Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerilerini incelemektir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Manisa merkezde ortaöğretim ve lisede görev yapan beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada okullarda görev yapan tüm öğretmenlere ulaşılmaya çalışılmış, geri dönen ölçeklerden 203’ü değerlendirilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin iletişim becerilerine ilişkin algıları ölçmek için Çetinkanat’ın 1997 geliştirdiği “Öğretmen İletişim Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16 programı kullanılmıştır. Veri analizinde yüzde ve frekans ve korelasyon analizleri yapılmıştır. 0.05 anlamlılık düzeyi temel alınmıştır. Ölçeğin iç tutarlılığı için hesaplanan Cronbach alpha değeri: 0,61‘dir. Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerisi yüksek bulunmuştur. Empati, saydamlık, eşitlik, etkililik ve yeterlilik alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Sonuçta beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerilerinin yüksek olduğu saptanmıştır.
Beden Eğitimi Spor İletişim Ortaöğretim Beden Eğitimi öğretmeni
This study aimed to investigate physical education PE teachers’ communication skills. Universe of the study was composed of PE teachers employed in Manisa Province centre secondary and high schools during 2012-2013 academic year. Contacts were made with all PE teachers in Manisa and 203 surveys returned by the responders were included in the study. “Teachers’ Communication Skills Scale” developed by Çetinkanat 1997 was used in the study to measure teachers’ perceptions related to communication skills. SPSS 16 program was used for data analysis which included percentages, frequencies and correlation analyses. Level of statistical significance was assigned as .05. Cronbach alpha internal consistency coefficient was calculated to be 0.61. Results presented that PE teachers had high level of communication skills. Significant relationships were identified among empathy, transparency, equality, efficacy and efficiency sub dimensions
Physical Education Sports Communication Secondary Education Physical Education Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 3 |