Güven uzun süreli ilişkilerin, geçmiş deneyimlerin neticesinde doğan ve bu ilişkilerin kalitesine göre sürdürülebilir
olan bir kavramdır. Güvenin özünde, dürüstlük, tutarlılık, açıklık, eşitlik, kararlara katılım, karşılıklı iletişim, güdülenme,
destek görme gibi bağlılık yaratan değerler yatmaktadır. Örgüt içerisinde güven kavramının ortaya çıkış alanları ise, özellikle
kuruma güven ve yöneticiye güven şekillerinde olmaktadır. Yöneticiye güven dendiğinde, çalışanın bağlı olduğu yöneticisine
karşı duyduğu itimat, bağlılık, sadakat akla gelmektedir. Çalışan yöneticisine güven duyduğu zaman, bu güveni çalıştığı
kuruma da mal edebilmekte ve genelleyebilmektedir. Hatta kurumunu, bağlı olduğu yöneticisi ile ifade etmekte veya
özdeşleştirmektedir. Kuruma güven dendiğinde de, tüm çalışanların beklentilerinin ve inançlarının karşılanması akla
gelmektedir.
Bu araştırmada, hizmet sektöründe çalışanların yöneticilerine duydukları güven ile kurumlarına duydukları güven
arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, sektör kapsamında 280 çalışana kuruma güven ve yöneticiye güveni
ayrı ayrı ölçen bir anket uygulanmıştır. Çıkan sonuçlara göre, kurumun güven sağlayan özellikleri ile yöneticinin güven
sağlayan özellikleri arasında anlamlı ve kuvvetli ilişkiler bulunmuştur.
Güven Kuruma Güven Yöneticiye Güven Güven Kültürü Hizmet Sektörü
Trust is a concept which is sustainable emerged from long-term relationships and the result of past experiences and
based on the quality of these relationships. Such values which creates honesty, integrity, openess, equality, participation to
decision, communication, motivation inherence in trust. Related trust areas in the organization are trust to organization and
trust to manager. Trust to managers is based on belief, commitment and loyalty of employees. When employees trust to their
managers, this trust can generalize to the organization. Trust to managers is about meeting employees’ expectations and
beliefs.
In this study, the relationship between trust to manager and trust to organization are examined in service sector. By
this purpose, a questionnaire which measures trust to manager and trust to organization was applied to 280 employees in
service sector. According to results of the study, it was found that there is a strong and significant relations between trust to
managers and trust to organization.
Trust Trust to Organization Trust to Manager Culture of Trust Service Sector
Diğer ID | JA87TD68BG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3 |