Hızla artan ve gelişen küresel rekabet ortamında, tüketicilerin istekleri de değişmektedir. Tüketiciler lüks markayı verdiği prestij, statü, imaj gibi faktörlerden dolayı satın almak ve kullanmak istemektedirler. Tüketicinin satın alma gücünün yetmemesi nedeniyle tüketiciler taklit markalara yönelmektedir. Kadınlar, toplumda fark edilme hissi, prestij kazanma, beğenilme arzusu, en iyisini isteme gibi dürtülerinden dolayı lüks markalı ürünleri tercih etmek isterler. Ancak ekonomik kriz, gelir seviyelerinde meydana gelen düşüşler, giderek büyüyen ve yaygınlaşan taklit marka pazarlarından dolayı kadınları taklit markalara yöneltmeye başlamıştır. Her kuşağın kendine has birtakım özellikleri vardır ve her kuşağın farklı özelliklere sahip olması pazarlamacılar açısından önem taşımaktadır. Çünkü kuşakların farklı özellikleri olması farklı isteklerinin olduğu anlamına gelir. Bu da tüketicilerin satın alma davranışını etkilemektedir. Bu çalışma üç kuşak kadın tüketicinin lüks marka taklitlerini satın almaya yönlendiren faktörleri araştırmayı amaçlamıştır. Kuşakların satın alma tutumlarını etkileyen faktörleri belirlemek için faktör analizi ve faktörlerin satın alma niyeti üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek için basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak kuşakların taklit markalara karşı tutumu, kuralcı ve bilgi duyarlılıkları, yenilik arayışı ve nitelik tüketimi, kişisel haz, fiyat-kalite algısı, marka hassasiyeti ve marka sadakati faktörlerinin satın alma niyetini pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı şekilde etkilediği ortaya çıkmıştır.
Demands of the consumers change in the rapidly increasing and developing global competition environment. Consumers want to buy the luxury products due to some factors such as prestige, statue, and image. Since purchasing power of the consumer is not sufficient, they prefer imitation brands. Women want to prefer luxury brand products because of sense of differentiation in the public, prestige, desire of favor, requesting the best. However, the economic crisis, decrease of the income level, imitation brand market which grows and becomes widespread gradually directed women to imitated products. Each generation has some specific features and different features of each generation are important for the marketers. Because different characteristics of the generations means different demands. This affects the purchase behaviour of the consumers. This study aims to search the factors leading the generations to buy imitations of the luxury brand products. Factor analysis was performed to determine the factors affecting the buying behavior of the generations; and simple linear regression analysis was performed to detect whether such factors are effective on intend to buy. Consequently, attitudes of the generations against the imitated products, normative and informative sensitivity, novelty seeking and quality consuming, personal pleasure, price quality perception, brand sensitivity and brand loyalty positively and statistically significantly affect theintend to buy
Generation Three generations Imitated product Luxury Brand Intends to buy
Diğer ID | JA72KE39UR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 10 |