Günümüzde bilim ve teknolojinin de gelişmesiyle eğitime verilen önem daha da artmış ve toplumdaki bireylerin tüketime yönelik davranışları farklılaşmıştır. Bireylerin tüketime yönelik davranışlarını etkileyen faktörler olduğu gibi günümüzde bireyler tüketim davranışlarında daha bilinçli olmaktadırlar. Bu çalışmada, tüketici olarak ailelerin hizmet aldıkları okul öncesi eğitim kurumlarını tercih etmelerinde etken olan faktörlerin araştırılması ve Trabzon ilindeki okul öncesi eğitim kurumlarına çocukları devam eden aileler ile bu ailelerin okul öncesi eğitim kurumlarını tercihlerini etkileyen faktörlerin araştırılması amaçlanmıştır. Tarama modelinde betimsel bir araştırma özelliğinde olan bu araştırma, bu yönüyle nitel ve betimsel bir araştırma özelliğindedir.Araştırmanın evreni Trabzon ilinde faaliyette bulunan devlet ve özel anaokulu ve anasınıfına devam eden öğrencilerin velilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 03/04/2015- 29/05/2015 tarihlerinde Trabzon ilinin Ortahisar ve Akçaabat ilçelerinde 6 devlete bağlı, 7 özel anaokulu ve ana sınıfına devam eden öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatür bilgileri doğrultusunda geliştirilen anket kullanılmıştır. 500 anketin değerlendirmeye alındığı çalışmada veriler SPSS istatistik programı ile tanımlayıcı testler ve varyans analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda tüketici olarak ailelerin okul öncesi eğitim kurumu tercihlerini etkileyen şu faktörlerin olduğu belirlenmiştir; kuruma ilişkin faktörler, kurum personeline ilişkin faktörler, velilerin sosyo-ekonomik durumlarına ilişkin faktörler, kurumdaki eğitime ilişkin faktörler, kurum tercihini etkileyen güven ve amaca yönelik faktörler, kurum tercihinde toplam maliyet ve maliyetleri karşılama imkanlarına ilişkin faktörler, diğer velilere ilişkin faktörler. Bu faktörlerden özellikle eğitime ilişkin faktörler ile kuruma ilişkin faktörlerin ailelerin okul öncesi eğitim kurumu tercihlerini önemli derecede etkilediği belirlenmiştir.
-
Diğer ID | JA59MZ62EP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 2016 Özel Sayı |