Araştırmanın amacı, ergenlerin sosyal görünüş kaygısı düzeyleri ile beden eğitimi dersine yönelik tutumlarını arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Ankara ve Aksaray illerinde çeşitli liselerde öğrenim gören 198 %56.9 kız, 150 %43.1 erkek olmak üzere, toplam 348 lise öğrencisi Myaş= 13.84, SD=1.27 oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği-Ergen” ve “Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Analizlerde, betimsel istatistiklerin yanında bağımsız gruplarda aritmetik ortalamalar arası farka ait t-testi, korelasyon ve regresyon analizi gibi çıkarımsal istatistikler kullanılmıştır. Araştırmada sosyal görünüş kaygısı düzeyinin, beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeyleri üzerinde düşük düzeyde etki büyüklüğüne sahip olduğu, sosyal görünüş kaygısının, derse yönelik tutum düzeylerindeki toplam varyansın %5’ini açıkladığı görülmüştür. Bunun yanında öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının olumlu, sosyal görünüş kaygılarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Sosyal görünüş kaygısı düzeylerinde cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark görülmemiştir.
The aim of the research is to analyse the relationship between social appearance anxiety of adolescents and their attitude toward physical education lesson. In this study, relational research model was used. The study group consisted of 348 high school students Myaş= 13.84, SD=1.27 that educated in different high school in Ankara and Aksaray, 198 %56.9 of them were girls and 150 %43.1 of them were boys. As a data collection tool “Social Appearance Anxiety Scale- Adolescents” and “Physical Education and Sports Attitude Scale” were used. In analysis, both descriptive statistics and inferential analysis such as t-test that belongs to the difference among arithmetic means in independent groups, correlation and regression analysis were used. In the research, it was seen that level of social appearance anxiety had an effect of low level on the levels of attitude toward physical education lesson and social appearance anxiety explained 5% of total variance in the levels of attitude toward lesson. In addition, it was identified that the students’ attitude toward physical education lesson was positive and their social appearance attitude was in medium level. It wasn’t seen a meaningful difference in the levels of social appearance anxiety according to the gender variable
Physical education anxiety social appearance anxiety lesson attitude adolescent
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 1 |