Bu araştırmanın temel amacı belediyeler tarafından belde evleri çatısı altında sunulan programlı ve planlı rekreasyon hizmetlerinin katılımcıların boş zaman eğitim düzeyleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilmiş, belde evlerinin sunduğu rekreasyon hizmetlerinden yararlanan n=291 ve yararlanmayan n= 246 toplam 537 kadın araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada boş zaman eğitimi bağımlı değişkeninin ve alt boyutlarının hangi bağımsız değişkenlerden etkilendiğini belirlemek amacıyla, parametrik testlerden Bağımsız Gruplar T-Testinden, Tek Yönlü ve Çift Yönlü Varyans Analizinden ANOVA ve parametrik olmayan testlerden Kruskal Wallis Testinden yararlanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda belde evi faaliyetlerinden yararlananların toplam boş zaman eğitim düzeyi puanları ile farkındalık, problem çözme ve zaman yönetimi puanlarında yararlanmayanlardan daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bu faaliyetlerden yararlanmamalarına rağmen ailelerinden bu faaliyetlerden yararlanan olan bireylerin de farkındalık ve motivasyon puanlarının olumlu yönde etkilendiği görülmüştür. Eğitim seviyesi ve yaş bağımsız değişkenlerinin de boş zaman eğitimi üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Boş zaman eğitimi, boş zaman aktiviteleri, boş zaman hizmetleri, belediyeler, yerel yönetimler, belde evleri.
Boş zaman eğitimi boş zaman aktiviteleri boş zaman hizmetleri belediyeler yerel yönetimler belde evleri
Primary goal of this study is to investigate the effect of programmed and planned recreational services offered by municipalities under the roof of town halls on leisure education levels of participants. A total of 537 women who were selected via easily accessible sampling method and were able n=291 and unable n= 246 to use recreational services offered by town halls constituted the study sample. In the study, Independent Samples T-Test, One-Way and Two Way Analysis of Variance ANOVA which are among parametric tests and Kruskal Wallis Test which is among nonparametric tests were used in determining which independent variables affected the dependent variable of leisure education and its sub-dimensions. As a result of statistical analyses, it was determined that total scores of leisure education levels, awareness, problem solving and time management were higher in individuals who used town hall activities than those who did not. It was also observed that awareness and motivation scores of individuals who did not use these activities but had family members using them were positively affected. It was determined that independent variables of educational level and age affected leisure education, as well
Leisure education leisure activities leisure services municipalities local
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 2 |