BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKSEL AKTİVİTE İÇEREN OYUNLARI OYNAMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ OYUNSALLIK ÖLÇEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 8 Sayı: 1, 166 - 172, 01.04.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversitede öğrenim gören öğrencilerin, fiziksel aktivite içeren oyunları oynamaya yönelik tutumlarını ölçmeye dönük ölçme aracı geliştirmektir. 33 maddeden oluşan ölçeğin nihai formu Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Gazi Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü, Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuar bölümlerinde öğrenim gören 700 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Ölçeğin geçerliği ile ilgili bilgi için, değerlendirilmeye alınan veriler üzerinden dönüştürülmüş temel bileşenler analizi kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda ölçeğin iki alt faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Bunlar; araştırmacı tarafından oyunun duyuşsal boyutu ve oyunun davranışsal boyutu olarak adlandırılmıştır. Madde geçerliğine kanıt olarak madde test korelasyonları hesaplanmıştır. Madde test korelasyonlarının 0,24 ile 0,58 arasında değiştiği saptanmıştır. Ölçeğin güvenirliğine kanıt sağlamak amacıyla Crα güvenirliği hesaplanmış ve ölçeğin tümüne ait Crα güvenirliği 0,85 olarak bulunmuştur. Birinci alt faktöre ilişkin Crα; 0,83, ikinci alt faktöre ilişkin Crα; 0,61 olarak bulunmuştur.

Kaynakça

  • 1. Alpar, R. Uygulamalı İstatistik ve GeçerlikGüvenirlik. Detay Yayıncılık, s.350, Ankara, 2010.
  • 2. Hazar, M. Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Saray Matbaası, s.4, Ankara, 2000.
  • 3. Huizinga, J. Homo Ludens, Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. (Çeviren, M. A. Kılıçbay.). Ayrıntı Yayınları, s.50, İstanbul, 2006.
  • 4. Özmen, Ö. Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni. Bağırgan Yayımevi, s. 119-120 , Ankara, 1999.
  • 5. Şimşek, Ş. Akgemci, T. Çelik, A. Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. ÖzBaran Ofset Matbaacılık, s. 71, Ankara, 2008.
  • 6. Tavşancıl, E. Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi. Nobel Yayın Dağıtım, s.65, Ankara, 2010.
  • 7. Tekarslan, E. Kılınç, T. Şencan, H. Baysal, A.C. Davranışın Sosyal Psikolojisi. Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri, s. 197, İstanbul, 2000.
  • 8. Temir, A. “Türkiye Türkçesindeki –sal/sel Sıfat Eki Nereden Geliyor?” Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8. s. 1-5, 1999.
  • 9. Zülfikar, H. Terim Sorunları ve Terim Yapma Yolları. Türk Dil Kurumu Yayınları, s.139, Ankara, 1991.

THE MEASURE OF THE ATTITUDES OF UNIVERSITY STUDENTS TO PLAYING GAMES WHICH CONSIST OF PHYSICAL ACTIVITY PLAYFULNESS SCALE

Yıl 2014, Cilt: 8 Sayı: 1, 166 - 172, 01.04.2014

Öz

The purpose of this study is to develop a measurements scale directed at measuring the attitudes of students who are studying at university, to play games which consist of physical activity. The final form of the scale, which is comprised of 33 items, has been implemented on 700 students studying at Gazi University Physical Education and Sports High School, Ahi Evran University Physical Education and Sports High School, the Class Teaching Department of Gazi University, Sakarya University Physical Education and Sports High School, and the Sakarya University State Conservatory. For information on the validity of the scale, principal components analysis, which have been transformed from the data used for evaluation, have been used. It was determined, as a result of this analysis, that the scale possesses a structure with two subfactors. These have been named by the researcher as affective aspects of the game and behavioral aspects of the game. The item test correlations have been calculated in order to evidence the validity of the items. It has been determined that the item test correlations vary between 0,24 and 0,58. Crα reliability has been calculated in order to prove the reliability of the scale, and the Crα reliability of the whole of the scale has been found to be 0,85. The Crα for the first sub-factor has been determined as 0,83, and the Crα for the second sub-factor has been determined as 0,61

Kaynakça

  • 1. Alpar, R. Uygulamalı İstatistik ve GeçerlikGüvenirlik. Detay Yayıncılık, s.350, Ankara, 2010.
  • 2. Hazar, M. Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Saray Matbaası, s.4, Ankara, 2000.
  • 3. Huizinga, J. Homo Ludens, Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. (Çeviren, M. A. Kılıçbay.). Ayrıntı Yayınları, s.50, İstanbul, 2006.
  • 4. Özmen, Ö. Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni. Bağırgan Yayımevi, s. 119-120 , Ankara, 1999.
  • 5. Şimşek, Ş. Akgemci, T. Çelik, A. Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. ÖzBaran Ofset Matbaacılık, s. 71, Ankara, 2008.
  • 6. Tavşancıl, E. Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi. Nobel Yayın Dağıtım, s.65, Ankara, 2010.
  • 7. Tekarslan, E. Kılınç, T. Şencan, H. Baysal, A.C. Davranışın Sosyal Psikolojisi. Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri, s. 197, İstanbul, 2000.
  • 8. Temir, A. “Türkiye Türkçesindeki –sal/sel Sıfat Eki Nereden Geliyor?” Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8. s. 1-5, 1999.
  • 9. Zülfikar, H. Terim Sorunları ve Terim Yapma Yolları. Türk Dil Kurumu Yayınları, s.139, Ankara, 1991.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Muhsin Hazar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hazar, M. (2014). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKSEL AKTİVİTE İÇEREN OYUNLARI OYNAMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ OYUNSALLIK ÖLÇEĞİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 166-172.

16227

16228

16229

16230