Aim: This study aimed to determine the menstrual health and genital hygiene behaviors of female nursing students based on their enrollment status in the obstetrics and gynecology nursing course at the Faculty of Health Sciences.
Material and Method: A descriptive study was conducted with 135 female nursing students who voluntarily participated. Data were collected through an online survey form between March and September 2023, utilizing the "Personal Information Collection Form", "Menstrual Symptom Scale" and "Genital Hygiene Behaviors Scale" to gather information on individual and genital hygiene-related characteristics. Descriptive statistics, Student’s t-test, Variance analysis, and post-hoc tests were employed for data analysis.
Results: Students' mean score on the Menstrual Symptom Scale was 73.15±17.44. The Genital Hygiene Behaviors Scale had determined a mean score of 91.5±12.38. A significant difference was found between students' class levels and the Genital Hygiene Behaviors Scale (p<0.05). However, there was no significant difference in the sub-dimension of Abnormal Finding Awareness based on students' enrollment in the obstetrics and gynecology nursing course(p>0.05).
Conclusion: The study revealed that female nursing students lack knowledge about menstrual health, yet exhibit positive genital hygiene behaviors.
Amaç: Çalışma sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümünde okuyan kadın hemşirelik öğrencilerin doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği dersini alma durumlarına göre menstrual sağlık ve genital hijyen davranışlarının belirlenmesi amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki çalışma araştırmaya katılmayı kabul eden 135 kadın hemşirelik öğrencileri ile gerçekleştirildi. Veriler, Mart-Eylül 2023 tarihleri aralığında online anket formu kullanılarak toplandı. Verilerin toplanmasında, katılımcıların bireysel ve genital hijyen ile ilgili bilgilerini tanımlayan “Kişisel Bilgi Toplama Formu”, “Menstruasyon Semptom Ölçeği” ve “Genital Hijyen Davranışları Ölçeği” kullanıldı. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler, Student’s t testi, Varyan’s analizi ve ayrıca ileri analiz post-hoc testlerinden yararlanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin Menstruasyon Semptom Ölçeği toplam puan ortalamaları 73.15±17.44’dür. Genital Hijyen Davranışları Ölçeği’nin ise 91.5±12.38 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bulunmuş oldukları sınıflar ile Genital Hijyen Davranışları Ölçeği arasında anlamlı düzeyde farklılık saptandı (p<0.05). Öğrencilerin doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği dersini alma durumlarına göre Genital Hijyen Davranışları Ölçeği alt boyutu Anormal Bulgu Farkındalığı’nın dışında anlamlı bir fark bulunmadı(p>0.05).
Sonuç: Öğrenci hemşirelerin menstrual sağlık konusunda eksik bilgilerinin olduğu ve genital hijyen davranışlarının olumlu yönde olduğu tespit edildi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.