Hastaneler sağlık konusunda rahatsızlığı bulunan tüm insanlara hizmet vermektedir. Bunun yanında sağlıkla ilgili araştırma, eğitim ve danışma gibi önemli hizmetleri de yerine getirmek zorundadır. Birer sağlık tesisi olan hastaneler, yoğun bir şekilde ileri teknolojiyi kullandıkları için bazı olası risklerle karşı karşıyadırlar. Bu risklerin olmaması veya en düşük düzeyde olması yönetici, çalışan, hasta ve hasta yakını açısından da büyük önem arz eder.
İşletme güvenliğini sağlayabilmek için yöneticiler, bir sağlık tesisinde, risklerin azaltılıp kontrol altına alınması, kazaların önlenmesi, güvenli bir tedavi ortamının sağlanması için gerekli tedbirleri ve önlemleri almak ve aldırmak zorundadırlar. Ayrıca hastane hizmetlerinde cihaz arızaları nede¬niyle oluşan kesintiler ve gecikmeler halkın o kuruma olan güveni üzerine negatif etkiler yaratabilir.
Bu konuda Sağlık Bakanlığınca çıkartılan mevzuat dahilinde gerekli çalışmaları yapmak, planları oluşturmak ve gerekli tatbikatları yaparak afetler ve acil durumlar karşısında hazırlıklı olmak yönetimlerin öncelikli görevleri arasında yer almaktadır.
Çağdaş ve modern bir toplum olmanın ana şartlarından biri afetlerde ve acil durumlarda zarar görenlerin mağduriyetini gidermek, yaralarını kısa zamanda sarmak ve sosyal hayata tekrar kavuşmalarına yardımcı olmaktır. Bu konuda alınacak tedbirler, afetlerde hastanelerin işlev kaybını önleyecek ve daha düzgün hizmet vermesini temin edecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | DERLEME MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.