BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Satisfaction of Primary Care Services For Women

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 34 - 42, 01.03.2013

Öz

Objective: This study was conducted to compare women’s opinions on and satisfaction with primary health care services after the transition from health care centre system to family medicine system.
Methods: The descriptive study sample included a total of 712 women (318 women from the period of health care centre, 331 women from the of family health centre) selected by randomised sampling method. Data were collected by using a questionnaire and the Primary Health Care Satisfaction Scale.
Results: According to the assessment of the total satisfaction scores obtained in the study, the total point means of the scale in both groups were observed to be closer and no statistically significant difference was found between the groups (p>0.05).
Conclusions: Based on the study results, it was concluded that women were generally satisfied with primary health care services. Further studies are needed in the future to evaluate the results of the change in primary health care services.

KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 34 - 42, 01.03.2013

Öz

Amaç: Bu araştırma uzun yıllar alışık olduğumuz sağlık ocağı sisteminden aile hekimliği sistemine geçiş sonrası kadınların sisteme uyumunu ve memnuniyet durumunu karşılaş­tırmak amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı türde olan bu araştırmanın örneklemi randomize örnek­lem yöntemi ile seçilen toplam 712 kadın (sağlık ocağı iken 381 kadın, aile sağlığı merkezi iken 331 kadın) oluşturmuştur. Veriler, bilgi formu ve Temel Sağlık Hizmetinden Memnu­niyet ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Araştırmada memnuniyet toplam puan değerlendirildiğinde her iki grupta da ölçek toplam puan ortalamaları birbirlerine yakın oranlarda bulunmuştur ve aralarında istatistiksel olarak önemli fark bulunmamıştır (p > 0.05).
Sonuç: Araştırma sonucuna göre genel olarak kadınların birinci basamak sağlık hizme­tinden memnun oldukları belirlenmiştir. Birinci basamak sağlık hizmetindeki değişiminin sonuçlarını değerlendirmek için farklı çalışmalar yapılabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Çalışma
Yazarlar

Sibel Öztürk Bu kişi benim

Esra Yıldız Bu kişi benim

Behice Erci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, S., Yıldız, E., & Erci, B. (2013). KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Bozok Tıp Dergisi, 3(1), 34-42.
AMA Öztürk S, Yıldız E, Erci B. KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Bozok Tıp Dergisi. Mart 2013;3(1):34-42.
Chicago Öztürk, Sibel, Esra Yıldız, ve Behice Erci. “KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Bozok Tıp Dergisi 3, sy. 1 (Mart 2013): 34-42.
EndNote Öztürk S, Yıldız E, Erci B (01 Mart 2013) KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Bozok Tıp Dergisi 3 1 34–42.
IEEE S. Öztürk, E. Yıldız, ve B. Erci, “KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Bozok Tıp Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 34–42, 2013.
ISNAD Öztürk, Sibel vd. “KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Bozok Tıp Dergisi 3/1 (Mart 2013), 34-42.
JAMA Öztürk S, Yıldız E, Erci B. KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Bozok Tıp Dergisi. 2013;3:34–42.
MLA Öztürk, Sibel vd. “KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Bozok Tıp Dergisi, c. 3, sy. 1, 2013, ss. 34-42.
Vancouver Öztürk S, Yıldız E, Erci B. KADINLARIN BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Bozok Tıp Dergisi. 2013;3(1):34-42.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi