Bu çalışmanın amacı, üniversitede öğrenim gören öğrencilerin, fiziksel aktivite içeren oyunları oynamaya yönelik tutumlarını ölçmeye dönük ölçme aracı geliştirmektir. 33 maddeden oluşan ölçeğin nihai formu Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Gazi Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü, Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuar bölümlerinde öğrenim gören 700 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Ölçeğin geçerliği ile ilgili bilgi için, değerlendirilmeye alınan veriler üzerinden dönüştürülmüş temel bileşenler analizi kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda ölçeğin iki alt faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Bunlar; araştırmacı tarafından oyunun duyuşsal boyutu ve oyunun davranışsal boyutu olarak adlandırılmıştır. Madde geçerliğine kanıt olarak madde test korelasyonları hesaplanmıştır. Madde test korelasyonlarının 0,24 ile 0,58 arasında değiştiği saptanmıştır. Ölçeğin güvenirliğine kanıt sağlamak amacıyla Crα güvenirliği hesaplanmış ve ölçeğin tümüne ait Crα güvenirliği 0,85 olarak bulunmuştur. Birinci alt faktöre ilişkin Crα; 0,83, ikinci alt faktöre ilişkin Crα; 0,61 olarak bulunmuştur.
The purpose of this study is to develop a measurements scale directed at measuring the attitudes of students who are studying at university, to play games which consist of physical activity. The final form of the scale, which is comprised of 33 items, has been implemented on 700 students studying at Gazi University Physical Education and Sports High School, Ahi Evran University Physical Education and Sports High School, the Class Teaching Department of Gazi University, Sakarya University Physical Education and Sports High School, and the Sakarya University State Conservatory. For information on the validity of the scale, principal components analysis, which have been transformed from the data used for evaluation, have been used. It was determined, as a result of this analysis, that the scale possesses a structure with two subfactors. These have been named by the researcher as affective aspects of the game and behavioral aspects of the game. The item test correlations have been calculated in order to evidence the validity of the items. It has been determined that the item test correlations vary between 0,24 and 0,58. Crα reliability has been calculated in order to prove the reliability of the scale, and the Crα reliability of the whole of the scale has been found to be 0,85. The Crα for the first sub-factor has been determined as 0,83, and the Crα for the second sub-factor has been determined as 0,61
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 1 |