Çalışmanın amacı, eğitim bilimleri alanında yapay zeka yöntemleri kullanılarak yazılan makalelerdeki eğilimleri incelemektir. 2019-2021 yılları arasında Web of Science veri tabanının “Education & Educational Research” kategorisinde “Artificial Intelligence in Education” konusunun yer aldığı çalışmaları içermektedir. Bu kapsamda 168 çalışmadan 20'si kapsam dışı olarak belirlenmiş ve 148 makale derlemeye dahil edilmiştir. Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Makale inceleme formu kullanılarak makalelerin içerik analizleri yapılmıştır. Makalelerin yapılan analizleri sonucunda %58,1’i 2021 yılında yayınlandığı, %53,4’ünün test çalışması veya uygulama çalışması ile yapıldığı, makalelerde kullanılan veri toplama araçlarının %27,0’si anket uygulamasıyla olduğu, %43,9’unda yarı deneysel bir yöntem uygulandığı, örneklem sayısındaki yoğunlaşmanın %14,9 oranla 500 ve üzerinde olduğu görülmüştür. Ayrıca makalelerin %55,4’ünün çalışma alanının eğitim bilimleri olduğu görülmüştür. Bu çalışmada, önceki 3 yıla ait çalışmalar gözden geçirilmiştir. Araştırma sonuçlarının eğitimde yapay zeka yöntemlerinin kullanımına ilişkin ulusal literatüre katkı sağlayacağını ve araştırmacılara fikir vereceğini düşünüyoruz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies