İşletmeler varlıklarını sürdürebilmek için faaliyette bulundukları alanlarla ilgili çevrelerini olumlu veya olumsuz yönde etkilerken kendileri de çevrelerinden etkilenmektedirler. Bu etkileşim, birçok işletmenin çevreye bakışını değiştirerek çevre bilincine sahip olmalarını ve çevre stratejilerini işletme stratejileri ile birleştirmelerine neden olmuştur. Böylece zaman içerisinde çevreye duyarlı tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilmek için çevreye en az zarar veren işletme stratejileri kullanılmaya başlanılmıştır. Buradan hareketle tüketicilerin çevreye duyarlı işletmelere ve ürünlerine karşı bakış açılarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada Karaman il merkezinde yaşayan ve kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 350 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler frekans ve yüzde tabloları, Ki Kare, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, ‘Çevreye Duyarlı Yönetim’ kavramı tüketicilerin büyük çoğunluğu tarafından bilmesine rağmen ‘Sürdürülebilirlik’ kavramının daha az bilindiği gözlemlenmiştir. Yine katılımcıların çevreye zararlı olduğunu öğrendikleri ürünleri almaya devam etmedikleri, çevre dostu ürün satın alarak çevrenin korunmasına katkıda bulunduklarına inandıkları ve çevre sorunlarının çözümü için yapılan yatırımların işletmeler açısından lüks olmadığını düşündükleri, ancak ürün satın almaya karar verirken çevreye dost malzemeden üretilmiş olmasına pek dikkat etmedikleri görülmüştür. Genel olarak katılımcıların, işletmelerin çevre sorunlarına yeterince önem vermediklerine inandıkları, çevre dostu ürün, çevreye duyarlı işletme vb. konularında ise sınırlı oranda bilgiye sahip oldukları anlaşılmıştır.
Çevreye Duyarlı Tüketici Çevreye Duyarlı İşletme Çevre Dostu Ürün
In order to maintain their existence, businesses affect their environment positively or negatively, while they are also affected by their environment. This interaction has caused many businesses to have environmental awareness by changing their view of the environment and to combine their environmental strategies with business strategies. Thus, in order to meet the demands and needs of environmentally conscious consumers in the best way, business strategies that cause the least damage to the environment have been started to be used. From this point of view, in this study, which aims to determine the perspectives of consumers towards environmentally sensitive businesses and their products, a questionnaire was applied to 350 participants living in the city center of Karaman and selected by convenience sampling method. The obtained data were analyzed with Chi-Square, Mann Whitney U and Kruskal Wallis tests. As a result of the analysis, it has been observed that although the concept of 'Environmentally Responsible Management' is known by the majority of consumers, the concept of 'Sustainability' is less known. Again, it was observed that the participants did not continue to buy products that they learned were harmful to the environment, they believed that they contributed to the protection of the environment by purchasing environmentally friendly products, and that the investments made for the solution of environmental problems were not luxurious for businesses, but they did not pay much attention to the fact that they were produced from environmentally friendly materials when deciding to purchase a product. In general, the participants believe that the enterprises do not give enough importance to environmental problems, environmentally friendly products, environmentally sensitive enterprises, etc. It is understood that they have limited knowledge on the subject.
Environmentally Friendly Consumer Environmentally Conscious Business Environmentally Friendly Product
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 2 |