Bilindiği gibi halka açik firmalarda, diğer işletmelerinin karlilik, süreklilik, pazar payini arttirma amaçlari yaninda firmanin piyasa değerini arttirmak önemli bir amaçtir. Firmalarin piyasa değerlerinin yükselmesinde firmanin içinde bulunduğu ekonomik genel durum, sektör durumu ve işletme yönetiminin verdiği kararlar, kurumsallaşma önemli olmaktadir. Bunlarla birlikte firmanin sahip olduğu varlik ve sermaye yapisi firmanin büyüklüğü, risk durumu, karlilik oranlari da firma değeri üzerinde önemli ölçüde etkiye sahiptirler. Bir başka ifadeyle, firmanin nasil bir performans gösterdiği firmanin piyasa değerini belirlemektedir. Sermaye pıyasalarinda firmalarin piyasa değerlerinin yükseltilmesi amaciyla firma kaynaklarinin nereden, hangi koşullarda ve hangi oranlarda sağlanacaği literatürde geniş bir şekilde araştirilmaktadir.Bu çalişmada, 2010-2015 dönemine ait bist-100 endeksine dahil olan turizm firmalarin sermaye yapilarina ait veriler kullanilarak, firmalarin değerleri ile sermaye yapilari arasinda bir ilişki olup olmadiği araştirilmiştir. Araştirmada kullanilan bağimli değişken piyasa değeri, bağimsiz değişkenler ise kisa vadeli borçlar/pasif toplami uzun vadeli borçlar/pasif toplami ve öz kaynaklar/pasif toplami ve diğer birçok oran alinmiştir. Araştirma yöntemi olarak korelasyon analizi ve panel veri analizi kullanilmiştir. Korelasyon analizi sonuçlarina göre firmalarin sermaye yapilarindaki değişimin firmalarin piyasa değerleri ile arasinda anlamli korelasyonlar olup olmadiği gözlemlenmiştir.Korelasyon analizi yapilmasinin amaci isletmenin sermaye yapisini belirleyen oranlarin piyasa değeri ile ilişkisini bağimsiz olarak incelemek olup iki değişken arasindaki ilişki, ikili ya da basit korelasyon ismi verilen basit korelasyon teknikleri kullanilmiştir. Panel veri analizi yöntemiyle, sermaye yapisini ve karliliğini gösteren oranlardan hangilerinin firma piyasa değeri üzerinde etkileri tespit edilmiştir.
As we know, public companies and other enterprises, profitability, sustainability, increase its market share objectives alongside the firm's market value of the increase is an important goal. General rise in the market value of firms in the economic situation of the company, the industry situation and the decisions of business management, institutionalization is important. In addition to these company-owned assets and the size of the firm's capital structure, risk status, and rates of return on the value of the firm have a significant impact. In other words, the company was the performance in which the company's market value determined. Firms to raise resources from the capital markets, the market value of firms, and in what proportions the circumstances under which the investigation will be provided in the literature
In this study, the BIST-100 index for the period 2010-2015, the tourism capital structure
of firms using the data of the companies investigated whether there is a relationship between
values and capital structure. Market value of the dependent variable used in this study, the
independent variables in the short-term debt / total liabilities Long-term debt / total liabilities and
shareholders' equity / total liabilities ratio, and many other were. Correlation analysis and Panel
data analysis methods was used as a research tool. According to the results of the correlation
analysis, the change in capital structure of companies with market values of companies and
whether or not significant correlations were observed.
The aim of the correlation analysis determines the capital structure of the business
relationship with the market value of the ratios is to examine the relationship between two
variables independently, in pairs or simple correlation-called simple correlation techniques. Panel
data analysis methods, capital structure and profitability ratios showing the effects on the market
value of the company which have been identified.
Diğer ID | JA78YE85YJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 2016 Özel Sayı |