Amaç: Bu çalışmanın amacı 8-12 yaş arası ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin performansla ilgili fiziksel uygunluk düzeylerinin yaş gruplarına ve cinsiyetlerine göre tespit edilmesi ve değerlendirilmesidir. Yöntem: Araştırmaya Gaziantep ilindeki ilkokul ve ortaokullardan 118 öğrenci katılmıştır. Deneklerin boy uzunluluğu vücut ağırlığı ölçülerek vücut kitle indeksi, deri kıvrım ölçümleri alınarak vücut yağ yüzdesi hesaplandı. Performansla ilgili fiziksel uygunluğun tespitinde; oturuzan, 20 m mekik koşu testi, el kavrama kuvveti, sırt kuvveti ve dikey sıçrama testleri uygulandı. İstatistiksel analizde SPSS 16.0 programı kullanılmıştır. İkili gruplar için Independent Samples T testi, çoklu gruplar için One Way ANOVA ve Scheffe testleri kullanılmıştır. Bulgular: Cinsiyet değişkenine göre vücut ağırlığı, vücut kitle indeksi, 20 m mekik koşu testi, sağ ve sol el kavrama kuvveti ve sırt kuvveti parametrelerinde anlamlılık tespit edilmiştir p
Aim: Purpose of this study was comparison of physical fitness parameters that related to performance such as aerobic power, anaerobic power, flexibility, and strength, of primary and secondary school students who were 8-12 years old according to gender and age. Method: Students n=118 who were from primary and secondary schools in Gaziantep participated in this study. Body mass index calculated from height and weight, body fat percentage calculated from skinfold measure. Measurements about of performance related physical fitness parameters were applied such as sit and reach, 20m shuttle run, hand grip strength, back strength, vertical jump. SPSS 16.0 program used for statistical analysis. Independent Samples T test was used for binary groups, One Way ANOVA and Scheffe tests used for multiple groups. Results: According to gender variable, significance was found in height, weight, body mass index, MaxVO2 , right and left hand grip strength, back strength parameters p
Primary School Secondary School Performance Physical Fitness
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 3 |