BibTex RIS Kaynak Göster

SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 0 - 0, 14.06.2016

Öz

Anlık satın alma rasyonel bir alışverişten olmayıp duygular tarafından yönlendirilmektedir. Fiziksel mağaza atmosferi tüketicilerin beş duyusuna hitap ederken sanal mağaza atmosferinde ise, fiziksel mağaza unsurlarına daha farklı unsurlar söz konusudur. Buradan hareketle araştırmanın amacı, sanal mağaza atmosferi unsurlarının anlık satın almaya olan etkisinin ortaya konulmasıdır. Çalışmaya yönelik hazırlanan anket, hazır giyim sektöründe satın alım yapan 327 kişiye uygulanmıştır. Frekans dağılımları, faktör analizi, güvenirlilik analizi ve regresyon analizi yapıldı. Yapılan analizler sonucunda mağaza atmosferi unsurlarının anlık satın almalarına etkisi incelenmiş ve mağaza atmosferi unsurlarının anlık satın almayı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, Müge (2004). Mağazacılıkta Atmosfer. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Beatty, S. E. ve Elizabeth M. Ferrell. “Impulse Buying: Modeling Its Precursors”. Journal of Retailing, 74, 2 , (1998):71
  • Berman B. ve J. R. Evans (2004). Retail Management. 9th ed.. Pearson Education.
  • Berman, B. ve J. R. Evans (2007). Retail Management a Strategic Approach. New Jersey: Pearson Education.
  • Childers, Terry L., Christopher L. Carr, Joann Peck ve Stephen Carson. “Hedonic and Utilitarian Motvations for Online Retail Shopping Behavior”. Journel of Retailing, 77, (2001):511-535
  • Kaltcheva, Velitchka D. ve Barton A. Weitz. “When Should a Retailer Create an Exciting Store Environment?”. Journal of Marketing, 70, (2006): 107-118.
  • Kotler, Philip. “Atmospherics As A Marketing Tool”. Journal of Retailing, 49, 4, (1973): 48-64.
  • Odabası, Yavuz ve Mine Oyman (2005). Pazarlama İletişimi Yönetimi. 5. Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Örcün, Onur. “B2C Uygulamalarında Web Sitesi Atmosferinin (Webmosfer) Tüketicilerin Ziyaret Sıklığı ve Kullanım Şekli Üzerindeki Etkileri ve Bir Uygulama”. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, 2006.
  • Piron, Francis. “Defining impulse purchasing. Advances in Consumer Research”. 18, 1 , (1991): 509-514.
  • Rook, Dennis.W. “The Buying Impulse”. Journal of Consumer Research, 14, (1987):189-199.
  • Solomon, M. R. (2007). Consumer behavior buying having and being. New Jersey: Pearson Education.
  • Stern, H. “The Significance of Impulse Buying Today”. Journal of Marketing, 26, 2, (1962):59-62.
  • Tek, Ömer Baybars (1999). Pazarlama ilkeleri Global yönetimsel yaklaşım Türkiye Uygulamaları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2006). Perakende Pazarlama Yönetimi. İzmir:Birleşik Matbaacılık.
  • Vrechopoulos, Adam P. , Robert M. O’keefe, Georgios I. Doukidis ve George J. Siomkos. “Virtual Store Layout: An Experimental Comparison in the Context of Grocery Retail”. Journal of Retailing, 80, 1, (2004): 18-19.
  • Weinberg, P ve W. Gottwald. “Impulsive Consumer Buying As a Result of Emotions” Journal Of Business Research , 10, (1982) :43-57.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 0 - 0, 14.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Arslan, Müge (2004). Mağazacılıkta Atmosfer. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Beatty, S. E. ve Elizabeth M. Ferrell. “Impulse Buying: Modeling Its Precursors”. Journal of Retailing, 74, 2 , (1998):71
  • Berman B. ve J. R. Evans (2004). Retail Management. 9th ed.. Pearson Education.
  • Berman, B. ve J. R. Evans (2007). Retail Management a Strategic Approach. New Jersey: Pearson Education.
  • Childers, Terry L., Christopher L. Carr, Joann Peck ve Stephen Carson. “Hedonic and Utilitarian Motvations for Online Retail Shopping Behavior”. Journel of Retailing, 77, (2001):511-535
  • Kaltcheva, Velitchka D. ve Barton A. Weitz. “When Should a Retailer Create an Exciting Store Environment?”. Journal of Marketing, 70, (2006): 107-118.
  • Kotler, Philip. “Atmospherics As A Marketing Tool”. Journal of Retailing, 49, 4, (1973): 48-64.
  • Odabası, Yavuz ve Mine Oyman (2005). Pazarlama İletişimi Yönetimi. 5. Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Örcün, Onur. “B2C Uygulamalarında Web Sitesi Atmosferinin (Webmosfer) Tüketicilerin Ziyaret Sıklığı ve Kullanım Şekli Üzerindeki Etkileri ve Bir Uygulama”. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, 2006.
  • Piron, Francis. “Defining impulse purchasing. Advances in Consumer Research”. 18, 1 , (1991): 509-514.
  • Rook, Dennis.W. “The Buying Impulse”. Journal of Consumer Research, 14, (1987):189-199.
  • Solomon, M. R. (2007). Consumer behavior buying having and being. New Jersey: Pearson Education.
  • Stern, H. “The Significance of Impulse Buying Today”. Journal of Marketing, 26, 2, (1962):59-62.
  • Tek, Ömer Baybars (1999). Pazarlama ilkeleri Global yönetimsel yaklaşım Türkiye Uygulamaları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2006). Perakende Pazarlama Yönetimi. İzmir:Birleşik Matbaacılık.
  • Vrechopoulos, Adam P. , Robert M. O’keefe, Georgios I. Doukidis ve George J. Siomkos. “Virtual Store Layout: An Experimental Comparison in the Context of Grocery Retail”. Journal of Retailing, 80, 1, (2004): 18-19.
  • Weinberg, P ve W. Gottwald. “Impulsive Consumer Buying As a Result of Emotions” Journal Of Business Research , 10, (1982) :43-57.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Baran Arslan

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, B. (2016). SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1).
AMA Arslan B. SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2016;5(1).
Chicago Arslan, Baran. “SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2016).
EndNote Arslan B (01 Haziran 2016) SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 1
IEEE B. Arslan, “SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, 2016.
ISNAD Arslan, Baran. “SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5/1 (Haziran 2016).
JAMA Arslan B. SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;5.
MLA Arslan, Baran. “SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, 2016.
Vancouver Arslan B. SANAL MAĞAZA ATMOSFERİ UNSURLARININ ANLIK SATIN ALMAYA ETKİSİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;5(1).

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload