Perakendecilik günümüz dünyasında tüketim ekonomisinin vaz geçilmez öğelerinden birisidir. Tüketici ile ürün arasındaki köprü rolünü üstlenen perakendecilik, kavram olarak geniş bir ürün ve hizmet yelpazesini ifade etmektedir. Perakende tanımlaması kapsamına sadece market ve mağazalar değil, hizmet sağlayıcılar da dahil edilmektedir. Perakende sektörü, teknolojik gelişmelerle birlikte değişen dünyada ortaya çıkan eğilimlerden hızlı bir şekilde etkilenmektedir. Dijitalleşme, yeni tüketici davranışları ve teknolojinin beraberinde getirdiği kolaylıklar ve alternatif kanallar perakendeciliğin de yeniden tanımlanmasına vesile olmaktadır. Örneğin Covid-19 salgını, tüm dünyada perakende kanallarının konvansiyonel mağazacılıktan, elektronik ticaret olarak tabir edilen online satış kanallarına doğru yönelmesini sağlamıştır. Bu çalışmada, perakende sektörünün yeni dönemde geçirdiği kavramsal değişim ve gelişim ile birlikte dünya ve Türkiye ölçeğinde sektöre, Pandeminin tetiklediği etkilerin penceresinden bakılmaktadır. Ortaya çıkan değişimler irdelenmekte ve gıda perakendesinde yaşananlar ele alınmaktadır. Türkiye açısından önemli bir başarı hikâyesine doğru evirilen “Kooperatif Marketler” kapsamlı bir şekilde irdelenmekte, Trakya Bölgesi özelinde marketlerin durumu incelenmektedir.
Covid-19 Pandemisi Marka Stratejileri E-Ticaret Pazarlama Stratejileri
Retailing is one of the indispensable elements of the consumption economy in today’s world. Retailing, a bridge between the consumer and the product, expresses a wide range of products and services as a concept. The retail definition includes markets, stores, and service providers. The retail sector is rapidly affected by the trends emerging in the changing world with technological developments. Digitalization, new consumer behaviors and the conveniences brought by technology and alternative channels are also conducive to the redefinition of retailing. For example, the Covid-19 outbreak has led retail channels worldwide to shift from conventional merchandising to online sales channels called electronic commerce. In this study, the conceptual change and development of the retail sector in the new period, as well as the sector in the world and Turkey, are looked at from the perspective of the effects triggered by the Pandemic. The emerging changes are examined and the experiences in food retail are discussed. “Cooperative Markets”, which has evolved into a significant success story for Turkey, is reviewed in detail, and the situation of the markets in the Thrace Region is examined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 15 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 21 |