BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTELERİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİLE BAKIŞ AÇILARI VE YETERLİLİKLERİ

Yıl 2017, Cilt: 11 Sayı: 3, 288 - 299, 01.12.2017

Öz

Bu araştırma 2012 – 2013 akademik yılında Balıkesir Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi ve Trakya Üniversitesi’nin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu bölümlerinde okuyan öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada elde edilen veriler anket yöntemiyle toplanmış olup, verilerin istatistiksel analizi SPSS 20.0 paket programıyla çözümlenmiş, mevcut verilerin analizinde ki-kare testi ile frekans ve yüzdelik dağılımları kullanılmıştır. Bu çalışmada, öğrencilerin yabancı dil öğretiminin kendileri için gerekli olduğu fikrine tamamen katıldıkları, okulu bitirdikten sonra daha kolay iş bulma imkânı sağlayacaklarını düşünmekle beraber, yeterli araç-gereç olmadığı, ders saatinin azlığı, yabancı dil öğretim elemanlarının derste kullandıkları metod ve tekniklerin yetersizliği, ders kitaplarının dil seviyelerine göre zor olduğu nedenleriyle yabancı dil eğitiminin yeterli olmadığı düşüncesine katıldıkları görülmüştür. Bu nedenlerden dolayı, daha iyi yabancı dil öğretimi için, seviye tespiti yapılarak sınıfların ayrılması ve hazırlık sınıfı konulması, ders kitaplarının karma Türk-Yabancı yazarlardan oluşması, ders işleyişinde öncelikle temel gramer bilgilerine ağırlık verilmesi, günlük ve mesleki konularla ilgili konuşma ve çeviri çalışması yapılması, ders işleyişinde yabancı uyruklu öğretim elemanlarının sadece konuşma dersine girmesi gerekliliği sonucu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aksan.D., Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim, Ankara: TDK Yayınları, 1. Baskı, s.51,1987.[In Turkish]
  • Alkan.C., Eğitim Teknolojisi, Ankara: Yargıçoğlu Matbaası, 3. Baskı, s.5,1987. [In Turkish]
  • Bilgin, F., Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin İngilizce Derslerine Yönelik Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2006. [In Turkish] 4. Duman G.B.
  • “Türkçe’nin yabancı dil olarak
  • öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin
  • kullanımı” Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8, 2013. [In Turkish]
  • Ergün.M., Eğitim ve toplum, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, sayı 1, s.58,1987. [In Turkish] 6. Gömleksiz, M.N., Yüksek Öğretimde Yabancı Dil Eğitimi ve Sorunları, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 1993. [In Turkish] 7. Gömleksiz M.N., “Üniversitelerde yürütülen yabancı dil derslerine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1). s.143- 158, 2002. [In Turkish]
  • Haznedar B., Reformlar, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya-Turkey, November 2010. ve Öğretmenlerimiz”
  • Heatherington.M., How Language Works, USA: Winthrop Publishers Inc., p.5,1980.
  • http://www.yok.gov.tr/documents/10279/20071587/Briti sh_Council_Turkiye_Yuksekogretimde_%C4%B0ngiliz ce_E%C4%9Fitimi_Raporu_Tum.pdf/088e58df-5aea- 45c2-acb6-880a214ef816?version=1.0 15.03.2017.
  • Muntian S., “Students’ Feedback in the Foreign Language Teaching: A Systems Theory Perspective” Revista Multidimensionala, 9(2), 48-55, 2017. pentru Educatie
  • Oğuz.O., Yüksek Öğretim Üzerine Bazı Tespitler ve
  • Yeniden Yapılanma Önerileri, 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, İstanbul, Sedar Yayıncılık, s.111- 150,2001. [In Turkish]
  • Paker T., “Türkiye’de Neden Yabancı Dil (İngilizce) Öğretemiyoruz ve Neden Öğrencilerimiz İletişim Kurabilecek Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 2012. [In Turkish] İngilizce Öğrenemiyor?”
  • Pekgüç, S., Üniversitelerde Yabancı Dil Öğretiminde
  • Yönetim ve Örgütlenme Sorunları. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2008. [In Turkish]
  • Rodeiro C.V., “The study of foreign languages in England: Uptake in secondary school and progression to Curriculum, 30(3), 231-249, 2017.
  • Soner O., “Türkiye’de yabancı dil eğitiminin dünü bugünü” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(28). s.397-404, 2007. [In Turkish]
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. Yabancı Dil Eğitim ve Öğretimi Yönetmeliği Madde 7, http://ogm.meb.gov.tr/gos_yonetmelik.asp?alno=9 03.04.2013. [In Turkish]
  • Tura.S.S., Dilbilimin Dil Öğretimindeki Yeri, Türk Dili Dil Öğretimi Özel Sayısı XLVII (379-380), s.8-17,1983. [In Turkish]
  • Türk.E., Türk Eğitim Sistemi, Ankara: Nobel Yayın
  • Dağıtım, s.32-33,1999. [In Turkish]

THE STUDENTS’ POINT OF VIEWS AND QUALIFICATIONS ON FOREIGN LANGUAGE AT HIGH SCHOOLS FOR PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS IN UNIVERSITIES1

Yıl 2017, Cilt: 11 Sayı: 3, 288 - 299, 01.12.2017

Öz

This research was carried on the students studying at Balıkesir University, Sakarya University, Muğla Sıtkı Koçman University, Dumlupınar University, Çanakkale Onsekiz Mart University, Celal Bayar University, Adnan Menderes University and Trakya University in Physical Education and Sports High Schools during the academic year of 2012-2013. The data obtained from this research were collected by using questionnaire method; the statistical analysis of the data was analyzed using SPSS 20.0 programme package. In the analyzing of the present data, repetition frequency, percentage distribution, and chi-square tests were used. In this research, although the students participate the idea of learning a foreign language is fully necessary for them, and they also think a foreign language would provide them an easy opportunity to find a job after graduated the school, it was seen that they agree with the idea of foreign language education is insufficient because of the inadequate equipment, the lack of teaching hours, the lack of foreign language teaching methods and techniques using in the course, and the level of difficulty of the language text books. Thus, for better foreign language teaching, these results emerged. These are as follows; the level grade separation should perform after the level grade test, the preparatory classes should be opened in the first year, the text books should be used written by mixed-authors TurkishForeign , grammar should be taught primarily, spoken exercises and translation should be done about the professional and daily subjects, in teaching, foreign teachers should only take part in spoken lessons

Kaynakça

  • Aksan.D., Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim, Ankara: TDK Yayınları, 1. Baskı, s.51,1987.[In Turkish]
  • Alkan.C., Eğitim Teknolojisi, Ankara: Yargıçoğlu Matbaası, 3. Baskı, s.5,1987. [In Turkish]
  • Bilgin, F., Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin İngilizce Derslerine Yönelik Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2006. [In Turkish] 4. Duman G.B.
  • “Türkçe’nin yabancı dil olarak
  • öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin
  • kullanımı” Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8, 2013. [In Turkish]
  • Ergün.M., Eğitim ve toplum, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, sayı 1, s.58,1987. [In Turkish] 6. Gömleksiz, M.N., Yüksek Öğretimde Yabancı Dil Eğitimi ve Sorunları, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 1993. [In Turkish] 7. Gömleksiz M.N., “Üniversitelerde yürütülen yabancı dil derslerine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1). s.143- 158, 2002. [In Turkish]
  • Haznedar B., Reformlar, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya-Turkey, November 2010. ve Öğretmenlerimiz”
  • Heatherington.M., How Language Works, USA: Winthrop Publishers Inc., p.5,1980.
  • http://www.yok.gov.tr/documents/10279/20071587/Briti sh_Council_Turkiye_Yuksekogretimde_%C4%B0ngiliz ce_E%C4%9Fitimi_Raporu_Tum.pdf/088e58df-5aea- 45c2-acb6-880a214ef816?version=1.0 15.03.2017.
  • Muntian S., “Students’ Feedback in the Foreign Language Teaching: A Systems Theory Perspective” Revista Multidimensionala, 9(2), 48-55, 2017. pentru Educatie
  • Oğuz.O., Yüksek Öğretim Üzerine Bazı Tespitler ve
  • Yeniden Yapılanma Önerileri, 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, İstanbul, Sedar Yayıncılık, s.111- 150,2001. [In Turkish]
  • Paker T., “Türkiye’de Neden Yabancı Dil (İngilizce) Öğretemiyoruz ve Neden Öğrencilerimiz İletişim Kurabilecek Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 2012. [In Turkish] İngilizce Öğrenemiyor?”
  • Pekgüç, S., Üniversitelerde Yabancı Dil Öğretiminde
  • Yönetim ve Örgütlenme Sorunları. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2008. [In Turkish]
  • Rodeiro C.V., “The study of foreign languages in England: Uptake in secondary school and progression to Curriculum, 30(3), 231-249, 2017.
  • Soner O., “Türkiye’de yabancı dil eğitiminin dünü bugünü” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(28). s.397-404, 2007. [In Turkish]
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. Yabancı Dil Eğitim ve Öğretimi Yönetmeliği Madde 7, http://ogm.meb.gov.tr/gos_yonetmelik.asp?alno=9 03.04.2013. [In Turkish]
  • Tura.S.S., Dilbilimin Dil Öğretimindeki Yeri, Türk Dili Dil Öğretimi Özel Sayısı XLVII (379-380), s.8-17,1983. [In Turkish]
  • Türk.E., Türk Eğitim Sistemi, Ankara: Nobel Yayın
  • Dağıtım, s.32-33,1999. [In Turkish]
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Filiz Uğur Bayraktar Bu kişi benim

Murat Özmaden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bayraktar, F. U., & Özmaden, M. (2017). ÜNİVERSİTELERİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİLE BAKIŞ AÇILARI VE YETERLİLİKLERİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 288-299.

16227

16228

16229

16230