Dinin insanlık tarihi kadar eski olduğu kabul edilmektedir. Bununla birlikte din ve dindarlık tanımları ile dindarlık tipolojilerinin farklılaştığı görülmektedir. Bunun belkide en temel nedeni insanların din ve dindarlık anlayışları ile dinî anlayış ve yaşayışları arasında faklılıkların olmasıdır. Sosyologlar tarafından bu farklılaşmalara etki eden birçok neden sayılmaktadır. Bu nedenlerden birisi olarak mesleki farklılaşma ve gereklilik ile dinî anlayış ve yaşayışın karşılıklı etkileşim halidir. Farklılaşmanın bir diğer önemli nedeni ise eğitim seviyesidir. Bu araştırmamızda belli bir eğitim seviyesine sahip olan öğretmenlerin dini anlayış ve yaşayışları ile bu anlayış ve yaşayışın farklılaşmasının sosyolojik nedenleri ortaya konulmaya çalışılacaktır.
It is assumed that religion is as old as history of humanity. On the other hand, it is observed that religion, religiousness definitions and religiousness typologies differentiate. Probably one of the basic reasons of this issue is the difference between peoples religion and religiousness understanding and way of living. Many reasons which effect these differentiations are suggested by sociologists. One of these reasons is mutual interaction between vocational differentiation and necessity and religious understanding and way of living. Another important reason of differentiation is the level of education. In our research, the aim is to introduce the religious understanding and way of living of teachers (who have a certain level of education) and the sociological reasons of this understanding and way of living.
Diğer ID | JA36EB52YB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 3 - Cilt: 3 Sayı: 3 |