Sağlık turizmi özellikle son yıllarda adını sıkça duyduğumuz alternatif bir turizm çeşidi olarak karşımıza çıkmaktadır. Sağlık turizmi de diğer turizm türleri gibi ülke ekonomisine önemli ölçüde katkıları olabilecek bir turizm çeşididir. Aynı zamanda ülkemizde turizmin tüm yıla yayılabilmesi için de sağlık turizmi önemli bir araç olarak kabul edilebilir. Bu turizm çeşidinin brüt kar oranının yüksek olması diğer ülkelerin de sağlık turizmine olan ilgisini arttırmıştır. Türkiye, son yıllarda geliştirilen yeni yöntemler ve yapılan yatırımlar neticesinde bu alanda turist kabul edebilen ve adından da söz ettirebilen bir ülke haline gelmiş olmasına rağmen henüz istenilen konumda olmadığını söylemek de mümkündür.Çalışmada ikincil veri kaynaklarından yararlanılmaktadır. Çalışmanın amacı ise alternatif bir turizm çeşidi olan ve tüm yıla yayılması halinde Türk turizm ekonomisine ciddi ölçüde katkı sağlayabilecek sağlık turizminin Türkiye’nin turizmden elde ettiği gelir içerisindeki payını 2000-2015 yılları aralığında incelemek ve pozitif ya da negatif yönlü herhangi bir değişim olup olmadığını araştırmaktır.
Health tourism, especially in recent years, has come up against us as an alternative tourism kind heard of frequently. Health tourism is also, like any other types of tourism, a kind of tourism to provide contributions to country economy significantly. At the same time, health tourism may be accepted as an important means in order to expand all the year round in our country as well. Having high gross profit rate of this tourism kind has increased the interests of other countries related to health tourism as well. Despite the fact that Turkey has become tourist accepting country and become popular in this field as a result of new methods developed in recent years and investments, it is possible to declare that it is not up to scratch. Secondary data resources are used in the study. The aim of this study is to examine the ratio of health tourism from which Turkey obtain as total tourism revenue between the years of 2000 and 2015, which is an alternative tourism and will provide significant contributions to the tourism economy of Turkey in the event of spreading in the whole year, and to examine whether there are any positive or negative changes
Diğer ID | JA66NC56VP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 2016 Özel Sayı |