Bu araştırma Ankara ilindeki spor-sağlık merkezlerinde görev yapan personelin kişilik özelliklerinin hizmet verme yatkınlığı üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Goldberg tarafından 1990 yılında geliştirilen “Beş Faktör Kişilik Envanteri” ile, Brown ve arkadaşları 2000 tarafından geliştirilen “Müşteri Odaklılık Ölçeği” nin, Serçeoğlu 2013 tarafından Türkçeleştirilmiş ve geçerliliği-güvenirliliği test edilen ölçeği kullanılmıştır. Söz konusu ölçekte hizmet verme yatkınlığı ölçeğini oluşturan maddelerin yapı geçerliğini ifade eden faktör yük değerleri 0,85 ile 0,97 aralığında değişmektedir. Ölçeğin güvenirliği için hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,98 olarak hesaplanmıştır Serçeoğlu, 2013 . 19 işletmede çalışan 201 katılımcıdan toplanan veriler; SPSS-21 paket programına işlenerek analiz edilmiştir. Spor-sağlık merkezlerinde çalışan personelin kişilik özelliklerinin hizmet verme yatkınlıkları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu, kişisel özellikler alt faktörlerinin de hizmet verme yatkınlığı üzerinde anlamlı etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Spor-sağlık işletmeleri çalışanlarının beş faktör kişilik envanterinin alt faktörlerine ait kişilik özelliklerinin hizmet verme yatkınlığına yönelik etkisine bakıldığında; uyumluluk, sorumluluk ve yeniliklere açık olma alt faktörlerini anlamlı etkiye sahip olduğu, dışa dönüklük ve duygusal denge alt faktörlerinin anlamlı etkiye sahip olmadığı görülmektedir. Katılımcıların çalıştıkları departmanlardaki statülerine göre kişilik özellikleri ve hizmet verme yatkınlıkları arasında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışanların cinsiyet, medeni durum ve sektörde çalışma sürelerine göre kişilik özellikleri ve hizmet verme yatkınlıkları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Spor-sağlık merkezleri Hizmet verme yatkınlığı Hizmet Odaklılık Kişilik özellikleri
This study was made for the purpose of researching the effects of personality traits of sportshealth center personnel on service orientation in province of Ankara. As data collection tool, “Five Factor Personality Inventory” developed by Goldberg in 1990 and a version of “Customer Centricity Scale” developed by Brown et al. 2000 , which was localized and tested for validityreliability by Serçeoğlu 2013 , were used. In the mentioned scale, the factor load values representing the structure validity of items constituting the service orientation change between 0,85 and 0,97. Cronbach Alpha reliability coefficient calculated for the reliability of the scale was calculated as 0,98 Serçeoğlu, 2013 . Data collected from 201 participants working at 19 businesses were analyzed by processing in SPSS-21 package software. The conclusion of personality traits of personnel working at sports-health centers having a significant effect on the service orientation, also personality traits sub-factors having a significant effect on service orientation was reached. When the effect of personality traits of sports-health business employees’ belonging to sub-factors of five factor personality inventory on service orientation is looked at; the sub-factors of agreeableness, responsibility and being open to new ideas are seen to have significant effect, the sub-factors of extroversion and emotional balance are seen not to have significant effect. The conclusion of significant difference between the personality traits and service orientation of the participants according to their status in the department they are employed was reached. It was identified that there were no significant difference between personality traits and service orientation according to gender, marital status and duration of working in the industry of the employees
Sports-health centers Service orientation Service Centricity Personality Traits.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 1 |