Amaç: Video destekli poliklinik hizmeti ile cerrahi veya cerrahi dışı
nedenle anestezi uygulanacak hastaların aydınlatılmış onam belgesi okuma alışkanlıklarını
belirlemek, anestezi uygulamalarına ilişkin video izlettirilerek hastaların
anestezi hakkında ne kadar bilgi sahibi olduklarını değerlendirmek, hastaların
beklentilerinin karşılanmasını, hasta memnuniyetinin ve sağlık hizmetinin
kalitesinin arttırılması amaçlandı.
Gereç ve Yöntemler: ASA I-II-III 398 hasta rastgele standart poliklinik
hizmeti grubu (Grup I, n=199), video destekli poliklinik hizmeti grubu (Grup
II, n=199) gruplarına ayrıldı. Grup II’de anestezi polikliniğine başvuran
hastalar anestezi polikliniğinde görevli doktor ile görüşmeye alındı. Görüşmede
hastanın verileri, fiziksel durumu ve özgeçmişi değerlendirildikten sonra
hastaya geçireceği cerrahi uygulamaya uygun anestezi yöntemlerini konu alan
yedi adet video bilgisayar yardımı ile izletildi. Hastanın uygulanabilecek
anestezi yöntemleri konusunda ve entübasyon hakkında bilgilendirilmesinden
sonra, bu yöntemler hakkındaki soruları cevaplandı, preanestezik vizit sonrası
standart anestezi onam belgesi okutuldu ve hastalara poliklinikten ayrılmadan
çoktan seçmeli sorulardan oluşan test uygulandı.
Bulgular: Grup II’ de hastaların bilgi düzeylerinde artış daha fazlaydı
(p<0,05). Yine grup II hastaların anestezi korkusu azalmış ve bilgi düzeyine
paralel olarak anestezi tercihlerinde değişim meydana gelmiştir (p<0,05).
Ayrıca hastaların onam belgesi okuma alışkanlıkları artmıştır (p<0,05).
Sonuç: Bu çalışma, video destekli poliklinik hizmetinin hastaların bilgi
düzeylerinin arttırdığını, anestezi korkularının giderildiğini ve hastaların
anestezi tipi seçimlerine ve aydınlatılmış onam belgesine daha bilinçli
yaklaştığını göstermiştir.
Video destekli poliklinik hizmeti aydınlatılmış hasta onamı anestezi tipi anestezi korkusu
Introduction: This study was held to determine the patients’ reading
habits of informed consent who will be applied anesthesia due to surgery or
non-surgery conditions, to assess the patients how much they know about
anesthesia by representing videos about anesthesia applications. Also patients’
satisfaction and increasing health care quality were aimed.
Methods: Three hundred ninety eight patients of ASA physical status
I-II-III were randomly allocated to either Group I (Standard policlinic service
group) or Group II (Video-assisted policlinic service. Group II patients were
taken to an interview with the anesthesiologist. Patients’ data, physical
status and medical history were recorded. Then patients were represented 7
video cassettes related with the types of anesthesia which can be possibly
applied for the surgery they will undergo. Patients were informed about the
types of anesthesia and endotracheal entubation. After preanesthetic interview,
patients read the Standard informed consent and were given a multi choice
test.
Results: In Group II patients were more informed (p<0,05) and level
of anxiety about anesthesia was less and due to information about anesthesia
changes occurred in the choice of type of anesthesia (p<0,05). Also the
habit of patients’ reading about informed consent increased (p<0,05).
Conclusion: Video-assisted policlinic service increased patients’ level
of information about anesthesia, increased level of anxiety and increased the
awareness about the type of anesthesia and informed consent.
Video-assisted policlinic service informed consent type of anesthesia anxiety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.