Aim: The study aimed to determine the anxiety of nursing students about the emergence and use of artificial intelligence products.
Material and Method: The data of this descriptive and cross-sectional study were collected between 02.01.2023 and 15.04.2023. The sample of the research consisted of 243 students. The data collection tool included an introductory information form and the Artificial Intelligence Anxiety Scale. T-test, and one-way ANOVA test were used to analyze the data.
Results: 64.6% of the students had heard of artificial intelligence-supported devices used in healthcare, 54.7% thought that artificial intelligence applications were useful in ensuring patient safety, and 54.7% thought that the system would reduce the risk of making medical errors. The mean total score of the scale was 46.25 ± 9.66. There was a statistically significant relationship between thinking that artificial intelligence should be a course in education and thinking that artificial intelligence would be indispensable in surgical applications and the artificial intelligence anxiety scale (p<0.05).
Conclusion: Students' anxiety about artificial intelligence is at a moderate level. It was found that most students thought they should have courses on artificial intelligence applications and that artificial intelligence was useful in ensuring patient safety.
Amaç: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin yapay zekâ ürünlerinin ortaya çıkması ve kullanıma sunulması ile ilgili kaygı durumlarını belirlemek amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Bu tanımlayıcı ve kesitsel araştırmanın verileri 02.01.2023-15.04.2023 tarihleri arasında elde edildi. Araştırmanın örneklemini 243 öğrenci oluşturdu. Veri toplama araçları arasında tanıtıcı bilgi formu ve Yapay Zekâ Kaygı Ölçeği yer aldı. Verilerin analizinde sayı yüzde, t-testi, Tek yönlü (Oneway) Anova testi kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin %64.6’sı sağlık alanında kullanılan yapay zeka destekli cihazları duymuş olup %54.7’si yapay zeka uygulamalarının hasta güvenliğini sağlamada yararlı olduğunu ve %54.7’si sistemin tıbbi hata yapma riskini azaltacağını düşünmektedir. Çalışmada Yapay Zekâ Kaygı ölçeğinin toplam puan ortalamasının 46.25 ± 9.66 olduğu bulundu. Eğitimde yapay zekanın ders olması gerektiğini düşünme ve yapay zekanın cerrahi uygulamalarda vazgeçilmez olacağını düşünme ile yapay zekâ kaygı ölçeği arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptandı (p<0.05).
Sonuç: Öğrencilerin yapay zekâ kaygıları orta seviyededir. Öğrencilerin çoğunluğunun, yapay zeka uygulamaları ile ilgili derslerin olması gerektiğini ve yapay zekanın hasta güvenliğini sağlamada yararlı olduğunu düşündüğü sonucu bulundu.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği, Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.