Bu araştırmanın amacı, üniversite öğretmen adayı öğrencilerin problem çözme becerilerinin farklı değişkenlere göre araştırmaktır. Araştırmada, betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Ahi Evran üniversitesi, Erciyes üniversitesi, Gaziosmanpaşa üniversitesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam üniversitesi ve Gaziantep üniversitesi Beden eğitimi ve spor yüksekokulu ile sınıf öğretmenliği bölümlerinde eğitim-öğretim gören toplam 1000 öğretmen adayı öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgiler Formu” ve Heppner ve Peterson 1982 tarafından geliştirilen problem çözme envanteri kullanılmıştır. Bu ölçeğin Türkçe çevirisi Şahin, Şahin ve Heppner 1993 tarafından gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler üzerinde t testi, LSD, ve ANOVA gibi farklı çıkarımsal analizler yapılmıştır p
The goal of this study is to study the candidate students of university lecturer’s the skills of solving problem acording to the difrent variables. İn the study , the descriptive survey model has been used. the stduy of 2013-2014 education-teaching academic year involves one thousand students of candidate teacher from the deparment of classroom teaching and the department of physical education and sports from different universities such as the university of Ahi Evran the university of Gazi Osman Paşa, the university of Kahramanmaraş Sütçü İmam and the university of Gaziantep. The form of personal in formation prepared by the resarcher and the inventory of solving problem developed by Heppner Peterson 1982 have been used as the datas of the study. The scale has been translated by Şahin and Heppner 1993 . The inferential Analyses have been done on the collected datas such as ttest, LSD,and ANOVA p
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 2 |