Amaç: Çalışmada akut nedenle hastanede yatan çocuklarda anksiyete duyarlılığı, duygusal ve psikolojik iyi oluş ile benlik saygısı arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte gerçekleştirilen araştırmanın evrenini akut hastalık nedeniyle bir hastanenin çocuk servisine yatışı yapılan 9 yaş ve üzeri 94 çocuk; örneklemi ise seçim kriterlerine uyan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 72 çocuk oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında bilgi formu, Çocuklar için Anksiyete Duyarlılığı İndeksi, Stirling Çocuklar için Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Stirling Çocuklar için Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ile Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği arasında istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu (p<0.05); Stirling Çocuklar için Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ile Çocuklar için Anksiyete Duyarlılığı İndeksi arasında ise negatif yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur (p<0.05). Çocuklar için Anksiyete Duyarlılığı İndeksi ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği arasında ise negatif yönde bir ilişki olduğu belirlenmiştir ( p<.05) .
Sonuç: Çocukların anksiyete duyarlılığı, duygusal ve psikolojik iyi oluşları ile benlik saygılarının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Çocukların duygusal ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arttıkça benlik saygılarının da arttığı, anksiyete duyarlılığı düzeylerinin ise azaldığı belirlenmiştir. Ayrıca anksiyete duyarlılığı arttıkça benlik saygısı düzeylerinin azaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anksiyete duyarlılığı Benlik saygısı Duygusal ve psikolojik iyioluş hastalık
Aim: The aim of the study was to examine the relationship between anxiety sensitivity, emotional and psychological well-being and self-esteem in children hospitalised for acute reasons.
Material and Method: The population of the descriptive study consisted of 94 children aged 9 years and over who were admitted to the paediatric service of a hospital because of an acute illness; the sample consisted of 72 children who met the selection criteria and agreed to participate in the study. An information form,the Anxiety Sensitivity Index for Children, the Rosenberg Self-Esteem Scale and the Stirling Emotional and Psychological Well-Being Scale for Children were used to collect data.
Results: There was a statistically positive and significant relationship between the Stirling Children's Emotional and Psychological Well-Being Scale, and the Rosenberg Self-Esteem Scale (p<0.05); a statistically negative relationship was found between the Stirling Children's Emotional and Psychological Well-Being Scale and Children's Anxiety Sensitivity Index (p<0.05). A negative relationship was found between the Children's Anxiety Sensitivity Index and the Rosenberg Self-Esteem Scale. (p<.05).
Conclusion: It was found that children's anxiety sensitivity, emotional and psychological well-being, and self-esteem were at moderate levels. It was found that as children's emotional and psychological well-being increased, their self-esteem increased and their anxiety sensitivity decreased. It was concluded that as children's emotional and psychological well-being increases, their self-esteem increases.
Anxiety Emotional and psychological well-being İllness Self-esteem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.