Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 121 - 138, 15.04.2021
https://doi.org/10.47956/bmsd.881705

Öz

Bu araştırma, Fatih Projesi kapsamında akıllı tahta kullanan öğretmenlerin akıllı tahta hakkındaki görüş ve beklentilerini ortaya koyarak mevcut durumu saptamak, akıllı tahtanın eğitim hayatına etkisini belirlemek ve sonuçları değerlendirip bazı öneriler getirmek suretiyle izleyen araştırmalara ve kurumsal kararlara bir kaynak oluşturma amacıyla yapılmıştır.
Araştırma öğretmenlerin akıllı tahta kullanımını belirlemeye yönelik betimsel bir çalışmadır. Verilerin elde edilmesi uzman görüşlerine başvurularak oluşturulan anket aracılığı ile sağlanmıştır. Anket formunda yer alan sorular akıllı tahtaların kullanılma durumunu belirleme, akıllı tahta kullanımının öğrenci motivasyonuna etkisi ve genel olarak akıllı tahtanın eğitim-öğretime etkisini belirlemeye yönelik hazırlanmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’de Fatih Projesi kapsamında akıllı tahta dağıtılan okulların müzik öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Türkiye genelinde farklı illerde aktif olarak görev yapan 218 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem sayısı belirlemede Krejcie ve Morgan örneklem miktarı tablosundan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler olan frekans (f) ve yüzde (%) değerleri belirlenmiştir.
Araştırmanın sonucunda; Proje kapsamındaki akıllı tahtaların öğretmenler tarafından aktif olarak kullanıldığı, derse katılımın fazla olduğu, zamandan büyük tasarruf sağladığı, öğrenci ve öğretmen motivasyonunu üst düzeyde tuttuğu, derslerin görsel olarak zenginleştiği ve eğitimin daha kalıcı olmasına imkân sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra internet altyapısının yetersizliği, yazılım eksiğinin olması ve hizmet içi eğitim programlarının yetersizliği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Referans1 Alıcıgüzel, İ. (2003). Çağdaş Okulda Eğitim ve Öğretim. (4.Baskı). İstanbul: Sistem.
  • Referans2 Buyurgan, S., U. (2007). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. (2.Baskı) Ankara: Pegem A.
  • Referans3 Halis, İ.(2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel.
  • Referans4 Kayaduman, H., Sırakaya, M., Seferoğlu, S.S. (2011, Şubat). Eğitimde Fatih Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi. 13.Akademik Bilişim Konferansında Sunulmuş Bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Referans5 Kennewell, S., Morgan, A. (2003). Student Teachers’ Experiences and Attitudes Towards Using Interactive Whiteboards in the Teaching and Learning of Young Children. 9 Nisan 2021 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/228808535_Student_teachers'_experiences_and_attitudes_towards_using_interactive_whiteboards_in_the_teaching_and_learning_of_young_children sayfasından erişilmiştir.
  • Referans6 Koşar, E. (Ed.). (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Öğreti, Pegem A.
  • Referans7 McEntyre, M. (2006). “The Effects Interactive Whiteboards Have on Student Motivation. 10 Nisan 2021 tarihinde https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.534.5272&rep=rep1&type=pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Referans8 Uşun, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım. (1.Baskı) Ankara: Nobel.
  • Referans9 Yiğit, N. (Ed.). (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (3. Baskı) Trabzon: Akademi.

Teacher's Views on The Use of Smart Board in Music Classes

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 121 - 138, 15.04.2021
https://doi.org/10.47956/bmsd.881705

Öz

This study is carried out to determine the current situation by revealing the opinions and expectations of teachers using interactive whiteboards within the scope of Fatih Project, to determine the effect of the interactive whiteboards on education life, and to create a resource for the following research and institutional decisions by evaluating the results and making some suggestions.
The study is a descriptive study to determine teachers' use of smart boards. The data was obtained through a questionnaire created by referring to expert opinions. The questions in the questionnaire form were prepared to determine the use of interactive whiteboards, the effect of using interactive whiteboards on student motivation, and the overall effect of interactive whiteboards on education and training. The study population consists of interactive whiteboards in Turkey, Fatih Project, distributed school music teacher.The sample of the study consisted of serving as active in different provinces across Turkey 218 music teachers. The Krejcie and Morgan sample size table is used to determine the sample size. In the analysis of the data, descriptive statistics, frequency (f) and percentage (%) values are determined.
As a result of the study; It has been concluded that the interactive whiteboards within the scope of the project are actively used by teachers, participation in the lesson is high, saves a lot of time and the education is more permanent. In addition, it is concluded software is lacking, and in-service training programs are insufficient.

Kaynakça

  • Referans1 Alıcıgüzel, İ. (2003). Çağdaş Okulda Eğitim ve Öğretim. (4.Baskı). İstanbul: Sistem.
  • Referans2 Buyurgan, S., U. (2007). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. (2.Baskı) Ankara: Pegem A.
  • Referans3 Halis, İ.(2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel.
  • Referans4 Kayaduman, H., Sırakaya, M., Seferoğlu, S.S. (2011, Şubat). Eğitimde Fatih Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi. 13.Akademik Bilişim Konferansında Sunulmuş Bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Referans5 Kennewell, S., Morgan, A. (2003). Student Teachers’ Experiences and Attitudes Towards Using Interactive Whiteboards in the Teaching and Learning of Young Children. 9 Nisan 2021 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/228808535_Student_teachers'_experiences_and_attitudes_towards_using_interactive_whiteboards_in_the_teaching_and_learning_of_young_children sayfasından erişilmiştir.
  • Referans6 Koşar, E. (Ed.). (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Öğreti, Pegem A.
  • Referans7 McEntyre, M. (2006). “The Effects Interactive Whiteboards Have on Student Motivation. 10 Nisan 2021 tarihinde https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.534.5272&rep=rep1&type=pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Referans8 Uşun, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım. (1.Baskı) Ankara: Nobel.
  • Referans9 Yiğit, N. (Ed.). (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (3. Baskı) Trabzon: Akademi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm İnceleme Makalesi
Yazarlar

Serkan Saruhan 0000-0002-4038-8914

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2021
Kabul Tarihi 16 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Saruhan, S. (2021). MÜZİK DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi, 3(1), 121-138. https://doi.org/10.47956/bmsd.881705

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.