Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 194 - 210, 28.06.2018

Öz

Öğretme
ve öğrenme sürecinin amaçlar doğrultusunda planlanıp yürütülmesinde, çalışmalar
sonunda hedeflere ne oranda ulaşıldığının belirlenmesinde ve genel olarak
öğrenme sürecinin verimliliğinin ortaya konulmasında ölçme değerlendirme
çalışmaları önemli işlevler görmektedir. Durum böyle olunca, eğitimin lideri
olan öğretmenlerin bu denli önemli işlevleri olan ölçme değerlendirme uygulamaları
konusundaki bilgi, birikim ve yeterlikleri de önem taşımaktadır. Bu çalışmada
Türkçe öğretmeni özel alan yeterliklerinin ölçme değerlendirme bileşenleri ve
performans göstergeleri bağlamında ele alınarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaçla, ölçme değerlendirme uygulamalarının öğrenme ve öğretme sürecindeki
yeri, önemi ve işlevleri ile Türkçe öğretmeninin ölçme ve değerlendirme
alanında sahip olması gereken özel alan yeterlikleri üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Akyol, H. vd. (KOMİSYON). (2008). Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri (Talim ve Terbiye Kurulunca uygun bulunan ve Bakanlık Makamının 04.06.2008 tarih Akyüz, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi (5. Baskı). İstanbul: Kültür Koleji Yayınları.Bozkurt, N. (2015). Tarih Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 65-86.Çelikten, M.; Şanal, M. & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 207-237.Devecioğlu, Y. & Akdeniz, A. R. (2013). Alan Eğitimi Derslerinin Öğretmen Yeterlikleri Bağlamında Değerlendirilmesi-I. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 44-68.Göçer, A. (2014). Öğretmen Rolleri, Öğrenci Etkililiği ve Eğitim Kazanımları Bakımında Türkçe Dersi Metin İşleme Süreci. Millî Eğitim Dergisi, 204, 167-198.Kahramanoğlu, R. & Ay, Y. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından Analizi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(2), 285-301.Kararmaz, S. & Arslan, A. (2014). İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Algılarının Belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 203-232.MEB (2006). İlköğretim Türkçe Dersi 6, 7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.MEB (2017a). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.MEB (2017b). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Yayınları.Özlük, Y. Ö. (2010). Türkçe Öğretmenlerini Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Bir Araştırma (Kırıkkale İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.Sağlam, M. & Kürüm, D. (2005). Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinde öğretmen eğitiminde yapısal düzenlemeler ve öğretmen adaylarının secimi. Milli Eğitim, 167, 53-69.Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 131-140.Şengül, K. (2012). Türkçe Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterlikleri: Bir Durum Belirleme Çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.TED (2009). Türk Eğitim Derneği Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: Adım Okan Matbaacılık.TEDMEM (2014). Öğretmen Gözüyle Öğretmenlik Mesleği (Rapor Dizisi: 3). [Erişim Adresi] https://tedmem.org/download/ogretmen-gozuyle-ogretmenlik-meslegi?wpdmdl=968Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yılmaz, İ. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan ve Öz Yeterlik Algıları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 194 - 210, 28.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Akyol, H. vd. (KOMİSYON). (2008). Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri (Talim ve Terbiye Kurulunca uygun bulunan ve Bakanlık Makamının 04.06.2008 tarih Akyüz, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi (5. Baskı). İstanbul: Kültür Koleji Yayınları.Bozkurt, N. (2015). Tarih Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 65-86.Çelikten, M.; Şanal, M. & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 207-237.Devecioğlu, Y. & Akdeniz, A. R. (2013). Alan Eğitimi Derslerinin Öğretmen Yeterlikleri Bağlamında Değerlendirilmesi-I. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 44-68.Göçer, A. (2014). Öğretmen Rolleri, Öğrenci Etkililiği ve Eğitim Kazanımları Bakımında Türkçe Dersi Metin İşleme Süreci. Millî Eğitim Dergisi, 204, 167-198.Kahramanoğlu, R. & Ay, Y. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından Analizi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(2), 285-301.Kararmaz, S. & Arslan, A. (2014). İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Algılarının Belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 203-232.MEB (2006). İlköğretim Türkçe Dersi 6, 7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.MEB (2017a). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.MEB (2017b). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Yayınları.Özlük, Y. Ö. (2010). Türkçe Öğretmenlerini Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Bir Araştırma (Kırıkkale İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.Sağlam, M. & Kürüm, D. (2005). Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinde öğretmen eğitiminde yapısal düzenlemeler ve öğretmen adaylarının secimi. Milli Eğitim, 167, 53-69.Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 131-140.Şengül, K. (2012). Türkçe Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterlikleri: Bir Durum Belirleme Çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.TED (2009). Türk Eğitim Derneği Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: Adım Okan Matbaacılık.TEDMEM (2014). Öğretmen Gözüyle Öğretmenlik Mesleği (Rapor Dizisi: 3). [Erişim Adresi] https://tedmem.org/download/ogretmen-gozuyle-ogretmenlik-meslegi?wpdmdl=968Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yılmaz, İ. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan ve Öz Yeterlik Algıları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Göçer 0000-0002-6880-2611

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Göçer, A. (2018). Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 194-210.
AMA Göçer A. Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2018;7(1):194-210.
Chicago Göçer, Ali. “Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, sy. 1 (Haziran 2018): 194-210.
EndNote Göçer A (01 Haziran 2018) Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 1 194–210.
IEEE A. Göçer, “Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 194–210, 2018.
ISNAD Göçer, Ali. “Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/1 (Haziran 2018), 194-210.
JAMA Göçer A. Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;7:194–210.
MLA Göçer, Ali. “Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 7, sy. 1, 2018, ss. 194-10.
Vancouver Göçer A. Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin Ölçme Değerlendirme Bileşenleri Ve Performans Göstergeleri Bağlamında İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;7(1):194-210.