Dijital toplantı ortamları özellikle son aylarda küresel salgının etkisiyle tercih edilebilirlik bakımından artan bir eğilim göstermektedir. Küresel salgın süreci, neredeyse işleyen tüm operasyonları etkilediği ve dönüşüme zorladığı gibi, eğitim öğretim biçimleri de bu dayatmaya maruz kaldı. Dünyanın yaşadığı önceki kriz dönemlerine benzer şekilde, hemen her alanda hızla değişim gösteren, yeni ve geçici düzene uyum sağlamak zorundalığına sahip yeni yapılar ve çözüm yaklaşımları ortaya çıktı. Bu kriz dönemi süreci, kimi firma, şirket ve kurumları ekonomik olarak zorlasa da bu süreçte topluma alternatif iş yaşamı ve uzaktan izole olmayı sunan girişimler veya hizmetler yükselen bir eğilim ortaya koydu. Öyle ki, en çok eğitim alanında tercih edilen web tabanlı toplantıları sağlayan şirketler piyasa değerlerini kat be kat artırdı. Bu çalışmada salgın sürecinde kullanılan çevrim içi canlı toplantılarda karşılaşılan sorunlar irdelenmiş ve bu doğrultuda çözüm önerileri sunulmuştur. Çalışma, eylem araştırması modelini temel alan bir çalışma olarak gerçekleştirildi. Çalışmanın verileri, OSTİM Teknik Üniversitesi’nin organize ettiği Zoom, Teams, Streamyard ve Open Broadcast Software (OBS) Studio yazılımlarıyla gerçekleştirilen 22 çevrim içi canlı toplantının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi sonucu elde edildi. Çalışma sonuçları, çevrim içi canlı toplantılarda en fazla kullanıcı kaynaklı, ortam kaynaklı, sistem kaynaklı ve harici etken kaynaklı olmak üzere dört kategoride toplanan sorunlarla karşılaşıldığını ortaya koymaktadır.
Digital meeting environments have been increasing in terms of preferability, especially in recent months due to the impact of the global epidemic. Just as the global epidemic process affects almost all functioning operations and forced transformation, education processes have been reformed by this imposition so that sustainability can continue. Like previous times of crisis in the world, new structures and solution approaches that are rapidly changing in almost every area and that have to adapt to the new and temporary order have emerged. Although this crisis period has forced some companies and institutions economically or services that offer alternative business life and remote isolation to society have presented a rising trend. Companies that provide the web-based meetings have increased their market values many folds. In this study, the problems encountered in online live meetings used in the epidemic process were evaluated and solution proposals were presented accordingly. The study was conducted as a study based on the action research model. The data of the study were obtained by examining 22 online live meetings organized by OSTIM Technical University with Zoom, Teams, StreamYard and Open Broadcast Software (OBS) Studio software with the content analysis method.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies