The aim of this
study was to investigate preparatory program EFL teachers’ (n=50) perspectives
on mobile assisted language teaching. To achieve this aim, a questionnaire
consisting of five parts - the first part on demographic data, the second part
on teachers' use of mobile phones in teaching English as a foreign language,
the third part on teachers' use of common social media and instant messaging
tools in teaching English as a foreign language, the fourth part on teachers'
acceptance of mobile phones and the last part on five open ended questions -
was administered to the participants. The results of the study revealed that while
most of the preparatory program EFL teachers’ views on mobile assisted language
teaching were positive, some of the EFL teachers’ views were negative related
to mobile assisted language teaching.
language teaching mobile assisted teaching mobile assisted language teaching educational technology English language
Bu çalışmanın amacı hazırlık programı öğretmenlerinin (50) cep telefonu destekli dil öğretimi ile ilgili görüşlerini incelemektir. Bu amaçla katılımcılara birinci bölümde demografik verilerin, ikinci bölümde öğretmenlerin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde cep telefonu kullanımı, üçüncü bölümde öğretmenlerin ortak sosyal medya ve anlık mesajlaşma araçlarını kullanımları, dördüncü bölümde öğretmenlerin cep telefonu kabul durumu, beşinci bölümde açık uçlu soruların yer aldığı beş bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları göstermektedir ki Yabancı Dil olarak İngilizce öğretmenlerinin çoğunun cep telefonu destekli dil öğretimi ile ilgili görüşleri olumlu iken, bazı öğretmenlerin görüşlerinin olumsuzdur.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |