Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 11 - 20, 22.04.2022
https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1014020

Öz

Amaç: Bu çalışma ebelik öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ve sıklıklarının, mesleğe bakış açılarının, sosyal çevreden etkilenme durumlarının değerlendirilmesi amacıyla planlandı.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı tipteki bu araştırmada veriler 19 soruluk “Öğrenci Bilgi Formu” ile online ortamda gönüllü olan 126 ebelik öğrencisi ile yapıldı (N=260). Verilerin analizinde tanımlayıcı istatiksel yöntemler kullanıldı.
Bulgular: Ebelik öğrencilerinin çoğunluğu sosyal ağlara akıllı telefonlardan erişiyor (%99.2) ve sosyal medyayı 3 yıl ve üzeri süredir (%84.1), günde 2-3 saatini ayırarak ve genellikle “arkadaşları ile sohbet etmek” amacıyla ve “Whatsapp” hesabını kullanıyordu. Öğrenciler ebelik ile ilgili yapılan sosyal medya eğlencelerinden rahatsızdı ve “toplum yargıları”ndan dolayı mesleğin olumsuz bir imaja sahip olduğunu düşünüyordu. Ebelik öğrencilerinin çoğu sosyal medya kullanımının mesleki örgütlenmeye olumlu etkisi olacağını bildirdi.
Sonuç: Ebelik mesleğinde toplum yargılarının değiştirilmesi, gelecekte iyi bir konuma gelebilmesi ve mesleki örgütlenmenin artması için sosyal medyanın bilinçli kullanımın eğitimle desteklenmesi önerilebilir.

Teşekkür

Verilerin toplama sürecinde verdikleri destekler nedeni ile çalışmaya katılım sağlayan ebelik bölümü öğrencilerine teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akyüz, M. D., Sarıcam, E. S., Yeşil, Y., Karaca-Saydam, B., Etki-Genç, R. (2019). Ebelik öğrencilerinin eğitime ilişkin sorumluluklarının değerlendirilmesi. Life Sciences, 14(1), 1-11. doi: 10.12739/NWSA.2019.14.1.4B0020
  • Apatu, E. J. I., Alperin, M., Miner, K. R., Wiljer, D. A. (2013). Drive Through Web 2.0: An exploration of driving safety promotion on Facebook health promotion practice. Health Promotion Practice, 14(1), 88–95. doi: 10.1177/1524839911405845
  • Atlas, M.C. (2012). Miss Manners for social networking: a new role for medical librarians. Journal of the Medical Library Association, 100(4), 239. doi: 10.3163/1536-5050.100.4.004
  • Ay, F., Keçe, M., İnci, İ., Alkan, N., Acar, G. (2018). Ebelik öğrencilerinin meslek algıları ve kariyer planlarını etkileyen faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi,7(2), 74-82.
  • Bilen, K., Ercan, O., Gülmez, T. (2014). Sosyal ağların kullanım amacı ve benimsenme süreci. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 115-123.
  • Canadian Nurses Association. When Private Becomes Public: The ethical challenges and opportunities of social media [Updated: 2012 February; Cited: 2017 June]. Erişim Tarihi: 20.06.2019 https://www.cna-aiic.ca/~/media/cna/page-content/pdf-en/ethics_in_practice_feb_2012_e.pdf?la=en
  • Centers For Disease Control and Prevention (CDC, 2012). The Health Communicator’s Social Media Toolkit. s. 36, https://www.cdc.gov/healthcommunication/toolstemplates/socialmediatoolkit_bm.pdf
  • Demir, R., Taşpınar, A. (2021). Ebelik bölümü öğrencilerinin ebelik mesleğine bakış açıları ve gelecekten beklentileri. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(3), 466-478. doi: 10.46237/amusbfd.780528.
  • Demiray, A., Çakar, M., Açıl A., İlaslan, N., Savaş-Yücel, T. (2019). Hemşirelerin hayatında sosyal medyanın yeri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(3), 134-138 doi: 10.33631/duzcesbed.55592.
  • Dinç, A., Cangöl, E., Söğüt, S. (2017). Ebelik öğrencilerinin mesleki tercih hakkında düşünceleri. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 15-23.
  • Edge, W. (2017). Nursing professionalism: impact of social media use among nursing students. Journal of Healthcare Communications, 2(3), 1–3. doi: 10.4172/2472-1654.100068
  • Ergün, G., Keskin, B. (2019). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin mesleki örgütlenmede sosyal medya kullanım özelliklerinin belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(2), 190– 195. doi: 10.31067/0.2018.80
  • Erkul, R. E. (2009). Sosyal medya araçlarının (Web 2.0) kamu hizmetleri ve uygulamalarında kullanılabilirliği. Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Dergisi, (116), 96-101.
  • Ersun, A., Köze, B. Ş., Muslu, G., Beytut, D., Başbakkal, Z., Conk, Z., (2012). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde internet kullanımı ile sosyal destek sistemi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Florance Nigtingale Hemşirelik Dergisi, 20(2), 86-92.
  • George, D. R, Rovniak, L.S, Kraschnewski, J. L. (2013). Dangers and opportunities for social media in medicine. Clinical Obstetrics and Gynecology, 56(3), 453-62. doi: 10.1097/GRF.0b013e318297dc38
  • Gezgin, D. M., Hamutoğlu N. B., Gemikonaklı, O., Raman, I. (2017). Social networks users: fear of missing out in preservice teachers. Journal of Education and Practice, 8(17), 156-168.
  • Gökler, M. E., Aydın, R., Ünal, E., Metintaş, S. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17 (Ek1): 52-59.
  • Hoşgör, H., Tütüncü, S. K, Hoşgör, D. G, Tandoğan, Ö. (2017). Üniversite öğrencileri arasında sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu yaygınlığının farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Academic Value Studies, 3(17), 213-223.
  • Internet World Stats. Internet Users in the World: Distribution by World Regions [İnternet]. 2012. Erişim Tarihi: 20.06.2019, http://www.internetworldstats.com/stats.htm
  • Jones, C., Hayter, M. (2013). Social media use by nurses and midwives: a ‘recipe for disaster’or a ‘force for good’?. Journal of Clinical Nursing, 22(11–12),1495–6. doi: 10.1111/jocn.12239
  • Kartal, Y. A. (2019). Ebelik öğrencilerinin mobil telefon yoksunluğu korkusu ile sosyal destek algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi-Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(4), 308-312 308. doi: 10.34087/cbusbed.600130.
  • Kaya, H., Turan, N., Hasoğlu, Ö., Güre, Ö., Arslanova, E., Elmas, G. (2015). Hemşirelik fakültesi öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma amacı ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 0(40), 16-31.
  • Koç, M., Karabatak, M. (2012). Sosyal ağların öğrenciler üzerindeki etkisinin veri madenciliği kullanılarak incelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7 (1), 155-164.
  • Köse, S., Gencer, A.S., Gezer K. (2007). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 44-54.
  • Marnocha, S., Marnocha, M. R., Pilliow, T. (2015). Unprofessional content posted online among nursing students. Nurse Educator; 40(3), 119–23. doi: 10.1097/NNE.0000000000000123.
  • Mendi, B. (2015). Sağlık iletişiminde sosyal medya kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamalar. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11(44), 275-90.
  • Mert-Karadaş, M., Koç, G., Sayar, G., Şahin, S., Sevgi, T. (2021). Öğrenci hemşirelerin sosyal medya kullanımı, kullanım amaçları ve etik boyutu. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 11-21.
  • National Council State Boards of Nursing. A Nurse’s Guide to Social Media [Updated: 2018 June; Cited: 2019 January]. Erişim Tarihi: 20.06.2019: https://www.ncsbn.org/NCSBN_SocialMedia.pdf
  • National Council of State Boards of Nursing. A nurse’s guide to the use Nurses Association of New Brunswick. Practice Guideline: Ethical and Responsible Use of Social Media Technologies [Updated: 2017 July; Cited: 2018 July]. Erişim Tarihi:20.06.2019: http://www.nanb.nb.ca/media/resource/NANB- PracticeGuidelineEthical_and_ResponsibleSocialMedia-August2017-E.pdf
  • Ocak-Aktürk, S., Kızılkaya, T., Çelik, M., Yılmaz, T. (2021). Ebelik bölümü son sınıf öğrencilerinin mesleki aidiyet düzeyleri ve etkileyen faktörler: kesitsel bir çalışma. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1):23-33.
  • Pınar, Ş., Cesur, B., Duran, Ö., Güler, E., Üstün, Z., Abak, G. (2013). Ebelik öğrencilerinin mesleki profesyonellikleri ve etkileyen etmenlerin incelenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 8(23), 1-19.
  • Prasad, B. (2013). Social media, health care, and social networking. Gastrointestinal Endoscopy, 77 (3), 492-495. doi: 10.1016/j.gie.2012.10.026
  • TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu. BİAK 2013 Raporu. Erişim tarihi: 20.06.2019, https://www.tbmm.gov.tr/arastirma_komisyonlari/bili sim_internet/docs/rapor_ozeti.pdf.
  • Utlu, N. (2016). Hastane ortamında hemşirelerin etik yaklaşımı ve etik ikilemler. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(29), 17-35.
  • We are social (2017). Digital in 2017 global overview. Erişim Tarihi:20.06.2019, https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview
  • We Are Social and Hootsuite, “Digital in 2017 Global Overview”, 2017. Erişim Tarihi: 20.06.2019, https://wearesocial.com/sg/blog/2017/01/digital-in-2017-global-overview/
  • Yurtsal, Z.B., Biçer, S., Duran, Ö., Şahin, A., Arslan, M., Yavrucu, Ö.K. (2014). Sağlık bilimleri fakültesi ebelik 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin mesleğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 15-25.
  • Yücel, U., Tuna, N., Yüksel, E. (2017). Ebelik öğrencilerinin meslek ile ilgili görüşlerinin ve mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri kurumların değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 69-76.

The Situations of the Midwifery Students Impact by Social Environment Opinions on the Midwifery Profession

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 11 - 20, 22.04.2022
https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1014020

Öz

Aim: This study was planned to evaluate the goals and frequency of social media use of midwifery students, their perspective on the profession, and their impact on the social environment.
Material and Method: In this cross-sectional and descriptive study, the data were collected from 126 midwifery students who volunteered online with an 19-question “Student Information Form” (N=260).
Results: The majority of midwifery students access social networks from smartphones (99.2%) and have been using social media for 3 years and over (84.1%), devoting 2-3 hours a day, and usually for the purpose of “chatting with friends” and using the “Whatsapp” account. The students were uncomfortable with the social media activities related to midwifery and thought that the profession had a negative image due to “society judgments”. Most midwifery students reported that the use of social media would have a positive effect on professional organization.
Conclusion: In order to change the society's judgments in the midwifery profession, to achieve a good position in the future and to increase professional organization, it may be recommended that the conscious use of social media be supported by education.

Kaynakça

  • Akyüz, M. D., Sarıcam, E. S., Yeşil, Y., Karaca-Saydam, B., Etki-Genç, R. (2019). Ebelik öğrencilerinin eğitime ilişkin sorumluluklarının değerlendirilmesi. Life Sciences, 14(1), 1-11. doi: 10.12739/NWSA.2019.14.1.4B0020
  • Apatu, E. J. I., Alperin, M., Miner, K. R., Wiljer, D. A. (2013). Drive Through Web 2.0: An exploration of driving safety promotion on Facebook health promotion practice. Health Promotion Practice, 14(1), 88–95. doi: 10.1177/1524839911405845
  • Atlas, M.C. (2012). Miss Manners for social networking: a new role for medical librarians. Journal of the Medical Library Association, 100(4), 239. doi: 10.3163/1536-5050.100.4.004
  • Ay, F., Keçe, M., İnci, İ., Alkan, N., Acar, G. (2018). Ebelik öğrencilerinin meslek algıları ve kariyer planlarını etkileyen faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi,7(2), 74-82.
  • Bilen, K., Ercan, O., Gülmez, T. (2014). Sosyal ağların kullanım amacı ve benimsenme süreci. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 115-123.
  • Canadian Nurses Association. When Private Becomes Public: The ethical challenges and opportunities of social media [Updated: 2012 February; Cited: 2017 June]. Erişim Tarihi: 20.06.2019 https://www.cna-aiic.ca/~/media/cna/page-content/pdf-en/ethics_in_practice_feb_2012_e.pdf?la=en
  • Centers For Disease Control and Prevention (CDC, 2012). The Health Communicator’s Social Media Toolkit. s. 36, https://www.cdc.gov/healthcommunication/toolstemplates/socialmediatoolkit_bm.pdf
  • Demir, R., Taşpınar, A. (2021). Ebelik bölümü öğrencilerinin ebelik mesleğine bakış açıları ve gelecekten beklentileri. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(3), 466-478. doi: 10.46237/amusbfd.780528.
  • Demiray, A., Çakar, M., Açıl A., İlaslan, N., Savaş-Yücel, T. (2019). Hemşirelerin hayatında sosyal medyanın yeri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(3), 134-138 doi: 10.33631/duzcesbed.55592.
  • Dinç, A., Cangöl, E., Söğüt, S. (2017). Ebelik öğrencilerinin mesleki tercih hakkında düşünceleri. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 15-23.
  • Edge, W. (2017). Nursing professionalism: impact of social media use among nursing students. Journal of Healthcare Communications, 2(3), 1–3. doi: 10.4172/2472-1654.100068
  • Ergün, G., Keskin, B. (2019). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin mesleki örgütlenmede sosyal medya kullanım özelliklerinin belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(2), 190– 195. doi: 10.31067/0.2018.80
  • Erkul, R. E. (2009). Sosyal medya araçlarının (Web 2.0) kamu hizmetleri ve uygulamalarında kullanılabilirliği. Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Dergisi, (116), 96-101.
  • Ersun, A., Köze, B. Ş., Muslu, G., Beytut, D., Başbakkal, Z., Conk, Z., (2012). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde internet kullanımı ile sosyal destek sistemi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Florance Nigtingale Hemşirelik Dergisi, 20(2), 86-92.
  • George, D. R, Rovniak, L.S, Kraschnewski, J. L. (2013). Dangers and opportunities for social media in medicine. Clinical Obstetrics and Gynecology, 56(3), 453-62. doi: 10.1097/GRF.0b013e318297dc38
  • Gezgin, D. M., Hamutoğlu N. B., Gemikonaklı, O., Raman, I. (2017). Social networks users: fear of missing out in preservice teachers. Journal of Education and Practice, 8(17), 156-168.
  • Gökler, M. E., Aydın, R., Ünal, E., Metintaş, S. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17 (Ek1): 52-59.
  • Hoşgör, H., Tütüncü, S. K, Hoşgör, D. G, Tandoğan, Ö. (2017). Üniversite öğrencileri arasında sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu yaygınlığının farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Academic Value Studies, 3(17), 213-223.
  • Internet World Stats. Internet Users in the World: Distribution by World Regions [İnternet]. 2012. Erişim Tarihi: 20.06.2019, http://www.internetworldstats.com/stats.htm
  • Jones, C., Hayter, M. (2013). Social media use by nurses and midwives: a ‘recipe for disaster’or a ‘force for good’?. Journal of Clinical Nursing, 22(11–12),1495–6. doi: 10.1111/jocn.12239
  • Kartal, Y. A. (2019). Ebelik öğrencilerinin mobil telefon yoksunluğu korkusu ile sosyal destek algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi-Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(4), 308-312 308. doi: 10.34087/cbusbed.600130.
  • Kaya, H., Turan, N., Hasoğlu, Ö., Güre, Ö., Arslanova, E., Elmas, G. (2015). Hemşirelik fakültesi öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma amacı ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 0(40), 16-31.
  • Koç, M., Karabatak, M. (2012). Sosyal ağların öğrenciler üzerindeki etkisinin veri madenciliği kullanılarak incelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7 (1), 155-164.
  • Köse, S., Gencer, A.S., Gezer K. (2007). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 44-54.
  • Marnocha, S., Marnocha, M. R., Pilliow, T. (2015). Unprofessional content posted online among nursing students. Nurse Educator; 40(3), 119–23. doi: 10.1097/NNE.0000000000000123.
  • Mendi, B. (2015). Sağlık iletişiminde sosyal medya kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamalar. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11(44), 275-90.
  • Mert-Karadaş, M., Koç, G., Sayar, G., Şahin, S., Sevgi, T. (2021). Öğrenci hemşirelerin sosyal medya kullanımı, kullanım amaçları ve etik boyutu. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 11-21.
  • National Council State Boards of Nursing. A Nurse’s Guide to Social Media [Updated: 2018 June; Cited: 2019 January]. Erişim Tarihi: 20.06.2019: https://www.ncsbn.org/NCSBN_SocialMedia.pdf
  • National Council of State Boards of Nursing. A nurse’s guide to the use Nurses Association of New Brunswick. Practice Guideline: Ethical and Responsible Use of Social Media Technologies [Updated: 2017 July; Cited: 2018 July]. Erişim Tarihi:20.06.2019: http://www.nanb.nb.ca/media/resource/NANB- PracticeGuidelineEthical_and_ResponsibleSocialMedia-August2017-E.pdf
  • Ocak-Aktürk, S., Kızılkaya, T., Çelik, M., Yılmaz, T. (2021). Ebelik bölümü son sınıf öğrencilerinin mesleki aidiyet düzeyleri ve etkileyen faktörler: kesitsel bir çalışma. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1):23-33.
  • Pınar, Ş., Cesur, B., Duran, Ö., Güler, E., Üstün, Z., Abak, G. (2013). Ebelik öğrencilerinin mesleki profesyonellikleri ve etkileyen etmenlerin incelenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 8(23), 1-19.
  • Prasad, B. (2013). Social media, health care, and social networking. Gastrointestinal Endoscopy, 77 (3), 492-495. doi: 10.1016/j.gie.2012.10.026
  • TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu. BİAK 2013 Raporu. Erişim tarihi: 20.06.2019, https://www.tbmm.gov.tr/arastirma_komisyonlari/bili sim_internet/docs/rapor_ozeti.pdf.
  • Utlu, N. (2016). Hastane ortamında hemşirelerin etik yaklaşımı ve etik ikilemler. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(29), 17-35.
  • We are social (2017). Digital in 2017 global overview. Erişim Tarihi:20.06.2019, https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview
  • We Are Social and Hootsuite, “Digital in 2017 Global Overview”, 2017. Erişim Tarihi: 20.06.2019, https://wearesocial.com/sg/blog/2017/01/digital-in-2017-global-overview/
  • Yurtsal, Z.B., Biçer, S., Duran, Ö., Şahin, A., Arslan, M., Yavrucu, Ö.K. (2014). Sağlık bilimleri fakültesi ebelik 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin mesleğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 15-25.
  • Yücel, U., Tuna, N., Yüksel, E. (2017). Ebelik öğrencilerinin meslek ile ilgili görüşlerinin ve mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri kurumların değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 69-76.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Özen Esra Karaman 0000-0003-0978-5601

Yaren Aygün 0000-0002-4579-3011

Nazende Korkmaz Yıldız 0000-0003-0336-4224

Yayımlanma Tarihi 22 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2021
Kabul Tarihi 22 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaman, Ö. E., Aygün, Y., & Korkmaz Yıldız, N. (2022). Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, 4(1), 11-20. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1014020
AMA Karaman ÖE, Aygün Y, Korkmaz Yıldız N. Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. Nisan 2022;4(1):11-20. doi:10.46413/boneyusbad.1014020
Chicago Karaman, Özen Esra, Yaren Aygün, ve Nazende Korkmaz Yıldız. “Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri Ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Nisan 2022): 11-20. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1014020.
EndNote Karaman ÖE, Aygün Y, Korkmaz Yıldız N (01 Nisan 2022) Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 4 1 11–20.
IEEE Ö. E. Karaman, Y. Aygün, ve N. Korkmaz Yıldız, “Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları”, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 11–20, 2022, doi: 10.46413/boneyusbad.1014020.
ISNAD Karaman, Özen Esra vd. “Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri Ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 4/1 (Nisan 2022), 11-20. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1014020.
JAMA Karaman ÖE, Aygün Y, Korkmaz Yıldız N. Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2022;4:11–20.
MLA Karaman, Özen Esra vd. “Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri Ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2022, ss. 11-20, doi:10.46413/boneyusbad.1014020.
Vancouver Karaman ÖE, Aygün Y, Korkmaz Yıldız N. Ebelik Öğrencilerinin Meslekleri ile İlgili Sosyal Çevre Görüşlerinden Etkilenme Durumları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2022;4(1):11-20.

23788 Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.