BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 9 Sayı: 3, 308 - 316, 01.12.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zekâ özelliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmektir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 306 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin belirlenmesinde Duygusal Zeka Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 22.0 for Windows paket programında Kruskal Wallis H testi, Mann Whitney U testi ve frekans analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda katılımcıların duyguların farkında olma ve ilişkilerini kontrol etme alt boyutlarındaki duygusal zekâ düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı p>0,05 , buna karşın duygularını yönetme, kendini motive etme ve empati duygusal zeka alt boyutlarında ise kadın katılımcıların erkek katılımcılara göre anlamlı düzeyde daha yüksek duygusal zekaya sahip oldukları tespit edilmiştir p0.05 .

Kaynakça

  • 1. Aslan, S., Özata, M., “Sağlık Yöneticilerinde Duygusal Zekâ Boyutlarının Cooper Sawaf Haritasıyla Araştırılması” Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi. 9(2), 197-222, 2006. [In Turkish]
  • 2. Aydın, B., “Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Ve Umut Düzeyleri İle Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon, 2010. [In Turkish]
  • 3. Babaoglan, E., “Emotional Intelligence in School Administrators” Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 119-136, 2010. [In Turkish]
  • 4. Biddle, S. J., Asare, M., “Physical Activity And Mental Health in Children And Adolescents: a Review of Reviews” British journal of sports medicine. Br J Sports Med. 45, 886–895, 2011.
  • 5. Bircan, S., Bacanlı, F., “Ergenlerin Duygusal Zekalarının Çatışma Eğilimlerine ve Suç Davranışlarına Etkisi” M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 22, 61-82, 2005. [In Turkish]
  • 6. Birol, C., Atamturk, H., Silman, F., Sensoy, Ş. “Analysis of The Emotional İntelligenge Level of Teachers” Procedia Social and BehavioralSciences. 1, 2606–2614, 2009.
  • 7. Cakar, U., Arbak, Y., “Emotional Intelligence: The Changing Relationship of Emotion-Intelligence Under Modern Approaches” Dokuz EylülÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6(3), 23-48, 2004. [In Turkish]
  • 8. Dutoglu, G., Tuncel, M., “The Relationship Between Candidate Teachers’ Critical Thinking Tendecies And Their Emotional intelligence Levels” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(1), 11- 32, 2008. [In Turkish]
  • 9. Gürbüz, S., Yüksel, M., “Çalışma Ortamında Duygusal Zeka: İş Performansı, İş Tatmini, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Bazı Demografik Özelliklerle İlişkisi” Doğuş Üniversitesi Dergisi. 9(2), 174-190, 2008. [In Turkish]
  • 10. Ergin, D.Y., Özgürol, M.B., “Bilimsel Tutum ve Duygusal Zekâ Arasındaki İlişki” Ankara: Siyasal Kitabevi, 2011. [In Turkish]
  • 11. Ikız, F.E., Gormez, S.K., “Investigation of Emotional Intelligence and Life Satisfaction in Secondary School Students” Elementary Education Online. 9(3), 1216-1225, 2010.
  • 12. İsmen, A.E., “Emotional Intelligence And Problem Solving” M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 13, 111-124, 2001. [In Turkish]
  • 13. Karabulutlu, E.A., Yilmaz, A., Yurttas, A., “The Relationship Between Emotional Intelligence Levels of Students and Problem- Solving Skills” Journal of Psychiatric Nursing, 2(2), 75-79, 2011.
  • 14. Karademir, T., Coban, B., Organizatıonal “Justice And Emotional Intelligence in The Field of Sports” Electronic Journal of Social Sciences. 10(36), 25-41, 2011.
  • 15. Keskin, O. “Effects Of Physical Education And Participatıon To Sports On Social Development in Chıidren” Journal of International Multidisciplinary Academic Researches. 1(1), 1-6, 2014
  • 16. Koçak, R., İçmenoğlu, E., “Emotional Intelligence and Creativity as Predictors of Life Satisfaction among Gifted Students” Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 4(37), 73-85, 2012. [In Turkish]
  • 17. Mandell, B., Pherwani, S., “Relationship Between Emotional İntelligence And Transformational Leadership Style: A Gender Comparison” Journal of Business And Psychology, 17(3), 387-404, 2003.
  • 18. Onay, M., Ugur, B., “Silent Magic Of Satistactionin Health: Emotional Intelligence” Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 3(2), 23-34, 2011. [In Turkish]
  • 19. Ozturk, A., Deniz, M.E., “Analysis of Emotional Intelligence Job Satisfaction and Burnout Levels of Preschool Teachers According to Some Variables” Elementary Education Online. 7(3), 578-599, 2008.
  • 20. Petrides, K.V., Furnham, A., “Gender Differences in Measured and Self-Estimated Trait Emotional Intelligence” Sex Roles. 42(5-6), 449-461, 2000.
  • 21. Salar, B., Hekim, M., Tokgoz, M., “To Compare Emotional State of Individuals Making Team and Individual Sport 15-18 Age Group” Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute. 4(6), 123-135, 2012. [In Turkish]
  • 22. Sevindik, F., Uncu, F., Dag, D.G., “The Investigation of Emotional Intelligence in Health School Students to Some Variables” F.Ü. Sağ. Bil. Tıp Derg. 26(1), 21-26, 2012. [In Turkish]
  • 23. Tatar, A., Tok, S., Saltukoğlu, G., “Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi” Klinik Psikofarmakoloji Bülteni. 21(4), 325-338, 2011. [In Turkish]
  • 24. Tümkaya, S., Hamarta, E., Deniz, M.E., Çelik, M., Aybek, B., “Duygusal Zeka Mizah Tarzı ve Yaşam Doyumu: Üniversite Öğretim Elemanları Üzerine Bir Araştırma” Türk Psikolojik Danısma ve Rehberlik Dergisi. 3(30), 1-18, 2008.
  • 25. Unsar, S., Fındık, U.Y., Sadırlı, S., Erol, O., Unsar, S., “Emotional Intelligence Level of Edirne Health School Students” University And Public. 9(1), 1-9, 2009.
  • 26. Wipfli, B., Landers, D., Nagoshi, C., Ringenbach, S., An Examination of Serotonin And Psychological Variables in The Relationship Between ExerciseAnd Mental Health. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports. 21, 474-481, 2011.
  • 27. Yazıcı, H., Seyis, A., Altun, F., “Emotional İntelligence And Self-Efficacy Beliefs As Predictors of Academic Achievement Among High School Students” Procedia Social and Behavioral Sciences. 15, 2319–2323, 2011.
  • 28. Yeşilyaprak, B., “Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 25, 139-146, 2001. [In Turkish]
  • 29. Yusuf, M., “The impact of Self-Efficacy, Achievement Motivation, And Self-Regulated Learning Strategies on Students’ Academic Achievement” Procedia Social and Behavioral Sciences. 15,2623-2626,2011.

EVALUATION OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS ACADEMY STUDENTS BASED ON VARIOUS PARAMETERS

Yıl 2015, Cilt: 9 Sayı: 3, 308 - 316, 01.12.2015

Öz

The aim of this research is to examine the emotional intelligence of Physical Education and Sports Academy students according to several variables. 306 students who study in Gazi University, Institute of Physical Education and Sports attended this research. Emotional Intelligence Scale is used to find out emotional intelligence of the participated students. Kruskal Wallis H test, Mann Whitney U test and frequency analysis have been used in SPSS 22.0 for Windows package to analyze the statistical data. At the end of the research, it was understood that there is no significant difference in awareness of feelings and managing their relationships sub dimensions of emotional intelligence level p>0,05 however, female participants displayed higher emotional intelligence in managing emotions, motivating themselves and empathy in sub dimensions of emotional intelligence levels when compared to male candidates p

Kaynakça

  • 1. Aslan, S., Özata, M., “Sağlık Yöneticilerinde Duygusal Zekâ Boyutlarının Cooper Sawaf Haritasıyla Araştırılması” Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi. 9(2), 197-222, 2006. [In Turkish]
  • 2. Aydın, B., “Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Ve Umut Düzeyleri İle Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon, 2010. [In Turkish]
  • 3. Babaoglan, E., “Emotional Intelligence in School Administrators” Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 119-136, 2010. [In Turkish]
  • 4. Biddle, S. J., Asare, M., “Physical Activity And Mental Health in Children And Adolescents: a Review of Reviews” British journal of sports medicine. Br J Sports Med. 45, 886–895, 2011.
  • 5. Bircan, S., Bacanlı, F., “Ergenlerin Duygusal Zekalarının Çatışma Eğilimlerine ve Suç Davranışlarına Etkisi” M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 22, 61-82, 2005. [In Turkish]
  • 6. Birol, C., Atamturk, H., Silman, F., Sensoy, Ş. “Analysis of The Emotional İntelligenge Level of Teachers” Procedia Social and BehavioralSciences. 1, 2606–2614, 2009.
  • 7. Cakar, U., Arbak, Y., “Emotional Intelligence: The Changing Relationship of Emotion-Intelligence Under Modern Approaches” Dokuz EylülÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6(3), 23-48, 2004. [In Turkish]
  • 8. Dutoglu, G., Tuncel, M., “The Relationship Between Candidate Teachers’ Critical Thinking Tendecies And Their Emotional intelligence Levels” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(1), 11- 32, 2008. [In Turkish]
  • 9. Gürbüz, S., Yüksel, M., “Çalışma Ortamında Duygusal Zeka: İş Performansı, İş Tatmini, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Bazı Demografik Özelliklerle İlişkisi” Doğuş Üniversitesi Dergisi. 9(2), 174-190, 2008. [In Turkish]
  • 10. Ergin, D.Y., Özgürol, M.B., “Bilimsel Tutum ve Duygusal Zekâ Arasındaki İlişki” Ankara: Siyasal Kitabevi, 2011. [In Turkish]
  • 11. Ikız, F.E., Gormez, S.K., “Investigation of Emotional Intelligence and Life Satisfaction in Secondary School Students” Elementary Education Online. 9(3), 1216-1225, 2010.
  • 12. İsmen, A.E., “Emotional Intelligence And Problem Solving” M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 13, 111-124, 2001. [In Turkish]
  • 13. Karabulutlu, E.A., Yilmaz, A., Yurttas, A., “The Relationship Between Emotional Intelligence Levels of Students and Problem- Solving Skills” Journal of Psychiatric Nursing, 2(2), 75-79, 2011.
  • 14. Karademir, T., Coban, B., Organizatıonal “Justice And Emotional Intelligence in The Field of Sports” Electronic Journal of Social Sciences. 10(36), 25-41, 2011.
  • 15. Keskin, O. “Effects Of Physical Education And Participatıon To Sports On Social Development in Chıidren” Journal of International Multidisciplinary Academic Researches. 1(1), 1-6, 2014
  • 16. Koçak, R., İçmenoğlu, E., “Emotional Intelligence and Creativity as Predictors of Life Satisfaction among Gifted Students” Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 4(37), 73-85, 2012. [In Turkish]
  • 17. Mandell, B., Pherwani, S., “Relationship Between Emotional İntelligence And Transformational Leadership Style: A Gender Comparison” Journal of Business And Psychology, 17(3), 387-404, 2003.
  • 18. Onay, M., Ugur, B., “Silent Magic Of Satistactionin Health: Emotional Intelligence” Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 3(2), 23-34, 2011. [In Turkish]
  • 19. Ozturk, A., Deniz, M.E., “Analysis of Emotional Intelligence Job Satisfaction and Burnout Levels of Preschool Teachers According to Some Variables” Elementary Education Online. 7(3), 578-599, 2008.
  • 20. Petrides, K.V., Furnham, A., “Gender Differences in Measured and Self-Estimated Trait Emotional Intelligence” Sex Roles. 42(5-6), 449-461, 2000.
  • 21. Salar, B., Hekim, M., Tokgoz, M., “To Compare Emotional State of Individuals Making Team and Individual Sport 15-18 Age Group” Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute. 4(6), 123-135, 2012. [In Turkish]
  • 22. Sevindik, F., Uncu, F., Dag, D.G., “The Investigation of Emotional Intelligence in Health School Students to Some Variables” F.Ü. Sağ. Bil. Tıp Derg. 26(1), 21-26, 2012. [In Turkish]
  • 23. Tatar, A., Tok, S., Saltukoğlu, G., “Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi” Klinik Psikofarmakoloji Bülteni. 21(4), 325-338, 2011. [In Turkish]
  • 24. Tümkaya, S., Hamarta, E., Deniz, M.E., Çelik, M., Aybek, B., “Duygusal Zeka Mizah Tarzı ve Yaşam Doyumu: Üniversite Öğretim Elemanları Üzerine Bir Araştırma” Türk Psikolojik Danısma ve Rehberlik Dergisi. 3(30), 1-18, 2008.
  • 25. Unsar, S., Fındık, U.Y., Sadırlı, S., Erol, O., Unsar, S., “Emotional Intelligence Level of Edirne Health School Students” University And Public. 9(1), 1-9, 2009.
  • 26. Wipfli, B., Landers, D., Nagoshi, C., Ringenbach, S., An Examination of Serotonin And Psychological Variables in The Relationship Between ExerciseAnd Mental Health. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports. 21, 474-481, 2011.
  • 27. Yazıcı, H., Seyis, A., Altun, F., “Emotional İntelligence And Self-Efficacy Beliefs As Predictors of Academic Achievement Among High School Students” Procedia Social and Behavioral Sciences. 15, 2319–2323, 2011.
  • 28. Yeşilyaprak, B., “Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 25, 139-146, 2001. [In Turkish]
  • 29. Yusuf, M., “The impact of Self-Efficacy, Achievement Motivation, And Self-Regulated Learning Strategies on Students’ Academic Achievement” Procedia Social and Behavioral Sciences. 15,2623-2626,2011.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Meriç Eraslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eraslan, M. (2015). EVALUATION OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS ACADEMY STUDENTS BASED ON VARIOUS PARAMETERS. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(3), 308-316.

16227

16228

16229

16230