BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU VE ÖZEL YURTLARDA İKAMET EDEN ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN FAALİYETLERİNİ DEĞERLENDİRME SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA BALIKESİR İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 10 Sayı: 1, 71 - 79, 01.04.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı; Balıkesir Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu KYK ve Özel Yurtlarda İkamet Eden Öğrencilerin Boş Zaman Faaliyetlerini Değerlendirme sorunlarını tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini; KYK ve Özel Yurtlarda ikamet eden tesadüfî yöntemle seçilen, 400’ ü kadın ve 300’ ü erkek olmak üzere toplam 700 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, boş zaman faaliyetlerini değerlendirmeye yönelik soruları içeren, araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak geliştirilen ve test tekrar test yöntemi ile oluşturulan "Rekreasyon Faaliyetlerini Değerlendirme Anketi" uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 15 paket programı ile çözümlenmiştir. Mevcut verilerin analizinde ki-kare testi ile frekans tekrarı ve yüzdelik dağılımları kullanılmıştır. Güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha .76 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda; boş zaman faaliyetlerine katılımın akademik başarıyı arttırdığı görülmüştür. Katılımcılar genelde boş zamanlarının yetersiz olduğunu, yurtta kalmaya başladıktan sonra boş zaman değerlendirme etkinliklerine katılımlarının azaldığını belirtmişlerdir. Öğrencilerin ikamet ettikleri yurtta boş zaman etkinliklerine yeterince katılamadıkları ve bu durumun nedenleri olarak; yurtta istedikleri etkinliklerin olmadığı, araç - gereç ve malzemelerin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu boş zamanı değerlendirme etkinliklerine ikamet ettikleri yurdun dışında genellikle özel tesislerde ve daha çok sportif etkinliklere katıldıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Ağaoğlu, Y.S., Türkiye'deki Üniversitelerin Rekreasyon Programlarının Geliştirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, s.15- 20,2002. [In Turkish]
  • 3. Demir.C., “Demografik Özellikler İle Sağlanan İmkânların Sportif Faaliyet Tercihleri Üzerine Etkileri; Üniversite Gençliğine Yönelik Bir Uygulama”, 1.Gençlik, Boş Zaman ve Doğa Sporları Sempozyumu, Ankara: Türk Hava Kurumu Basım Evi İşletmeciliği, 2003. [In Turkish]
  • 4. Çoruh, Y. Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri ve Rekreasyonel Etkinliklere Katılımına Engel Olan Faktörler (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği),Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2013. [In Turkish]
  • 5. Ergül O.K., Alp H., Çamlıyer H., “Üniversite Gençliğinin Sportif Rekreasyon Etkinliklerine Yönelik İlgileri ve Katılma Düzeylerinin Belirlenmesi” Journal of Tourism Theory and Research, 1 (2), 104-115,2015. [In Turkish]
  • 6. Gül.T., Rekreasyona Giriş, Ali Yaylı (Ed.), Rekreasyon Olgusuna Genel Yaklaşım, Detay Yayıncılık, s.2–62,Ankara,2014. [In Turkish]
  • 7. Karaküçük.S. ve Gürbüz.B., Rekreasyon ve Kent(li)leşme, Ankara: Gazi Kitabevi, s.107,2007. [In Turkish]
  • 8. Karaküçük.S., Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, 5.baskı,s.3, 59,2005. [In Turkish]
  • 9. Karaküçük.S., Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Bağırgan Yayınevi 3.Basım.Sayı.6.s.85- 128,1999. [In Turkish]
  • 10. Kempt.K., Pearson.S., Leisure and Tourism, Great Britain: Longman Pres, 1997. [In Turkish]
  • 11. Kılbaş.Ş., Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, 1. baskı,s.14-20,2001. [In Turkish]
  • 12. Kraus.R.G., Recreation Today, Program, Planing and Leadership, Goodyear Publishing Company, İnc., Santa Monica, California, s.182-186,1977.
  • 13. Özmaden, M. Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunda İkamet Eden Öğrencilerin Boş Zaman Faaliyetlerini Değerlendirme Sorunları Üzerine Bir Araştırma (Çanakkale İli Örneği) Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara, s.22,1997. [In Turkish]
  • 14. Özşaker M., “Gençlerin Serbest Zaman Aktivitelerine Katılamama Nedenleri Üzerine Bir İnceleme” Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1) s.126- 131,2012. [In Turkish]
  • 17. Tezcan, M. Eğitim Sosyolojisi, 6. Baskı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s.53, Ankara, 1991. [In Turkish]
  • 18. Tolukan, E. Özel Yetenekle İlgili Bölümlerde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Aktivitelere Katılımlarına Engel Olabilecek Unsurların Belirlenmesi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde,2010. [In Turkish]
  • 19. Tuncel, E.F., Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıklarında Sporun Yeri (İzmir İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, s.7-8,1999. [In Turkish]
  • 20. Yağmur R., Ocak Y., “Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencileri İle Farklı Bölümlerdeki Öğrencilerin Serbest Zaman Aktivitelerinin Karşılaştırılması” Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi. 4(1). s.5-16,2013. [In Turkish]
  • 21. Yazıcı, M., Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Anlayış ve Alışkanlıkları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma (Atatürk Üniversitesi Örneği)., Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, s.7,1998. [In Turkish]

THE RESEARCH ON THE DETERMINATION OF EVALUATION LEISURE TIME ACTIVITIES PROBLEMS OF THE STUDENTS WHO STAY BOTH BALIKESIR KYK AND THE SPECIAL HOSTELS

Yıl 2016, Cilt: 10 Sayı: 1, 71 - 79, 01.04.2016

Öz

The aim of this study is to determine Evaluation Leisure Time Activities problems of the students who stay both Balikesir KYK and the Special Hostels. The samples of this research contain 400 of women, 300 of men totally 700 of students who stay both Balikesir KYK and the Special Hostels with selecting coincidental methods. In the research, we applied Evoluation Questionnaire Recreation Activities which includes the questions about the leisure time activities and this questionnaire was tested with re-test method developed with expert opinions by the researcher. After the research, datas were analysed using the SPSS 15 programme package. In the analysing of the present datas, repetition frequency and frequency distribution and chi-square tests were used. Its reliability was found Cronbach Alpha .76. Finally we saw that the leisure time activities generally increase academic success. The students determined that they haven't had enough time for leisure time activities especially since they stayed at hostels. The reason for this is that there aren't activities they like in their hostels and also there aren't enough equipments and materials. We determined that the number of the students do their leisure time activities or sports out of the hostels that they stay such as in special facilities and so on

Kaynakça

  • 1. Ağaoğlu, Y.S., Türkiye'deki Üniversitelerin Rekreasyon Programlarının Geliştirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, s.15- 20,2002. [In Turkish]
  • 3. Demir.C., “Demografik Özellikler İle Sağlanan İmkânların Sportif Faaliyet Tercihleri Üzerine Etkileri; Üniversite Gençliğine Yönelik Bir Uygulama”, 1.Gençlik, Boş Zaman ve Doğa Sporları Sempozyumu, Ankara: Türk Hava Kurumu Basım Evi İşletmeciliği, 2003. [In Turkish]
  • 4. Çoruh, Y. Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri ve Rekreasyonel Etkinliklere Katılımına Engel Olan Faktörler (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği),Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2013. [In Turkish]
  • 5. Ergül O.K., Alp H., Çamlıyer H., “Üniversite Gençliğinin Sportif Rekreasyon Etkinliklerine Yönelik İlgileri ve Katılma Düzeylerinin Belirlenmesi” Journal of Tourism Theory and Research, 1 (2), 104-115,2015. [In Turkish]
  • 6. Gül.T., Rekreasyona Giriş, Ali Yaylı (Ed.), Rekreasyon Olgusuna Genel Yaklaşım, Detay Yayıncılık, s.2–62,Ankara,2014. [In Turkish]
  • 7. Karaküçük.S. ve Gürbüz.B., Rekreasyon ve Kent(li)leşme, Ankara: Gazi Kitabevi, s.107,2007. [In Turkish]
  • 8. Karaküçük.S., Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, 5.baskı,s.3, 59,2005. [In Turkish]
  • 9. Karaküçük.S., Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Bağırgan Yayınevi 3.Basım.Sayı.6.s.85- 128,1999. [In Turkish]
  • 10. Kempt.K., Pearson.S., Leisure and Tourism, Great Britain: Longman Pres, 1997. [In Turkish]
  • 11. Kılbaş.Ş., Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, 1. baskı,s.14-20,2001. [In Turkish]
  • 12. Kraus.R.G., Recreation Today, Program, Planing and Leadership, Goodyear Publishing Company, İnc., Santa Monica, California, s.182-186,1977.
  • 13. Özmaden, M. Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunda İkamet Eden Öğrencilerin Boş Zaman Faaliyetlerini Değerlendirme Sorunları Üzerine Bir Araştırma (Çanakkale İli Örneği) Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara, s.22,1997. [In Turkish]
  • 14. Özşaker M., “Gençlerin Serbest Zaman Aktivitelerine Katılamama Nedenleri Üzerine Bir İnceleme” Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1) s.126- 131,2012. [In Turkish]
  • 17. Tezcan, M. Eğitim Sosyolojisi, 6. Baskı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s.53, Ankara, 1991. [In Turkish]
  • 18. Tolukan, E. Özel Yetenekle İlgili Bölümlerde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Aktivitelere Katılımlarına Engel Olabilecek Unsurların Belirlenmesi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde,2010. [In Turkish]
  • 19. Tuncel, E.F., Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıklarında Sporun Yeri (İzmir İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, s.7-8,1999. [In Turkish]
  • 20. Yağmur R., Ocak Y., “Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencileri İle Farklı Bölümlerdeki Öğrencilerin Serbest Zaman Aktivitelerinin Karşılaştırılması” Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi. 4(1). s.5-16,2013. [In Turkish]
  • 21. Yazıcı, M., Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Anlayış ve Alışkanlıkları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma (Atatürk Üniversitesi Örneği)., Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, s.7,1998. [In Turkish]
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ekrem Öksüz Bu kişi benim

Murat Özmaden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öksüz, E., & Özmaden, M. (2016). YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU VE ÖZEL YURTLARDA İKAMET EDEN ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN FAALİYETLERİNİ DEĞERLENDİRME SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA BALIKESİR İLİ ÖRNEĞİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 71-79.

16227

16228

16229

16230