Bu çalışmanın amacı, gazetelerde yer alan şike ile ilgili haberlerin içerikleri ve haber sıklıkları arasında bir farklılık olup olmadığını analiz etmektir. Bu çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış ve içerik analizi için 4 Temmuz 2011 ve 4Temmuz 2012 tarihleri arası baz alınmıştır. Bu çalışmada içerik analizi formları iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, haber oluşan yıl, ay, hafta içi, hafta sonu ve büyüklüğü ile ilgili çeşitli temalar. İkinci bölümde ise, araştırmacılar haber dağıtım stilleri incelendi. Gazetedeki haber veya şike görselleri 'var ya da yoktur' "evet ya da hayır" ve "çoktan seçmeli sorular" olarak kodlanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, şike haberlerinin yüzde 58.1 oranının 2011 yılı içinde, yüzde 68,9’ü haftaiçinde ve yüzde 24,1 oranının Temmuz ayı içinde yayımlanmış olduğu bulundu. Fenerbahçe Futbol Kulübü şike haberlerinin yüzde 33,1 oranında en az bir kez ve şike haberleri yüzde 23,1 oranında 5 kez göründüğü ortaya çıkmıştır. Bu haberlerin yüzde 45.4 mantıklı bir dil kullanırken, haberlerin yüzde 40 kısmı ise hem mantıklı hem de duygusal bir dil kullanıldığı rapor edilmiştir. Sonuç olarak, etik dışı kabul edilen şike ile ilgili haberler yaygın olarak Türk medyasında yer bulurken, ancak bu sorunun duygusal ve mantıklı temelde ele alındığı gözlemlenmiştir.
The purpose of this study was to investigate the themes of match-fixing news and to analyze whether there were differences across the frequencies of news with respect to match-fixing. A purposive sampling method was employed dates between 4 July 2011 and 4 July 2012 for content analysis. In this study a content analysis forms was composed of two parts. In the first part, various themes related to news comprised year, month, weekday, weekend and size. In the second part, the researchers investigated the news delivery styles. The news or the visuals of match-fixing appearing on the newspaper were coded as ‘there is or there isn’t,’ “yes or no,” and “multiple choice questions”. The results of this study, 58.1 percent of the news of match-fixing were published in 2011, 68.9 percent on weekdays and 24.1 percent of them were published in July. Fenerbahçe Football Club appeared once in the 33.1 percent, and 5 times in the 23.1 percent of the match-fixing news. While 45.4 percent of that news was reported rationally, in 40 percent of them, both rational and sentimental language was used. As a conclusion, it has been observed that the news regarding match-fixing considered to be unethical are commonly covered in Turkish media, but the issue is discussed on the emotional and rational basis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 2 |