BibTex RIS Kaynak Göster

HALK OYUNLARININ OKULÖNCESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİKKAT DÜZEYLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 12 Sayı: 3, 253 - 257, 01.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, halk oyunlarınınokul öncesi öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Niğde ilindeki Emine Çetintürk ana okulunda 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim gören yaşları 5.5 olan toplamda 33 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak "Frankfurther Dikkat Testi" deney grubuna ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmada deney grubunda yer alan çocuklara, haftada 1 gün olmak üzere toplam 12 hafta, 40+40 dakika süren halk oyunları eğitimi uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin dikkat düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek amacıyla PairedSamplest testikullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre; deney grubu öğrencilerin ön testteki puanlarına kıyasla son testte dikkat düzeylerindeartış meydana geldiği görülmüştür.Ayrıca erkeklerin kadınlardan dikkat düzeyi ortalaması daha yüksek bulunmuştur. Bundan dolayı halk oyunları eğitiminin 5.5 yaşındaki okul öncesi öğrencilerinin dikkat düzeylerini arttırmada etkisi olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Altun, M., Hazar, M., Hazar, Z. (2016). Investigation of theeffects of brainteasers on attentionspans of pre-schoolchildren. Envıronmental & Scıence Educatıon,11(15), 8112- 8119. Journal Of
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Ç., E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Eroğlu, T. (1999). Halk oyunları el kitabı. İstanbul: Mars.
  • Gözalan, E. (2013). Oyun temelli dikkat eğitim
  • programının 5-6 yaş çocuklarının dikkat ve dil becerilerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Kara, E. (2016). Çocuğunu tanı, dikkatini topla. Kocaeli: Arel.
  • Kaymak, S. (1995). Yuvaya giden beş yaşındaki çocuklarla Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaymak, S. (2003). Dikkat toplama eğitimi programının 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin dikkat geliştirmesine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Kuscu, Ö. ( 2010). Orff-Schulwerk yaklaşımı ile yapılan müzik etkinliklerinin okulöncesi dönemdeki çocuklarının dikkat becerilerine etkisi. Selçuk
  • Neuhaus, I. M. (2000). The “hiredgun” effect: Assessingtheeffect of pay, frequency of testifying, andcredentials on theperception of experttestimony. Lawand Human Behavior, 24, 149−171.
  • Özerkan, N. K. (2004). Spor psikolojisine giriş, temel kavramlar. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Özmen, S. K. (2011). Dikkat toplama becerisini geliştirici etkinlikler: Okulöncesi, anne babalar ve öğretmenler için el kitabı. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Solso, R. L., MacLin, M. K., MacLin, O. H. (2014). Bilişsel psikoloji. (Çev. Ayşe Ayçiçeği-Dinn). Kitabevi.
  • Sürücü, A., Kula, E. (2016). Dikkat becerisinin geliştirilmesi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Uskan, C. (2011). Dikkat eksikliği bozukluğu olan 8- 10 yaşındaki çocukların dikkat becerilerini geliştirmeye dayalı bir programın etkililiğinin sınanması. Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Lisans Tezi. Maltepe
  • Yurdakul, N. A., Çamlıyer, H., Çamlıyer, H., Karabulut N., Soytürk, M. (2012). Sekiz yaş grubu çocuklarda hareket eğitiminin dikkat ve hafıza gelişimine etkileri. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1), 103-108.

INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF FOLK DANCES ON ATTENTİON LEVELS OF PRESCHOOL STUDENTS

Yıl 2018, Cilt: 12 Sayı: 3, 253 - 257, 01.12.2018

Öz

The aim of this research is to examine the effects of folk dancing on the attention levels of pre-school students. The study group consists of 33 students in the Emine Çetintürk kindergarten in Niğde province w ith a total age of 5.5 in the education year of 2017-2018. "Frankfurther Attention Test" w as used as a pre-test and post-test for the experimental group. For the children w ho participated in the study group, a total of 11 w eeks, 1 day a w eek, 30-40 minutes folk dance training w as applied. The obtained data w ere analyzed using SPSS package program. The Paired Samples t test w as used to determine w hether there w as a significant difference betw een the attentional levels of the students in the experiment group. According to the research result; it w as seen that the students in the experimental group had a higher level of attention in the final test than the scores in the pre-test. Therefore, it can be said that the effect of the folk dance education is to increase the attention levels of the pre-school students at 5.5 years of age

Kaynakça

  • Altun, M., Hazar, M., Hazar, Z. (2016). Investigation of theeffects of brainteasers on attentionspans of pre-schoolchildren. Envıronmental & Scıence Educatıon,11(15), 8112- 8119. Journal Of
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Ç., E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Eroğlu, T. (1999). Halk oyunları el kitabı. İstanbul: Mars.
  • Gözalan, E. (2013). Oyun temelli dikkat eğitim
  • programının 5-6 yaş çocuklarının dikkat ve dil becerilerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Kara, E. (2016). Çocuğunu tanı, dikkatini topla. Kocaeli: Arel.
  • Kaymak, S. (1995). Yuvaya giden beş yaşındaki çocuklarla Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaymak, S. (2003). Dikkat toplama eğitimi programının 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin dikkat geliştirmesine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Kuscu, Ö. ( 2010). Orff-Schulwerk yaklaşımı ile yapılan müzik etkinliklerinin okulöncesi dönemdeki çocuklarının dikkat becerilerine etkisi. Selçuk
  • Neuhaus, I. M. (2000). The “hiredgun” effect: Assessingtheeffect of pay, frequency of testifying, andcredentials on theperception of experttestimony. Lawand Human Behavior, 24, 149−171.
  • Özerkan, N. K. (2004). Spor psikolojisine giriş, temel kavramlar. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Özmen, S. K. (2011). Dikkat toplama becerisini geliştirici etkinlikler: Okulöncesi, anne babalar ve öğretmenler için el kitabı. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Solso, R. L., MacLin, M. K., MacLin, O. H. (2014). Bilişsel psikoloji. (Çev. Ayşe Ayçiçeği-Dinn). Kitabevi.
  • Sürücü, A., Kula, E. (2016). Dikkat becerisinin geliştirilmesi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Uskan, C. (2011). Dikkat eksikliği bozukluğu olan 8- 10 yaşındaki çocukların dikkat becerilerini geliştirmeye dayalı bir programın etkililiğinin sınanması. Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Lisans Tezi. Maltepe
  • Yurdakul, N. A., Çamlıyer, H., Çamlıyer, H., Karabulut N., Soytürk, M. (2012). Sekiz yaş grubu çocuklarda hareket eğitiminin dikkat ve hafıza gelişimine etkileri. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1), 103-108.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hakkı Ulucan Bu kişi benim

Ahmet Keskin Bu kişi benim

Meryem Altun Bu kişi benim

Sevim Kır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ulucan, H., Keskin, A., Altun, M., Kır, S. (2018). HALK OYUNLARININ OKULÖNCESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİKKAT DÜZEYLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(3), 253-257.

16227

16228

16229

16230