Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki spor liselerinde bulunan öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin spor liselerine yaklaşımlarının ve spor liseleri hakkındaki görüşlerin belirlenmesidir. Çalışmanın katılımcıları yedi farklı coğrafi bölgede bulunan 11 spor lisesindeki 1283 338 Kadın, 945 Erkek , öğrenci, 50 14 Kadın, 36 Erkek öğretmen ve 26 2 Kadın, 24 Erkek yöneticiden oluşmaktadır. Spor lisesi öğrenci, öğretmen ve yöneticileri için 3 farklı ölçek hazırlanmış ve ölçekler çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre, Türkiye’deki spor liselerinin tesis, malzeme ve personel yönünden öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin beklentilerinin tam olarak karşılayamadığı ortaya çıkmıştır. Spor lisesinde görevli öğretmen ve yöneticilerin çoğu okula aidiyet ve memnuniyet konusunda tarafsız bir yaklaşım sergilerken, öğrencilerin çoğunluğunun okullarına aidiyet ve memnuniyet konularında pozitif yaklaşım gösterdikleri bulunmuştur. Ayrıca, yöneticilerin öğretmenlere göre beklentilerinin daha olumlu olduğu söylenebilir. Fakat alt-yapı, ekipman ve branş öğretmenlerinin sayıca yetersizliğinden dolayı beklentilerinin karşılanmadığı da görülmektedir. Gelecekte yapılacak çalışmalar spor liselerindeki tesis ve ekipman problemlerinin çözülmesi için nasıl stratejiler oluşturulması gerektiği üzerine olmalıdır. Bunlara ek olarak, spor liselerindeki eğitimin kalitesinin artırılması için çalışma sayılarının artırılması gerekmektedir.
33The purpose of this study was to investigate the perceived opinions of Turkish sports high school students, teachers, and managers about the sports high schools. Participants of this study were 1283 338 Female, 945 Male students, 50 teachers 14 female, 36 male , and 26 2 female, 24 male managers from 11 sports high schools located in seven different regions of Turkey. Three different scales were developed and used separately for the students, teachers and managers of sports high schools to measure their perceived opinions about sports high schools. Results revealed that the majority of the students had shown high state of belonging and contentment to their sports high schools, managers and teachers had shown neutral scores according to state of belonging and contentment. With respect to expectations of teachers and managers for the sports high schools, managers were slightly more positive than the teachers in expectation scores. However, their expectations about the schools were not fully met or satisfied due to the insufficient facility, equipment and branch trainers. Future studies should focus on developing effective strategies to solve the facility or equipment problems in the sports high schools. Moreover, it would be beneficial to increase the number of studies examining the quality of education in the sports high schools
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 3 |