Human resource function plays a decisive role in the
enterprises success. Human resources play a bigger part in the success of
accommodation establishments within the tourism industry because of their
labor-intensive and simultaneous production and consumption nature, unlike
other establishments. In order for service production to be successful,
appropriate people need to be placed in appropriate positions. This stage, which
is considered as the selection and placement stage in human resources
management, is basically a decision making process. This process is crucial for
bringing qualified human resources to enterprises. In this study, the problem
of choosing the front office manager of a 5 star accommodation enterprise
operating in Antalya is addressed by using multi- criteria decision making
methods. The general characteristics
required to worked this position has been determined by examining job ads and
hotel's managers opinions. The weight of the criteria that were effective in
the selection of the front office manager was calculated by using AHP methods
for the results of face-to-face interviews.
The candidates's information on the job application form and the
evaluations of the hotel managers for candidates were taken into account for
data processing and the candidates were ranked using the TOPSIS method.
Günümüz işletmecilik anlayışı çerçevesinde insan
kaynakları fonksiyonu işletmelerin başarısını belirleyici rol oynamaktadır.
Turizm endüstrisi içinde yer alan konaklama işletmelerinde diğer işletmelerden
farklı olarak üretimin emek-yoğun temelli olması ve üretimin ve tüketimin eş
zamanlı olarak gerçekleşmesi nedeniyle işletmelerin başarısında sahip olduğu
insan kaynağı ön plana çıkmaktadır.
Hizmet üretiminin başarılı şekilde yapılabilmesi için uygun insanların
uygun pozisyonlara yerleştirilmesi gerekmektedir. İnsan kaynakları yönetiminde
seçme ve yerleştirme aşaması olarak değerlendirilen bu aşama temelde bir karar
verme sürecidir. Bu süreç nitelikli insan kaynağının işletmeye kazandırılması
için büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada çok kriterli karar verme
yöntemlerinin kullanımıyla Antalya’da faaliyet gösteren beş yıldızlı bir
konaklama işletmesinin önbüro müdürü seçimi problemi ele alınmaktadır. Bu pozisyonda çalışacak kişilerin sahip
olması gereken genel özellikler iş ilanları ve otel yöneticilerinin görüşleri
dikkate alınarak belirlenmiştir. Önbüro müdürü seçiminde etkili olan
kriterlerin ağırlıkları otel yöneticileriyle yapılan yüzyüze görüşmeler
neticesinde AHP yöntemi kullanılarak hesaplanmıştır. Adayların iş başvuru formunda belirtmiş
oldukları bilgiler ve otel yöneticilerinin değerlendirmeleri dikkate alınarak
adayların verileri derlenmiş ardından TOPSİS yöntemi kullanılarak adayların
sıralaması yapılmıştır
Bölüm | AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 13 |