Satış öncesi müşteri hizmetleri, satış gerçekleşmeden önce müşteri ve işletme arasındaki iletişimi ifade eder. Satılan ürün ya da hizmetin içeriği hakkında bilgi alışverişini sağlamanın yanında müşterinin karar verme sürecine de etki eder. Satış sonrası müşteri hizmetleri ise, satışın tamamlanmasının ardından satışın devamını sağlamak ve müşterinin ihtiyaçlarına cevap vermek için gerekli olan faaliyetleri kapsar. Bu çalışmanın amacı; müşteri hizmetlerinin ilk ve son aşaması olan satış öncesi ve satış sonrası hizmetlerin, müşteri sadakati üzerinde olan etkisinin araştırılması ve işletmelerin hangi tür müşteri hizmetleri üzerinde yoğunlaştıklarında müşteri sadakatini artırabileceklerini belirlemede yardımcı olmaktır. Günümüz pazarlarında teknolojik gelişmeler ışığında ürün/hizmetlerin birbirlerinden kalite, fiyat ve dağıtım konularında pek fazla farkının kalmaması, işletmelerin amaçlarına ulaşabilmeleri için, ürün ve hizmetlerin kalitesinin yanı sıra müşteri hizmetlerinin de rakiplerine oranla daha işlevsel ve müşteri memnuniyetine yönelik olmasını gerektirmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |