BibTex RIS Kaynak Göster

HALI SAHALARDA FUTBOL OYNAYAN BİREYLERİN ATILGANLIK DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI VE DENEYİM AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 11 Sayı: 3, 354 - 359, 01.12.2017

Öz

Bu araştırmada amaç, halı sahalarda futbol oynayan, geçmişinde futbol lisanslı olan ve futbol lisanslı olmayan bireylerin, atılganlık düzeylerinin karşılaştırılması ve deneyim süresi açısından incelenmesidir. Araştırmaya, düzenli olarak halı sahalara futbol maçı için gelen 376 kişi örneklem grubunu oluşturmaktadır. Geçmişinde lisanslı olarak futbol oynayanlar 221 kişi, geçmişinde lisanslı olarak futbol oynamayanlar 155 kişidir. Katılımcıların yaş ortalaması 42,19±22,41’dir. Veriler, halı sahada futbol oynayanlara, Rathus Atılganlık Envanteri RAE uygulanarak toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız değişkenlerin atılganlık düzeylerine etkisi ikiden fazla gruplarda One Way ANOVA ve bağımsız gruplarda t testi analizi yapılmıştır. Araştırma verilerine göre, atılganlık ortalama puanları düzeylerinde geçmişte lisanslı olan futbolcu ve geçmişte lisansı olmayan futbolcu açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır p>0.05 . Bununla birlikte atılganlık ortalama puanları düzeylerinde geçmişinde lisanslı olan futbolcuların deneyim süresi açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır p>0.05 . Ayrıca atılganlık ortalama puanları düzeylerinde geçmişinde lisanslı olmayan futbolcuların deneyim süresi açısından da anlamlı bir farklılık bulunmamıştır p>0.05 . Sonuç olarak, halı sahada futbol oynayan sporcularda atılganlık düzeyleri deneyim süresi açısından önemli değildir. Anahtar Kelimeler: Futbol, Halı Saha, Atılganlık, Sporcu Lisansı, Deneyim Süresi

Kaynakça

  • Alberti, R.E. and Emmons, M. L. Your Perfect Right: A Guide to Assertive Behavior, 2nd ed. San Luis Obispo, Ca.: Impact. 1973.
  • Adalı, F.M. 14 - 18 Yaş Kız Ve Erkek Basketbolcuların Atılganlık İle Sürekli Kaygı Düzeylerinin Sosyodemografik Yapılarına Göre Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2016.[In Turkish]
  • Çam, İ. Yazıcılar Özçelik, İ. Çetin, B.Salman, M. Çekin,R. 2010. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Değişik Demografik Özeliklere Göre Atılganlık Düzeylerinin Araştırılması. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi.2010. [In Turkish]
  • Deryahanoğlu, G. Kick Boks Hakemlerinin Karar Verme Ve Atılganlık Düzeylerinin Algılanan Mesleki Yeterlilik Üzerine Etkisinin İncelenmesi.(Yüksek Lisans Tezi) Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, 2014. [In Turkish]
  • Ersan, E. Doğan, O. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinde Atılganlık ve Saldırganlık Düzeylerinin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Kongresi. Antalya, 2002. [In Turkish]
  • Erkal, T. Enigmatic normal faults within the European sector of the North Anatolian transform fault zone. Ann. Tecton, 4, 171-181, 1990.
  • Karagözoğlu, Ş. Kahve E., Koç Ö., ¸Adamişoğlu D.
  • Self Esteem And Assertiveness Of Final Year Turkish University Students, Nurse Education Today, 2008.
  • Kaya, Z. Meslek Lisesi Ögrencilerinin Atılganlık ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Karsılastırılması Üzerine Bir Arastırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Egitimde Psikolojik HizmetlerAnabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İzmir, 2001. [In Turkish]
  • Ker-Dinçer, M. Kişilerarası İletişimde Sorun Çözücü Bir iletişim Becerisi Olarak Atılganlık. s.25- 56.:Nobel Basımevi, İzmir, 2005. [In Turkish] 16. Şahin, S. Üniversiteler Arası Türkiye Şampiyonasına Katılan Güreşçilerin Atılganlık Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Başarıları İle İlişkisinin Araştırılması.(Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde Üniversitesi. Niğde, 2011. [In Turkish]
  • Taşkın Ö. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
  • Öğrencilerinin İlgilendikleri Spor Dalı ve Kültürel Farklılıklara Dayalı Atılganlıklarının İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.s.22. (2004). [In Turkish]
  • Tegin, B. (1990). “Üniversite Öğrencilerinin
  • Atılganlık Davranış ve Eğilimlerinin Cinsiyet ve Fakülte Değişkenleri Açısından İncelenmesi”. Psikoloji Dergisi, 25.[In Turkish]
  • Uğur, G. Üniversite Öğrencilerinde Atılganlık ile
  • Beden Algısı İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, İzmir, 1996. [In Turkish]
  • Voltan, N. Rathus Atılganlık Envanteri Geçerlik ve
  • Güvenirlik Çalışması, Psikoloji Dergisi,1983. [In Turkish]
  • Whirter, MJ.(1985). Ergen ve çocukla iletişim. Çeviren: Voltan N. US-AYayıncılık, Ankara, 1985. [In Turkish] 359

COMPARISON OF THE ASSERTIVENESS LEVELS OF INDIVIDUALS WHO PLAY FOOTBALL ON ARTIFICAL PITCH AND EXAMINATION IN TERMS OF EXPERIENCE

Yıl 2017, Cilt: 11 Sayı: 3, 354 - 359, 01.12.2017

Öz

The purpose of this study is to examine assertiveness levels of individuals who play football on artifical pitches, who are licensed to football in the past and who are not licensed to football and examine in terms of duration of experience. 376 individuals who play regularly on artificial pitch participated in the study. There are 221 individuals who played football in licensed past, 155 people who did not play football in licensed past. The average age of participants was 42.19 ± 22.41. The data was gathered by Rathus Assertiveness Inventory RAE . In the analysis of the data, the effect of the independent variables on the assertiveness levels was analyzed in One Way ANOVA and T-test in independent groups. When test result examined, there was no significant difference between licensed football players in past and non-licensed football players in assertiveness average scores p> 0.05 . However, there was no significant difference between assertiveness average scores and experience of licensed football players in past p> 0.05 . Moreover, there was no significant difference in the assertiveness average scores in terms of the experience duration of non-licensed footballers in the past p> 0.05 . As a result, assertiveness level of individuals who play on artifical pitch is not important for duration of the experience

Kaynakça

  • Alberti, R.E. and Emmons, M. L. Your Perfect Right: A Guide to Assertive Behavior, 2nd ed. San Luis Obispo, Ca.: Impact. 1973.
  • Adalı, F.M. 14 - 18 Yaş Kız Ve Erkek Basketbolcuların Atılganlık İle Sürekli Kaygı Düzeylerinin Sosyodemografik Yapılarına Göre Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2016.[In Turkish]
  • Çam, İ. Yazıcılar Özçelik, İ. Çetin, B.Salman, M. Çekin,R. 2010. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Değişik Demografik Özeliklere Göre Atılganlık Düzeylerinin Araştırılması. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi.2010. [In Turkish]
  • Deryahanoğlu, G. Kick Boks Hakemlerinin Karar Verme Ve Atılganlık Düzeylerinin Algılanan Mesleki Yeterlilik Üzerine Etkisinin İncelenmesi.(Yüksek Lisans Tezi) Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, 2014. [In Turkish]
  • Ersan, E. Doğan, O. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinde Atılganlık ve Saldırganlık Düzeylerinin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Kongresi. Antalya, 2002. [In Turkish]
  • Erkal, T. Enigmatic normal faults within the European sector of the North Anatolian transform fault zone. Ann. Tecton, 4, 171-181, 1990.
  • Karagözoğlu, Ş. Kahve E., Koç Ö., ¸Adamişoğlu D.
  • Self Esteem And Assertiveness Of Final Year Turkish University Students, Nurse Education Today, 2008.
  • Kaya, Z. Meslek Lisesi Ögrencilerinin Atılganlık ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Karsılastırılması Üzerine Bir Arastırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Egitimde Psikolojik HizmetlerAnabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İzmir, 2001. [In Turkish]
  • Ker-Dinçer, M. Kişilerarası İletişimde Sorun Çözücü Bir iletişim Becerisi Olarak Atılganlık. s.25- 56.:Nobel Basımevi, İzmir, 2005. [In Turkish] 16. Şahin, S. Üniversiteler Arası Türkiye Şampiyonasına Katılan Güreşçilerin Atılganlık Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Başarıları İle İlişkisinin Araştırılması.(Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde Üniversitesi. Niğde, 2011. [In Turkish]
  • Taşkın Ö. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
  • Öğrencilerinin İlgilendikleri Spor Dalı ve Kültürel Farklılıklara Dayalı Atılganlıklarının İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.s.22. (2004). [In Turkish]
  • Tegin, B. (1990). “Üniversite Öğrencilerinin
  • Atılganlık Davranış ve Eğilimlerinin Cinsiyet ve Fakülte Değişkenleri Açısından İncelenmesi”. Psikoloji Dergisi, 25.[In Turkish]
  • Uğur, G. Üniversite Öğrencilerinde Atılganlık ile
  • Beden Algısı İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, İzmir, 1996. [In Turkish]
  • Voltan, N. Rathus Atılganlık Envanteri Geçerlik ve
  • Güvenirlik Çalışması, Psikoloji Dergisi,1983. [In Turkish]
  • Whirter, MJ.(1985). Ergen ve çocukla iletişim. Çeviren: Voltan N. US-AYayıncılık, Ankara, 1985. [In Turkish] 359
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Turhan Toros Bu kişi benim

Çağatay Dereceli Bu kişi benim

Ali İlhan Barut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Toros, T., Dereceli, Ç., & Barut, A. İ. (2017). COMPARISON OF THE ASSERTIVENESS LEVELS OF INDIVIDUALS WHO PLAY FOOTBALL ON ARTIFICAL PITCH AND EXAMINATION IN TERMS OF EXPERIENCE. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 354-359.

16227

16228

16229

16230