Siyasal aktörlerin
seçmenleriyle iletişim kurması demokratik siyasal sistem açısından hayati bir
öneme sahiptir. Siyaset kurumunun önemli aktörlerinden biri olan
milletvekilleri seçmenleriyle iletişim kurmak amacıyla çeşitli araçları
kullanmaktadırlar. Milletvekillerine, seçmenleriyle doğrudan iletişim kurma
imkânı sağlayan sosyal medya, bu araçlardan biridir. Sosyal medya, seçmenleriyle iletişim kurma,
onları yaptıkları hakkında bilgilendirmeyi amaçlayan siyasal aktörlerin önemli
bir iletişim aracı olmasının yanında seçmenlerin kendilerine vermek istediği
mesajları alabilecekleri bir platform özelliğine de sahiptir. Milletvekilleri
tarafından kullanılan sosyal ağların başında da twitter gelmektedir.
26. dönem TBMM Üyelerinin sosyal medya kullanım pratiklerinin
incelediği bu çalışmada, sosyal paylaşım ağı Twitter üzerinden milletvekilleri
tarafından yapılan paylaşımlar analiz edilmiştir. İçerik analizi yönteminin
kullanıldığı çalışmada, kişisel Twitter hesabı bulunan 514 TBMM üyesinin
Twitter paylaşımları analiz edilmiştir.
Elde edilen bulgulara göre milletvekilleri
twitter’ı önemli bir düzeyde kullandıkları sonucuna varılmıştır. TBMM
Üyelerinin twitter kullanım düzeyleri bölgelere, cinsiyete ve partilere göre
farklılıklar göstermektedir. Milletvekillerinin twitter paylaşımlarının
içeriğinin önemli bir bölümünü parti çalışmaları ve meclis çalışmaları olduğu
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |