Bu çalışmanın amacı sporun üniversite öğrencileri üzerinde mutluluk ve sosyalleşme düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Adnan Menderes Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda öğrenim gören 196 n=69 kadın, n=127 erkek öğrenci ile Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 229 n=148 kadın, n=81 erkek öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin mutluluk düzeylerinin belirlenmesinde Hills ve Argyle 2002 tarafından geliştirilen, Türkçe uyarlaması Doğan ve Çötok 2011 tarafından yapılan Oxford Mutluluk Ölçeği OMÖ , sosyalleşme düzeylerinin belirlenmesinde Şahan 2007 tarafından geliştirilen Sosyalleşme Ölçeği SÖ , kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS 22.0 Statistical Package for Social Science paket program kullanılmıştır. Çalışmada Farkın Önemlilik Testi Independent Sample t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi One Way Anova kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilere göre daha mutlu ve sosyal oldukları sonucuna ulaşılmıştır p
The aim of this study is investigation of the effect of sports on the level of happiness and socialization of university students. This study has been carried out between 2014-2015 academic year, in spring semester, at Adnan Menderes University, with the contribution of 196 n=69 female, n=127 male students from School of Physical Education and Sports, and 229 n=148 female, n=81 male students from Faculty of Education. For determining the happiness level of the students, Oxford Happiness Scale OHS which had been developed by Hills and Argyle 2002 and adapted to Turkish by Doğan and Çötok 2011 was used. In order to determine the socialization level of the students, Socialization Scale SS which has been developed by Şahan 2007 was used. Data was analyzed by using SPSS 22.0 Statistical Package for Social Science package software. While analyzing the data, Independent Sample t-test and One Way Anova test is used for determining the difference between the two approximate. At the end of the study, the students who are studying at physical education and sports university students are happier and more social than who study at the Faculty of Education p
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 2 |