Ahşap, sahip olduğu
belirgin özellikleriyle insanlık tarihinin başlangıcından beri kullanılagelen,
etkileşimsel yaklaşımlara bağlı olarak,
çeşitli amaçlar kapsamında bireysel ve toplumsal kullanımlar için farklı şekillerde
uyarlanarak değişik ürün ve uygulama tiplemeleriyle günlük hayatın neredeyse her
alanında karşılaşılan doğal bir malzemedir. Doğallığı ile çok yönlülüğü
ve işlevselliği sebebiyle, böylesine yaygın kullanılan ahşap hakkında toplumsal
ve kişisel farkındalığı ve ahşaba olan aşinalığı tespit etmek, önemli bir
malzeme olarak ve değerli bir varlık olarak ahşabın tanınırlık ve bilinirlik
bakımından kanıksanmışlığını ve alışılmışlığını gözler önüne serecektir.
Dolayısıyla, bu çalışmada, “Ahşap gibisi var mı ?” söylemi odağında, yeni bir
iletişim teması olan üçüncü kişi etkisi irdelenmiş ve bu söylem çerçevesinde
kişilerin kendileri ile yakınları ve tanıdıklarının ahşap hakkındaki görüşleri
içerik analizi yordamıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, kişilerin yüksek düzeyde ahşap
farkındalığına sahip oldukları halde, ahşabı günlük hayatta tercih edip
kullanma bakımından kendilerinden ziyade yakınlarını ve tanıdıklarını öne
çıkardıklarını ve “Ahşap gibisi var mı ?” söyleminin üçüncü kişi etkisi bağlamında olumlu bir yaklaşım içerdiğini göstermiştir. Buna göre, ahşap bilimi ve teknolojisi desteğinde
ahşapsever bakış açısıyla gerçekleştirilecek etkinliklerin ve takdimlerin, ahşap
konusunda toplumun bilgilenmesine katkı sağlayacağı ve kişilerin ahşap
hakkındaki bilgi ve farkındalıklarını arttıracağı değerlendirilmiştir.
Ahşap Söylem Alışılagelmişlik Üçüncü Kişi Etkisi İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |