Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 177 - 193, 20.12.2017

Öz

Bu
çalışma, Sosyal Bilimlerde okutulan matematik dersinin hâlihazırda bu ders
hakkında ön yargıları olan öğrenci kitlesinin, ders hakkındaki görüş ve
düşünceleri ile dersten beklentilerini belirleyebilmek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Çalışma, YYÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme
Bölümü’nde öğrenim gören 100 öğrenci üzerinde yapılmış ve öğrencilerden
kendilerine sözlü ve yazılı olarak aktarılan soruları cevaplandırmaları
istenmiştir. Öğrencilerin verdikleri cevaplar belli puan aşamalarından
geçirilerek nicel veriler elde edilmiştir. Daha sonra elde edilen bu veriler
Eviews 7 programına aktarılıp, programdan grafiklere dökülerek sonuçlar
değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın sonunda, öğrencilerin matematik dersine
yönelik
son derece karamsar bir tutum ve kaygı
içerisinde olduğu belirlenmiş ve bu doğrultuda bazı çözüm önerileri
sunulmuştur.




Kaynakça

  • KAYNAKLAR
  • Acar, C., (2005). Aktif Öğrenmenin Matematik Başarısı Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Y.Y.Ü., Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Akın, Y., Cancan, M., (2007). Matematik öğretiminde problem çözümüne yönelik öğrenci görüşleri analizi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 374-390.
  • Altun, Y., (2006). Ortaöğretim Matematik Öğretiminde Etkinlik Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, YYÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Altun, Y., (2016). Ortaöğretim Matematik Öğretiminde Geleneksel Öğretim ile Etkinlik Temelli Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi, The Journal of Academic Social Science, Sayı 27, 466-485.
  • Atkinson, S., (1992). Mathematics with Reason, Hodder & Stoughton Educational, London.
  • Dönmez, A., (2002). Matematiğin öyküsü ve serüveni, Cilt 1, İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları.
  • Dursun, Ş., Dede, Y., (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ergün, M., Özdaş, A., 1997. Öğretim İlke ve Metodları, Sanal Kütüphane Yayınları, İstanbul.
  • Ersoy, Y., (2002). Bilişim teknolojileri ve matematik eğitimi-II: köklü yenilikler ve bilişsel araçların etkileri, Matematik Sempozyumu Bildiri Kitabı (ss. 7-26), Ankara: Matematikçiler Derneği.
  • Ersoy, Y., (2003). Matematik okuryazarlığı-II: Hedefler, Geliştirilecek Yetiler ve Beceriler. MATDER, İnternet: http:// www.matder.org.tr/index.
  • Ersoy, Y., (2006). İlköğretim Matematik Öğretim Programlarındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar, İlköğretim Online, 5(1), 30-44.
  • Sertöz, S., (2002). Matematiğin Aydınlık Dünyası, TÜBİTAK, Popüler bilim kitapları 36, Ankara: Semih ofset.
  • Savaş, E., (1999). Matematik Öğretimi, Kozan Yayıncılık, Ankara.
  • Mankiewicz, R., (2002). Matematiğin tarihi, Çev. Gökçen Ezber, İstanbul: Güncel Yayıncılık.
  • Memnun, D. S., Akkaya, R., (2010). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Hakkındaki Düşünceleri, Kuramsal Eğitimbilim, 3 (2), 100-117.
  • Olkun, S., Toluk, Z., (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Skemp, R. (1986). The Psychology of Learning Mathematics, Penguin Books Ltd., London, England.
  • Tekin, B., Tekin, S., (2004). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, MATDER, İnternet: http:// www.matder.org.tr/index.
  • Yıldırım, C., (1996). Matematiksel Düşünme, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 177 - 193, 20.12.2017

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKLAR
  • Acar, C., (2005). Aktif Öğrenmenin Matematik Başarısı Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Y.Y.Ü., Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Akın, Y., Cancan, M., (2007). Matematik öğretiminde problem çözümüne yönelik öğrenci görüşleri analizi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 374-390.
  • Altun, Y., (2006). Ortaöğretim Matematik Öğretiminde Etkinlik Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, YYÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Altun, Y., (2016). Ortaöğretim Matematik Öğretiminde Geleneksel Öğretim ile Etkinlik Temelli Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi, The Journal of Academic Social Science, Sayı 27, 466-485.
  • Atkinson, S., (1992). Mathematics with Reason, Hodder & Stoughton Educational, London.
  • Dönmez, A., (2002). Matematiğin öyküsü ve serüveni, Cilt 1, İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları.
  • Dursun, Ş., Dede, Y., (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ergün, M., Özdaş, A., 1997. Öğretim İlke ve Metodları, Sanal Kütüphane Yayınları, İstanbul.
  • Ersoy, Y., (2002). Bilişim teknolojileri ve matematik eğitimi-II: köklü yenilikler ve bilişsel araçların etkileri, Matematik Sempozyumu Bildiri Kitabı (ss. 7-26), Ankara: Matematikçiler Derneği.
  • Ersoy, Y., (2003). Matematik okuryazarlığı-II: Hedefler, Geliştirilecek Yetiler ve Beceriler. MATDER, İnternet: http:// www.matder.org.tr/index.
  • Ersoy, Y., (2006). İlköğretim Matematik Öğretim Programlarındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar, İlköğretim Online, 5(1), 30-44.
  • Sertöz, S., (2002). Matematiğin Aydınlık Dünyası, TÜBİTAK, Popüler bilim kitapları 36, Ankara: Semih ofset.
  • Savaş, E., (1999). Matematik Öğretimi, Kozan Yayıncılık, Ankara.
  • Mankiewicz, R., (2002). Matematiğin tarihi, Çev. Gökçen Ezber, İstanbul: Güncel Yayıncılık.
  • Memnun, D. S., Akkaya, R., (2010). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Hakkındaki Düşünceleri, Kuramsal Eğitimbilim, 3 (2), 100-117.
  • Olkun, S., Toluk, Z., (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Skemp, R. (1986). The Psychology of Learning Mathematics, Penguin Books Ltd., London, England.
  • Tekin, B., Tekin, S., (2004). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, MATDER, İnternet: http:// www.matder.org.tr/index.
  • Yıldırım, C., (1996). Matematiksel Düşünme, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şakir İşleyen 0000-0002-8186-1990

Yener Altun 0000-0003-1073-5513

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İşleyen, Ş., & Altun, Y. (2017). Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 177-193.
AMA İşleyen Ş, Altun Y. Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2017;6(2):177-193.
Chicago İşleyen, Şakir, ve Yener Altun. “Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2017): 177-93.
EndNote İşleyen Ş, Altun Y (01 Aralık 2017) Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6 2 177–193.
IEEE Ş. İşleyen ve Y. Altun, “Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 177–193, 2017.
ISNAD İşleyen, Şakir - Altun, Yener. “Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6/2 (Aralık 2017), 177-193.
JAMA İşleyen Ş, Altun Y. Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017;6:177–193.
MLA İşleyen, Şakir ve Yener Altun. “Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 2, 2017, ss. 177-93.
Vancouver İşleyen Ş, Altun Y. Sosyal Bilimlerde Okutulan Matematik Dersine Ait Öğrenci Görüşleri. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017;6(2):177-93.

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload