinar, 6(1), 1-12.
  • Barrot, J. (2016). Using Facebook-based e-portfolio in ESL writing classrooms: impact and challenges. Language, Culture and Curriculum, 29(3), 286–301.
  • Bayrak, A. (2013). Almanca öğretmenliği programı öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımına ilişkin görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 22-34.
  • Çetin, Ö. (2017). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 14(4), 4753-4767.
  • Çuhadar, C., & Yücel, M. (2010). Yabancı dil öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim amaçlı kullanımına yönelik özyeterlik algıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 99-210.
  • Demir, S., & Korkmaz, G. (2013). The effectiveness of foreign language learning software on students’ listening and speaking skills: A case of Rosetta Stone. Electronic Journal of Social Sciences, 12(45), 35-51
  • Demiralay, R., Karadeniz, Ş. (2010). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının, ilköğretim öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algılarına etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 821-85
  • EC (Avrupa Komisyonu) (2007). Directorate-general for education and culture. Key competences for lifelong learning European reference framework, Brussels, Belgium, ec lifelong learning programme. http://ec. europa. eu/dgs/education_culture/publ/pdf/ll-learning/keycomp_en. Pdf adresinden elde edildi.
  • Eyyam, R., & Yaratan, H. (2009). İngilizce hazırlık okulu öğrencilerinin sınıfta kullanılan eğitim teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (1-3 Ekim). Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Göktaş, Y., Yıldırım, Z., & Yıldırım, S. (2008). A review of ICT related courses in preservice teacher education programs. Asia Pacific Education Review, 9(2), 168-179.
  • Graff, M. M. (2006). A study of rosetta stone's effectiveness on ımproving english pronunciation. (Master's thesis). California State University, Dominguez Hills.
  • Halitoğlu, V., & Moralı, G. (2018). Türkçe okutmanlarının görüşlerine göre sosyal ağların yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkıları. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, Yaz (4), 103-117.
  • İspir, B. (2013). Uzaktan eğitimde podcast kullanımı. İçinde Yüzer, V, Yamamoto, G. T; Demiray, U. (Ed.), Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve uygulamalar IV. Anadolu Üniversitesi: Eskişehir.
  • İşman, A. (2013). Bilgisayar ve eğitim. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 1-34.
  • Kabilan, M.K., Ahmad, N., & Jafre, M.Z.A. (2010). Facebook: An online environment for learning of English in institutions of higher education? The Internet and Higher Education 13(4):179-187.
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G., & Binay Eyuboğlu, F.A. (2018). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme tutumları, dijital yerli olma durumları ve teknoloji kabulü arasındaki ilişkinin birbirleri ile ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Education Science and Technology, 4(1), 1-17.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kartal, E. (2005). Bilişim-iletişim teknolojileri ve dil öğretim endüstrisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XVIII(2),383-393.
  • Kılıçarslan, R., & Yavuz, A. (2014). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sosyal medya kullanımında yaptıkları yazma hataları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9(3), 863-877.
  • Lee, K.W. (2000). English teachers’ barriers to the use of computer-assisted language learning. The Internet TELS Journal, 6(12). http://iteslj.org/Articles/Lee-CALLbarriers. html Levy, M. adresinde erişildi.
  • MobiThinking. (Mayıs, 2013). MobiThinking Report. Erişim adresi: http://www.mobithinking.com
  • Od, Ç. (2013). Erken yaşta yabancı dil öğretiminde çizgi filmlerin dinlediğini anlama ve konuşma becerisine katkısı. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(10), 499- 508.
  • Roche, J. (2000). Lerntechnologie und spracherwerb grundnisse einer medienadäquaten, interkulturellen sprachdidaktik. Deutsch als fremdsprache, 37(3), 136-143.
  • Saran, M., & Seferoğlu, G. (2010). Yabancı dil sözcük öğreniminin çoklu ortam cep telefonu iletileri ile desteklenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 252-266.
  • Strangman, N., Meyer, A., Hall, T., & Proctor, P. (2005). Improving foreign language ınstruction with new technologies and universal design for learning. IALLT Journal of Language Learning Technologies, 37(2), 33 - 48.
  • Świątek, A. (2013). The impact of online media on second language acquisition by polish students. US-China foreign language, 11(10), 779-785.
  • Şahin, Y. (2010). Yabancı dil öğrenen öğrencilerin bilgisayardan yararlanmalarına ilişkin görüşleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(2), 307-316.
  • Tılıç, G. (2016). Yabancı dil öğreniminde kullanılan etkileşimli mobil uygulamalar: Duolingo örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 5(Özel Sayı), 303-313.
  • Uslu, A., & Öztürk, H. T. (2019). Türkiye’de geçici koruma statüsünde olan Suriyeli yetişkinlere verilen dil eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin yeri [The role of information and communication technologies in teaching turkish as a foreign language for syrian adults with temporary protection status]. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi/Journal of Information and Communication Technologies, 1(1), 57-7.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. (2014). İnternetin görünen yüzü. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 16(Özel Sayı I), 51-59.
  • Yılmaz, A. (2005). Eğitim Yönetiminde Bilgisayarlardan Faydalanmanın Avantajları ve Dezavantajları, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 166, s.s 1- 7.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, R., & Ercan, A. (2017). Öğretmenlerin eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançlarının yaşam boyu öğrenme bağlamında incelenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye.
  • Yılmaz, R., & Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2018). Eğitim yöneticilerinin hayat boyu öğrenme süreçleri bağlamında bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumlarının incelenmesi. II. International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye.
  • Yılmaz, R., Sezer, B. & Yurdugül, H. (2018). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumları ve alışkanlıkları üzerine bir araştırma: mevcut durum ve gelecee bakış. Ege Eğitim Dergisi, 2(1), 1-18.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Adıyaman 0000-0001-6808-5125

Arif Adıyaman Bu kişi benim 0000-0003-1421-1821

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 18 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 15 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Adıyaman, A., & Adıyaman, A. (2020). Uluslararası Öğrencilerin Yabancı Dil Öğreniminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanımlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2(1), 54-72.


2365323652 23655 23656



Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)

Journal of Information and Communication Technologies